زمان بیشتر و بیشتر! :: BenYamin is typing...

زمان بیشتر و بیشتر!

بعد ازین وادی فقرست و فنا

کی بود اینجا سخن گفتن روا


عین وادی فراموشی بود

لنگی و کری و بیهوشی بود


آخرین امتحان رو گذروندیم! مدرسه یک بار دیگه تموم شده و تابستون شروع شده! هیچ ایده ای نداریم که "تابستون کنکور" که میگن چی هست! کی باید کتابا رو بخونیم چطوری بخونیم از رو چی بخونیم و چند ساعت خوبه و چقدر تست و آیا عمومی هم بخونیم؟! 

_قلم چی ثبت نام کردی؟

_فیزیک چی گرفتی؟

زمان میگذره و آزمون های جامع تابستون قلم چی و بقیه آزمون ها تموم میشه و سال تحصیلی شروع میشه! اولین آزمون سال تحصیلیه! همه اشتیاق دارن که خوب بدن، مباحث کمه، دبیر ها خوش و بش میکنن و دیگه مدرسه بهمون به دیده "کنکوری" نگاه میکنه و انگار بیماری خاصی گرفتیم و یا در شرایط بحرانی هستیم! البته اهمیت خاصی هم نمی دن ولی میشه این رو از نگاهشون فهمید!

اولین آزمون، دومین آزمون ...

_بابا وقتش کمه لامصب! کنکور این طوری نیست!

_سوالای برادران رو حل کردی؟

_شیمی ما رو سخت نمیدن تجربیا رو سخت میدن...

و باز زمان میگذره، فرجه امتحانات  ترم اول...

_خیلی سبز خوب نبود باید از همون اول میکرو می گرفتم!

_بابا کتاب که نباید سخت باشه آیکیو خیلی خارجه کنکوره!

_موج آزمونا رو شروع کردی؟ یا گذاشتی بعد عید؟

زمان میگذره آزمونای بهمن تموم میشن و انگار برنامه قلمچی خط زمانی شده برای همه کنکوریا یواش یواش رتبه ها ثابت تر میشن و تراز ها دست نخورده باقی می مونن تا اینکه آزمون ها جمع بندی ترم اول خیلی ها رو نگران میکنه و امتحانای ترم حال بعضی ها رو میگیره و بعضی ها روحیه مضاعف پیدا میکنن.

عید می رسه! روش های رتبه های برتر رو میخونی که چیکار کردن! میبینی کاظم قلم چی، چی گفته و از دوستات می پرسی که عید رو چیکار کنی! همه این وقت ها به روزش نگاه میکردی که امروز چقدر خوندی! از کی جلو افتادی و از کی عقب هستی ولی از اینجا به بعد انگار کنکور پشه ای هست که وزوزش رو بدون مکث می شنوی و خیلی خیلی بهت نزدیک شده! نگرانی؟! از بس نگرانی که یادت میفته: اوه! نگران ایهام داشت و می ری دوباره زیرش خط میکشی و تستش رو میزنی...

_من از اول سال با این متن عربی مشکل داشتم

_قلم چی ریدینگ زبانش خیلی سخته بابا... کنکور آسونه!

_گرامر از یاد آدم میره ها...

_برا جمع بندی چی خوبه؟

و ادامه داره! 


چرا شعر اول رو نوشتم؟ اوایل سال فکر میکردم همه چیز رو می دونم و به همه توصیه و نصیحت می دادم و زمان که گذشت دیدم مسائل چقدر ریزه کاری دارن و چقدر فرق دارن با اون چیزی که من فکرش رو میکردم ولی از چیزایی که بلد بودم استفاده کردم و تا الان نتیجه خوبی هم گرفتم. 

کنکور یک مسیر و یک خط زمانیه که نباید ازش شاکی بود و باید بهش فرصت داد و باهاش بیشتر آشنا شد! اینطوری میشه از مسیر لذت برد و امتحانش کرد! حالا خیلی هم مهم  نیست ولی جدیه! 

داشتم میگفتم! وقتی یواش یواش داریم به آخراش می رسیم احساس تهی بودن دارم و همه این ها داره تاریخ مصرفشون میگذره و احساس میکنم هیچ چیز نمیدونم و مکانیکی شدم! و از این موضوع ناراحت نیستم و راحتم!

موفق باشید

بستگی به اهداف آدما داره که سال کنکورشون چطوری باشه من بی هدف کنکور کارشناسیمو دادم و شکر خدا تو مسیر خوب و جذابی افتادم و بابتش واقعا خوشحالم

رایت!

واقعا از تابستون یه کنکورى حساب میشم !!!!!!🤦🏼‍♀️
چقدر ترسناک بود !
یعنى همه ى این مراحلو قرار طى کنم !!! واى بر من

آره جالب بود واقعا!

:-لبخند تلخ

آره! توصیف خوبیه

اووووف موفق باشی.لعنتی باید منم بزنم تو خطش:|

مرسی! و بزن تو خطش :)

آقای سر به هوا ... ۳۰ ارديبهشت ۹۸ , ۱۷:۲۴
یاد سال کنکور خودم میافتم که گندترین بود گندترین !

سال کنکور من با نمکه!

سفره خاتون ۰۴ خرداد ۹۸ , ۱۰:۱۱
سوالای برادران:))))))))))
وای!
سوالای روزبهانی ژنتیک :/
-خیلی سبز خوب نبود باید از همون اول میکرو میگرفتم:))))))
-فیزیک میکرو خیلی بهتر بود خدایی تف به من:|
این روزا:
" چند روز یه بار آزمون میزنی؟:/
نهایی میخونی یا مهم نیست برات؟:|
تو جمع بندی بیشتر باید تست سراسری زد."
یادش به خیر اولین جمع بندی های جدیمون که دی و بهمن بود من چقددددر ریش ریش شدم:))) مخصوصا جمع بندی دومی که پایه بود!اولین بار بود که تو دوهفته کلشو باید میخوندیم ولی بعد تحمل اون فشار احساس کردم آدم دیگه ای شدم:)
چقدر دلم میخواد حرف بزنم!ولی باشه برای بعد کنکور:)
موفق باشی:)

مرسی ازت! من الان به این فکر میکنم که همه این سوالات و دغدغه ها چقدر پوچ و تهی هستند! واقعا سالها بعد، دهه ها بعد، سده ها بعد چه اثری از ما دغدغه هامون خواهد ماند!؟ زمان همه  ما رو خواهد خورد!

سفره خاتون ۰۴ خرداد ۹۸ , ۱۶:۰۸
چقدر جالبه که اینطور فکر میکنی و خب آرامش دهنده ست این تفکر.
منم احتمال میدم بعدا به این دغدغه ها و فکرای منفی و پوچ الانم بخندم (مطمئن نیستم!شایدم نخندم:|:دی).
حالا اینارو بیخیال! ؛ بگو ببینم زرد میزنی یا دور دنیا؟:| :/ :\ :دی

همیشه آرامش دهنده نیست اما! به نظرم انسان خیلی دو سویه است. مثلا وقتی میگی من نسبت به این مسئله حس خاصی ندارم! اما بعد فکر میکنی الان که حس خاصی ندارم خوبه یا بده؟! و رفته رفته قضیه اساسی تر میشه اما انسان باز روی دیگرش رو اینجا نمایان میکنه و جای اینکه بیشتر فکر کنه میره کار دیگه میکنه _معمولا تست میزنه :دی_ 


بگذریم!
گذشته از شوخی الان یک منبع خوب سوالات آزمون های آزمایشی دیگست که نقاط ضعف آدمو نشون میده یه طورایی! من تصمیم گرفتم بغل هر امتحان یه آزمون جامع دوازدهم از روی آزمون 3 خرداد گزینه 2 بزنم_که رایگان رو سایتش هست_ که هم مرور بشه هم تستی کار شه و از اونجایی که گزینه 2 توجه خوب به کتاب درسی داره تمریناش هم دوره میشه! _وای چقدر شبیه کنکوری های دغدغه مند شدم_


سفره خاتون ۰۵ خرداد ۹۸ , ۱۱:۰۵
اتفاقا داشتم فکر میکردم چقدر بحث درجهت اهداف پسته :دی
گزینه دو رو جمع بندی نیمسال اولش رو زدم و خب خوب بود سوالاش و ضعفامو نشون داد همون موقع.
-سنجش و گاج رو هم میزنی؟
من زردو چندتاشو زدم سوال تکراری خیلی داشت حتی فیزیکشو اگه بی دقتی نمیکردی میشد صد زد(همه رو قبلا زدیم چون:|)

بله... بله...


گاج رو هم زدم چندتایی ولی برا نیمسال دوم با برنامه قلم ولی الان نه! جامع هاش رو رسوندم میزنم!
سنجش رو هم که شرکت میکنم. آزمون های مبحثیش هم به درد نمیخوره چندان!

زرد رو ندیدم ولی دور دنیا خوب کار کرده. سعی کرده تو تالیفی هاش ایده های جدید و البته سخت به کار ببره. یکم سخت شده ولی خب برا آمادگی بد نیست! 
کلا خیلی با هم فرقی ندارن !!!! (چه خیلی سبز، چه زرد چه چهارساعت)


سفره خاتون ۰۶ خرداد ۹۸ , ۱۹:۴۶
موافقم. فرقی ندارن و مهم هم نیست. چون هدف از جامع زدن مرور دانسته هامون+به دست آوردن این مهارته که بتونیم مطالب رو باهم به یاد بیاریم
بدیهتا هرچی آزمونای بیشتری وقت کنیم بزنیم بهتره برامون. امیدوارم وقت شه دور دنیارم بزنم درکنار موسسات :)
موفق باشی و بترکونی جمع بندیت رو :)

مرسی :)

یه آزمونی هم هست به اسم مدارس برتر اونم چیز میزای خوبی داره رایگانم رو سایتش هست. کلا امکانات زیاد شده آدم باید اولویت های درست رو تشخیص بده فقط!
موفق باشی تو هم :)

سفره خاتون ۰۷ خرداد ۹۸ , ۱۷:۲۸
اسمشو شنیده بودم ولی نرفته بودم سراغش. ممنون از پیشنهاد های خوبت.
فردا گزینه دو رو میزنم ببینم دنیا دست کیه دی:
بله و به واقع مهم ترین.
تشکرمندم :)

-مدادهات رو دوسر تراش کن :| دی: (گفتم یه پیشنهادی داده باشم:)))

من هم متشکرم! :)

آرزوی موفقیت

با پاراگراف یکی مونده به آخرت به شدت موافقم !
میدونی توی ایران بچه ها از سن 6-7 سالگی با واژه ((کنکور)) آشنا میشن و با بزرگتر شدنشون ناخوادگاه تصورات منفی و موج بدی ذهنشون رو میگیره درباره این آزمون !
ولی در واقع اون قدر وحشتناک نیست !
من به عنوان کسی که یک بار سر جلسه نشستم میگم !کنکور یک ازمون 4 ساعته است که فقط نیاز به ارامش داره ! خبری از سوالات المپیادی خیلی از موسسات اموزشی هم نیست ! دقیقا از دل کتابهامونه :)

رایت!
به هر حال... کنکور امسال هم به تاریخ خواهد پیوست و چند سال بعد کسی از این کنکور چیزی در یادش نخواهد بود!
موفق باشید :)

ها کنکوریای نودو نه.لعنتی احساس انقراض میکنم که کنکوری نودوهشتم و دو هفته دیگه تموم میشه.
سال کنکور سال عوض شدن خیلی چیزاس.یادت نره

یک هفته دیگه :)

سلام
تابستون بسیار مزخرفیه شک نکن /:

واسه ما که گذشت ولی جالب بود

سفره خاتون ۱۴ تیر ۹۸ , ۲۱:۳۱
و تموم شد! من کمی گنگ و مبهوتم الان! :)

منم همین بودم

سفره خاتون ۲۰ آبان ۹۸ , ۱۵:۴۷
هزاران ساله پست نذاشتید آقای بیضایی! :)

آره راست میگی باید یه پست جدید بنویسم :)

برا من یکی که سال کنکور داره بشدت بد و تکراری میگذره :(
مخصوصا با اومدن این مهمون ناخونده ( کرونا ) که عملا همه تفریحام کنسل شده😬😕 یه سینما رفتن ساده چی بود :( اونم گرفتن ازمون 😭💔

خب آره سال کنکور همیشه یه همچین شکلی داره برا همه ولی می‌تونیم بهتر هم بهش نگاه کنیم :دی

وای اقای اقای بیضایی متنتون (که البته مربوط به کلللی قبله) شدید به ادم استرس وارد میکنه😌
عمیقا احساس میکنم تا قبل از کنکور ۴۰۲ جوون مرگ میشم😓

کنکور یک مسیر و یک خط زمانیه که نباید ازش شاکی بود و باید بهش فرصت داد و باهاش بیشتر آشنا شد! اینطوری میشه از مسیر لذت برد و امتحانش کرد! حالا خیلی هم مهم  نیست ولی جدیه! 

خب مسیری نیس که واقعا همه جوونا بخان برن!اکثرا دچار جبر خانوادگی یا جامعه شدیم!
خود من به جای هنرستان موسیقی سراز نمونه دولتی دراوردم😐 نمیدونم دراینده واقعا چی میشه تازه با این وضع😒
سلام
526 روز تا کنکورم مونده یه استرسی دارم و از یه طرفم آماده ام و از یه طرف مسیر اصلی مونده و مسیر کمی گنگه ، حس عجیبیه ، خسته شدن ، نرسیدن به برنامه ، ناامیدی ، انتخاب اشتباه کتاب و پیشرفت تراز ، بالارفتن ساعت مطالعه ، عشق به هدف . جالبه این همه چیز فقط برای یک آزمون 4 ساعته خلاصه میشه چیزی به نام کنکور درسته کنکور همه چیز نیست ولی میتونه مثل یک سکو پرتاب باشه ، سکوی پرتابی که خیلیا میخوان بهش برسن ولی ظرفیت این سکو محدوده ...

سلام نگران چیزی نباش کنکور چیزی بیشتر از یه آزمون ساده نیست. صرفا سعی کن به بهترین نحو ممکن توش شرکت کنی اگه میبینی به هدفت کمک می‌کنه... واقعا چیزی که سرنوشت آدم‌ها رو می‌سازه کنکور نیست هرچند که کنکور هم توش دخیله. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.