چطور سال کنکور رو به خوبی سپری کنیم و کنکور خوبی بدیم؟ :: BenYamin is typing...

چطور سال کنکور رو به خوبی سپری کنیم و کنکور خوبی بدیم؟

سلام، من بنیامین بیضایی هستم رتبه 189 کشوری و 65 منطقه 2 کنکور سراسری 98 رشته ریاضی، سعی میکنم در این پست شما رو با یک‌سری راهکارها و نکاتی آشنا کنم که تقریبا مطمئنم بهره‌وری شما رو افزایش میده(حداقل بهره‌وری منو افزایش داد) و مسیر کنکور رو برای شما هموارتر میکنه.

این پست به درد کیا می خوره؟ :)
_دانش‌آموزانی که امسال کنکوری هستند و قصد دارن بهترین نتیجه ممکن رو به دست بیارن.
_فارغ‌التحصیلانی که در پی تغییر روش مطالعه و یا بهبود اون هستن.
_افرادی که به طور جدی به دنبال راهکارهای منطقی و اصولی هستن و بیشتر به روش‌هاشون فکر می‌کنن.
_دانش‌آموزان سال‌های پایه که به آینده خودشون فکر می‌کنن.
این پست به درد چه کسایی نمی خوره؟ :| 
_افرادی که در پی یافتن روش‌های خاص و معجون های موفقیت یک‌شبه هستن.
_افرادی که نمی‌خوان بهتر از "خود الان"ـشون باشن.


چرا دوست داشتم همچین متنی بنویسم؟ و چطور از این متن بهتر استفاده کنیم؟
راستش رو بخواهید خسته شدم از دیدن تبلیغاتی که هر روزه دانش‌آموزان رو دعوت به موفقیت یک شبه در کنکور سراسری می‌کنن، خسته شدم از دست آدم‌هایی که هر روز فریب این تبلیغات رو می خورن و به امید موفقیت با برنامه‌های کذایی کلی پول خرج می‌کنن و در نهایت به نتیجه دل‌خواهشون نمی رسن. می‌خوام در این پست بهتون بگم که داستان من در کنکور سراسری چطوری سپری شد!
بهتره تو یه زمان مشخص حدودا 1 ساعته این پست رو بخونید! سعی کردم هر چیزی که به ذهنم می رسید رو توضیح بدم اما برای اینکه از بحث اصلی منحرف نشیم و خیلی طولانی ننوشته باشم کلی لینک لا‌به‌لای نوشته‌ها دادم که حتما بهشون سر بزنید! خودمم سال کنکور اغلب این لینک‌ها رو مطالعه کرده بودم! (بعضی لینک ها صوتی و تصویرین و یا طولانی‌ترن میتونید اونها رو ذخیره کنید و بعدا بهشون سر بزنید) کلیت پست تشکیل شده از هفت بخشه:

  • ایده 1 مرور دروس پایه
  • ایده 2 مدیریت و انتخاب منابع، جزوات، کلاس‌ها و سازمان‌دهی اون‌ها
  • ایده 3 مهارت‌های نرم و برنامه‌ریزی صحیح
  • ایده 4 تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت، رشد منطقی در زمان و مدیریت و تحلیل تراز
  • ایده 5 جمع‌بندی و خلاصه‌نویسی صحیح
  • ایده 6 سوالات متدوال
  • ایده 7 منابع و روش های من

ایده 1 مرور درس‌های پایه و سازمان‌دهی اون‌ها

این ایده رو انتخاب کردم که بیشتر در مورد تابستون و اهمیت درس‌های پایه با هم صحبت کنیم! داوطلبان اندکی هستند که از سال‌های پایه "کنکوری" درس می‌خونن و منابع تستی رو برای هر درس تموم می‌کنن اگه از این دسته داوطلب ها باشید بیشتر نیاز به مرور و تست زنی تو تابستون دارید. (توصیه میکنم از روش بازیابی که پایین تر توضیح دادم، استفاده کنید) و حتی می‌تونید پیشروی کنید و از درس های دوازدهم هم مطالعه کنید!
اغلب داوطلب‌ها (مثل من) معمولا تو سال‌های پایه پراکنده درس می‌خونن و کمی هم تست کار میکنن. این موضوع خیلی هم بد نیست البته اگه مفهوم کلی دروس رو هم یادگرفته باشید! اگه مفهومی خونده باشید ولی زیاد تست کار نکرده باشید جای جبران هست و وقت کافی دارید.
اگه جزء دسته داوطلبانی هستید که کلا درس نخوندید و فقط برای سال آخر سرمایه‌گذاری خواهید کرد بهتره یک پایه رو تو تابستون به طور کامل بخونید و هر چقدر که تونستید برسونید  از اون یکی پایه بخونید و توجه کنید که مطالب به‌ هم پیوسته رو هم کنار هم یاد بگیرید. اگه پایه دهم رو کامل بخونید پایه یازدهم رو تا انتهای نیم‌سال اول همراه ترم اول دوازدهم تموم می کنید و بعد از اون دوباره دهم رو با برنامه آزمون آزمایشی مرور خواهید کرد. اینطوری تو عید هم میتونید بخش زیادی از دوازدهم و دو پایه رو جمع‌بندی کنید و مطمئن باشید که مشکلی پیش نخواهد اومد!
یکی از اشتباهات من این بود که تلاش کردم همه دروس دهم و یازدهم رو تو تابستون بخونم و راستش رو بخواهید بعضی جاها رو ماست‌مالی کردم که زودتر تموم شه! ولی اینکار اشتباه بود به نظرم! خوندن مباحث حفظی دروس عمومی هم اشتباه دومم بود! اگه مبحثی از دروس عمومی (مثلا قرابت معنایی یا آرایه) از یادتون نمیره تابستون بخونیدش ولی متن دینی رو خوندن عملا کار مناسبی نیست! (اگه آزمون می‌رید یه حداقل زمانی بهش اختصاص بدید اما واقعا روش وقت نذارید)

اگه تو سال‌های پایه المپیادی بودید هم مطمئن باشید چیزی رو از دست ندادید تا الان! خیلی از دوستای من الان توی دانشگاه توی سال‌های پایه مشغول مطالعه دروس المپیاد بودن و رتبه‌های خیلی خوبی توی کنکور کسب کردن. اون‌ها هم سر خیلی از کلاس‌های دبیرستان حاضر نمی‌شدند! فارغ از اینکه مدال بگیرید یا نه المپیاد حتما به طرز تفکرتون خیلی کمک کرده و با یه برنامه‌ریزی درست طی یک‌سال می‌تونید نتیجه خوبی توی کنکور هم بگیرید! جو کنکور و المپیاد یکم متفاوته و باید به این موضوع تا حدی عادت کنید. :))


ایده 2، مدیریت منابع، جزوات، کلاس‌ها و سازمان‌دهی اون‌ها

یا شما معلم خوب دارید تو مدرسه و مدرستون با برنامه آزمونی که شرکت میکنید هماهنگه یا اینطور نیست! من معتقدم که کلاس درس جای یاد دادن فرمول های تستی و یا جزئیات ریز نیست بلکه دانش آموزا سر کلاس باید با کلیت دروس آشنا بشن و سر رشته کلاف رو پیدا کنن و تو خونه با حل تست و تمرین بیشتر و رفع اشکال با پاسخ نامه بتونین به درس مسلط بشن! 

مریم میرزاخانی در پاسخ به خبرنگار کره ای که در مورد مدارس ایران سوال می پرسه میگه: ... همین که معلمانی داشته باشید تا شما را تشویق کنند که چیز ها را خودتان بخوانید کافی است! فکر می کنم واقعا بیشتر چیز هایی که شما در کلاسِ درس یاد میگیرید در مورد پرانگیزه بودن و ادامه دادن مسیر به تنهایی است!

با اینحال اگه احساس می کنید نمیتونید کلیات درس رو سر کلاس یاد بگیرید میتونید کلاس کنکور شرکت کنید که الان به لطف تکنولوژی میتونید تو کلاس های آنلاین هم شرکت کنید.

  • چطور کلاس و معلم مناسبی رو انتخاب کنیم؟

باید علمی درس رو یاد بگیرید! با توجه به خیل عظیم دانش آموزا که اخیراً به سمت کنکور سراسری هجوم آورده اند طبعا این خیل عظیم پول زیادی رو به دست اندر کاران کنکور می رسونه و یک رقابت مضحکی هم گاهی بین شومن ها شکل می گیره! 
شومن کیست؟ شومن ها معمولا با بالا و پایین پریدن سعی میکنن سرگرمی های متنوعی برای دانش آموزان خلق کنند که در نهایت هم برای اونا سودی نداره! معمولا کسانی که بیش از حد شعر می خونن، اسم های عجیب و غریب برای روش های خود خلق میکنن، فرمول های "من در آوردی" برای هر نوع تستی پیدا میکنن و سعی میکنن با کلید واژه هایی اونها رو در کله دانش آموز بخت برگشته فرو کنن، کسانی که تُن صداشون رو بیش از حد عوض می کنن و برای جذب دانش آموزان در کلاس حاضرند از هر لفظی استفاده کنند معمولا معلم نیستند و شومن هستند! البته این موضوع در مورد همه درست نیست شعر های خنده داری که در ذهن می مونه و یا حرکاتی که باعث یادگیری بهتر دروس می شه اگه در حد معقول و قابل استفاده باشه خیلی هم خوبه و من هم استفاده می کردم ولی اگه بیش از حد باشه دیگه قابل استفاده نیست و شما رو بیشتر سردرگم می کنه! یادگیری شما در کلاس درس و تاثیر مثبت کلاس های کنکوری در تراز شما بهترین ملاک انتخاب یک معلم خوبه! البته مشاهده شده که برخی معلم ها و موسسات برای اینکه دانش آموز به ناکارآمدی روش هاشون پی نبره توصیه میکنند که "در آزمون های آزمایشی شرکت نکنید" و شروع میکنند به بهانه گیری های نادرست در مورد آزمون ها مثلا: برنامه اش بد است! سوالش غیراستاندارد است وگرنه سوالات کنکورر با روش های ما حل می شود! از کتاب های خودشان سوال می دهند! وقتش کم است! سوالش معما است و یا سلیقه است و ... البته برخی از این اشکلات صحیحه ولی نه در حدی که دانش آموز شرکت نکردن رو به شرکت کردن ترجیح بده و آزمون برای سنجش اطلاعاتش ملاک درستی نباشه.
همه اینها رو گفتم که بگم فریب شومن ها را نخورید و فکر نکنید با بالا و پایین پریدن و سر و صدای بیش از حد قراره دروس رو بهتر یاد بگیرید!! معلم هایی که با طمأنیه و استفاده از اصول علمی درس می دن غالبا دانش آموز رو درست تر هدایت می کنند!
تجربه من: برای کلاس کنکور هزینه نکردم چون احساس نیاز نمی کردم اما چند مورد از دی وی دی ها رو که البته اون هم برای نظام قدیم بود و به دست من رسیده بود دیدم ولی به نظرم خیلی مفید نبود و اون روش ها رو هم معمولا از کتاب ها می شد استخراج کرد. وقتی خودتون روشی رو برا خودتون می سازید بهتر از اینه که از کس دیگه اونو یاد بگیرید مثلا من مسائل شیمی رو با ترکیبی از کسر تبدیل و کسر پیش ساخته حل میکردم و چند نفر از دوستام که رتبه های خوبی هم آوردن با روش نوشتاری خاصی از کسر تبدیل که خودشون ساخته بودن مسائل رو حل میکردن و سرعت خوبی هم داشتن یعنی خودتون به روش های خاص حل برسید نه اینکه کسی بهتون بگه! الان خیلی باب شده که مثلا بدون فرمول سوالات سینماتیک رو حل میکنن و یا فقط با نمودار همه سوالات رو حل میکنن! برای تست هایی که خودشون طرح میکنن بله!! ولی همه تست ها رو نمیشه اینطوری حل کرد و یا برخی از تست ها با فرمول های کتاب درسی راحت تر حل می شن تا نمودار. اینا رو خودتون باید تشخیص بدید... از طریق حل تست و تحلیل تست هایی که حل میکنید! در ضمن روش های خاصی هم هستند تو حل مسائل مثل عددگذاری و استفاده از گزینه ها که خیلی از تست های سخت با اونها حل میشه و توصیه میکنم اونها رو هم تو خونه تمرین کنید اگه فرصت کردم چند مثال از این مسائل رو براتون می نویسم!
راستی! آخر های سال که مدرسه نرفتیم و برخی از مباحث رو نرسونده بودیم من از فیلم های گزینه دو برای آموزش اون دروس (که رایگان روی سایتش بود) استفاده کردم و واقعا خوب بودن از جمله حسابان و فیزیک و شیمیش! من شیمی رو در طول سال هم دیدم که یک آموزش کاملا مفهومی بود هیچ جنگولک بازی خاصی نداشت و خیلی هم مفید بود! البته مثل همه آموزش ها و کلاس ها بی اشکال هم نبود! (من این فیلم ها رو از tva که گزینه دو بخاطر ثبت نام تابستون رایگان اشتراکش رو داده بود نگاه کردم) چند مورد از ویدیو های سایت آلا رو هم دیدم که همش مفید نبودن و احتیاج به گلچین شدن داشتند! (مثلا عربی آقای ناصح زاده خوب بود)

  • چطور منابع مناسب خودمون رو پیدا کنیم؟

بهترین منبع، منبعیه که با اون احساس راحتی میکنید و البته نتیجه خوبی هم از اون میگیرید! ممکنه رتبه های تک رقمی از اون استفاده نکرده باشن ولی مهم اینه که بدونید برای شما جواب می ده! در کنار این موضوع یک سری اصول هستند که به شما کمک می کنن منبع مناسبی رو انتخاب کنید:

  • به عنوان اولین منبع سعی کنید از کتاب های ساده تر شروع کنید که درسنامه مفهومی تر دارند و اکثر تست هاش متوسط و ساده هستند! طبق تجربه سالیان اخیر کنکور، مخصوصا کنکور 98 اغلب تست های کنکور یا ساده هستند و یا متوسط بهتره در ابتدا شمار زیادی تست ساده و متوسط برای افزایش دقت و سرعت حل کنید تا مطمئن باشید این تست ها رو از دست نخواهید داد
  • سپس به سمت منابع دشوار تر برید تا سر جلسه کنکور سوالات را خوب تر دسته بندی کنید و بدونید که کدوم سوال رو باید در وهله اول جواب بدید و کدوم سوال رو رها کنید! یعنی با حل سوالات سخت تیپ های سخت رو هم بشناسید.
  • سعی کنید تا حد ممکن چند منبعی نباشید خیلی اوقات بهتره یک منبع رو چند بار بخونید تا اینکه برید سراغ منبع دوم! اما داشتن یک منبع جامع و کامل و یک یا دو منبع جزئی تر و خلاصه تر هم میتونه خوب باشه. مثلا کتابی مثل سه سطحی به عنوان منبع دوم حجم مناسبی داره! کتاب های نردبام خیلی سبز هم خلاصه تر و جزئی ترن و به عنوان منبع دوم مناسب هستند.


ایده 3 مهارت های نرم و برنامه ریزی صحیح

بهترین سبک برنامه ریزی که من ازش استفاده کردم برنامه ریزی حجمی زمانی بود! به طور کلی یعنی شما مشخص کنید که یک حجم خاصی رو در یک زمان خاصی مطالعه کنید. من خودم این روش رو از توضیحات آقای افشار یاد گرفتم که به صورت رایگان این فایل صوتی رو در اختیار عموم گذاشته بودن و من هم اینجا براتون آپلودش میکنم: 
آموزش برنامه ریزی حجمی-زمانی-اولویتی علیرضا افشار (لطفاً فقط به بخش آموزشیش توجه کنید)


اما موضوع دیگه ای که خیلی مهمه و غالب افراد ازش غافل میشن تقویت برخی مهارت های نرم شماست که در طول سال کنکور به دردتون می خوره! یه داوطلب حرفه ای کنکور باید یاد بگیره وقتی انگیزه نداره چطور سریع خودش رو جمع و جور کنه! وقتی در آزمونی شکست می خوره چطور نا امید نشه! اگه خیلی خوب داره پیشرفت میکنه چطور به خودش مغرور نشه و... این ها مثال هایی از مهارت نرم هستند که به شما کمک میکنه.
من تابستون کنکور کتاب "اثر مرکب" دارن هاردی رو مطالعه کردم. (البته نسخه صوتی ـش رو) همچینی قسمت هایی از کتاب مدیریت زمان برایان تریسی رو ورق زدم و در برهه از سال تحصیلی هم کتاب 123 بدرخش دکتر شهاب اناری رو مطالعه کردم و بخش هایی که برای نوشتن بود رو پر کردم! چند روز پیش که به اون کتاب نگاه می کردم متوجه شدم در تقویت باور من برای موفقیت تو کنکور سراسری نقش به سزایی داشته! نکته مهمی که هست اینه که در این موضوعات انتظار یک چیز خاص رو نداشته باشید. انتظار نداشته باشید یه نفر از راز سر به مهر موفقیت پرده برداری کنه.


ایده 4 تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت، رشد منطقی در زمان، مدیریت و تحلیل تراز

این نمودار، نمودار وضعیت کلی آزمون های من تو آزمون های آزمایشی قلم چیه؛ می خوام با تحلیل این نمودار تجربه خودم رو در مورد پیشرفت تراز بهتون بگم: اولین آزمون از تراز 6600 شروع کردم. و در آخرین آزمون به 7400 رسیدم و میانگین کلی ترازم 7000 بود. اگه به اولای نمودار نگاه کنید من تقریبا تراز ثابتی داشتم و تکون نمی خوردم! مشخص بود.... منابعم یکسان بود، ساعت مطالعه ام بیشتر نمی شد و روش هام رو تغییر نمیدادم و ترازم ثابت می موند. بعد از چند آزمون که تقریبا به آخرای نیم سال اول رسیده بودیم تصمیم گرفتم چند تا از منابعم رو تغییر بدم و روش های مطالعه ام رو بهتر کنم! رفتم سمت منابع ساده تر و جای درگیری با سوالات پیچیده تر تعداد تست هام رو افزایش دادم و خب نتیجه مثبتی گرفتم! نوسان داشتم چون بعضی جاها نمی تونستم با برنامه آزمون هماهنگ شم اما در کل روند رو به رشدی داشتم. یعنی می خوام بهتون بگم تغییر تراز یعنی تغییر روش، تغییر منبع، یادگرفتن مهارت آزمون دادن! اگه کار های تکراری انجام بدید نتایج تکراری می گیرید! البته اگه معتقدید کار در حال انجام کار درست هستید و هنوز پیشرفت نکردید کمی صبر داشته باشید! کار های کوچک شما در طول زمان مرکب میشن و اثرشون رو نشون میدن!
یه نکته جالب دیگه از این نمودار بهتون بگم: اولین آزمون جامع قلم چی(17 خرداد) دوباره تراز من حدود 6600 شده بود یعنی من یک سال تلاش کردم و ترازم رو از 6600 به 7400 بهبود دادم ولی در نهایت دوباره به سر خونه اول برگشتم و 6600 بدست آوردم! فکر میکنم کار منطقی این بود که نا امید بشم و کسی رو که هستم قبول کنم! اما تصمیم گرفتم غیر منطقی فکر کنم و جایگاه قبلیم رو بدست بیارم از اون به بعد هر تستی که حلش میکردم به هدف امتیاز گرفتن ازش توی آزمون بعدی حل میکردم، آزمون های شبیه ساز رو زمان دار میزدم، شرایط سخت و مختلفی رو شبیه سازی میکردم تا سر جلسه آزمون بهترین شرایط رو تجربه کنم و در نهایت دوباره در آخرین آزمون جامع تراز 7400 رو بدست آوردم! در واقع با تحلیل آزمون فهمیده بودم اشکال من علمی نیست و فقط روی تقویت مهارت آزمون تمرکز کردم! زمان هایی هست که همه ما نا امید می شیم و می خواهیم که کنار بکشیم اما باید جلوش بایسیتم! "عضلات کنار نکشیدن" خودتون رو از امروز تقویت کنید! هفته های آخر هفته های حساسیه!
...در مورد نقاط ضعف هم نکته ای رو گوشزد کنم: درس شیمی نقطه ضعف من محسوب می شد! تو سال های پایه به زور به درصد 50 می رسیدم و به طور میانگین 3 از 10 جواب می دادم! تصمیم گرفتم تابستون کلی روش وقت بذارم و حسابی پوشش بدم! باور کنید درسی که الان نقطه ضعف شما محسوب میشه قرار نیست تو کنکور هم نقطه ضعف شما باشه. سعی کنید ابتدا یک منبع روون تر انتخاب کنید و با حل تست و یادداشت نکات مهم و البته تحلیل سوالاتی که سر آزمون غلط می زنید یواش یواش خودتون رو تو اون درس تقویت کنید! البته هیچ وقت از نقاط قوتتون هم غافل نشید چرا که اگه فقط روی نقاط ضعف تمرکز کنید و اگه همش رو هم بر طرف کنید در نهایت تبدیل به یک فرد معمولی می شید نه یک فرد موفق! بهتره در کنار توجه ویژه به نقاط ضعف نقاط قوتتون رو هم از یاد نبرید!


توصیه میکنم همین الان یک تکه کاغذ بردارید و نقاط قوت و ضعفتون رو به طور مشخص روش بنویسید! این اولین گام یه برنامه ریزی درست در دراز مدته! میتونید برای تشخیص بهتر نقاط ضعف و قوت از کارنامه های مختلفی که قلم چی میده استفاده کنید.
و اما! قبل از آزمون شما باید اینکارا رو انجام بدید... بعد از آزمون وقت تحلیل اون و مشخص کردن دقیق کار های اشتباهتون تو طول هفته است که باعث میشه شما با دید بهترین برنامه ریزی کنید! با افت تراز هیچ وقت نا امید نشید... تقریبا همه افراد برتر هم گاهی دوران افول داشتن و مهم اینه که نا امید نشدن! بلکه با تحلیل منطقی تشخیص دادن که چطور میتونن شرایط رو بهتر کنن!


ایده 5 جمع بندی و خلاصه نویسی صحیح

به نظر من بهترین روش جمع بندی روش بازیابی ـه، بهتره به جای دوباره خوانی مطالب اونها رو در ذهنتون بازیابی کنید! یعنی به جای خوندن، سوال حل کنید و بعد تصمیم بگیرید که کجا ها رو باید بخونید. این روش با اسم "روش سه روز یکبار قلم چی" مطرح شده!
قلم چی برنامه ای هم تحت عنوان این روش بهتون میده معمولا، اما من توصیه میکنم خودتون این برنامه رو شخصی سازی کنید! اگه درسا رو زودتر تموم کردید زودتر آزمون زدن رو شروع کنید و هر چقدر بیشتر آزمون بزنید بهتره! اما اگه درسا رو دیر تر تموم کردید میتونید کمی دیرتر هم آزمون زدن رو شروع کنید اما خیلی فاصله نندازید و حداقل ده کنکور داخل و خارج شبیه سازی شده رو بررسی کنید!
من از کتاب دور دنیا گاج، کتاب زرد عمومی و کتاب 20 کنکور عمومی خوشخوان برای آزمون زدن و بازیابی کردن استفاده کردم. علاوه بر آزمون های قلم چی و سنجش چند آزمون جامع از موسسات دیگه هم حل کردم. بیشترین شباهت رو به کنکور سراسری آزمون های سنجش داشتن هم از لحاظ سطح دشواری و هم از لحاظ تیپ کلی سوالات فقط ساختار آزمون های سنجش خیلی بهم ریخته بود که تو کنکور سراسری منظم تر شده بود. توصیه میکنم آزمون های جامع سنجش رو چند بار تحلیل و مرور کنید!

خلاصه نویسی

آخر تابستون، انتهای نیم سال اول و نوروز، زمان های مناسب تری برای خلاصه نویسی هستند! هیچ وقت وقتی تازه شروع به مطالعه مبحثی کردید خلاصه نویسی نکنید. من بعد از اینکه به درک عمیق تری از مطالب می رسیدم  و قسمت های مهم تر رو تشخیص می دادم اونها رو یادداشت می کردم و بعدا خیلی به دردم می خوردن! برای فیزیک و شیمی خلاصه نویسی های طبقه بندی شده داشتم و کنار آزمون های جمع بندی هم یه کلاسور برداشتم و تمام نکاتی که توی آزمون ها باعث اشتباهم می شد رو یادداشت کردم و چند بار مرور کردم. جوری خلاصه بنویسید که بدونید بعدا مطالعه رو براتون آسون تر میکنه! نه خیلی کلی و نه خیلی جزئی... از جدول استفاده کنید، شکل بکشید، سوالا رو تیپ بندی کنید! روش های متفاوتی وجود داره که بتونید یه خلاصه خوب بنویسید. به نظرم خلاصه های خودتون بهتر از کتاب های جمع بندی هستند. من با کتاب های آزمونی خیلی بیشتر از کتاب های جمع بندی حال میکردم. 


سعی کنید تو دوران جمع بندی شرایطی سخت تر از کنکور رو شبیه سازی کنید تا سر جلسه خیلی راحت تر آزمون بدید! من با صدای بلند تلویزیون هم آزمون زدم. بهمن بازرگانی مولف کتاب های شیمی مبتکران در مقدمه کتاب دوزادهم شیمی مبتکران مثال جالبی از یوسین بولت رو نقل میکنه:

یوسن بلت برنده 9 مدال المپیک و سریع ترین مرد جهان است! او مربی ای داشت به نام گلن میلز که خود یوسن بلت در موردش چنین می گوید: «اوایل کمی با گلن در مورد سبک تمرین ها بگو مگو داشتیم... چند کیلو وزنه را به بدن من می بست و می گفت حالا با تمام سرعت بدو! اوایل مخالفت می کردم. استدلال من این بود که این وزنه ها چه ربطی به مسابقه دو سرعت دارد. می گفتم در المپیک قرار نیست من با بدن بسته شده به وزنه ها بدوم پس چه لزومی دارد در تمرین ها چنین کاری بکنم... در نهایت اما، گلن مرا قانع کرد که به همین منوال به تمرین ها ادامه بدهم... بعد از حدود چند هفته قرار شد رکورد خودم را در تمرینات و البته بدون بسته بودن به وزنه ها امتحان کنم. به محض باز شدن وزنه ها از بدنم احساس کردم قادرم پرواز کنم. دیگر با تمام قوا دویدن کاری تفریحی به نظر می رسید چرا که بدنم به دویدن با وزنه ها عادت کرده بود. بدین ترتیب رکورد من در مدت کوتاهی به میزان قابل توجهی افزایش یافت!

علاوه بر حل آزمون ها بهتره برای مرور نهایی در هفته آخر یه دفترچه نکات از آزمون های جامع داشته باشید و تو اون بعد از تحلیل هر آزمون نکات مهم و اونهایی رو که زود به زود فراموش میکنید یادداشت کنید و هفته آخر چند بار مرورش کنید. بهتره بخش های حفظی بعضی کتاب ها مثل شیمی رو هم یادداشت و هفته آخر علاوه بر تورق سریع بخش های حفظی رو دقیق تر مرور کنید.


ایده 6 سوالات متداول کنکوری

مهارت آزمون دادن چی هست اصلا؟
مهارت آزمون دادن یعنی بتونید بهترین نسخه خودتون سر جلسه باشید! یه سری راهکار ها هستن که میتونن خیلی بهتون کمک کنن! از جمله اونها روش ضربدر و منها و روش زمان های نقصانیه! البته من تاکید میکنم حتما صبح قبل از آزمون یا روز قبلش یه پیش آزمون هم برای خودتون تهیه کنید و حتما بنویسیدش! این دو تا لینک که بهتون روش زمان نقصانی و ضربدر و منها رو یاد میده: روش زمان های نقصانی (تاکید میکنم شخصی سازیش کنید) روش ضربدر و منها  


اما پیش آزمون و هدف گذاری چی هست؟

یعنی با خودتون یک سری چیز ها رو قبل از آزمون طی کنید، با توجه به عملکردی که در طی دو هفته داشتید تعیین کنید که چقدر آماده هستید و به نظر خودتون چند تا از ده تا سوال هر درس رو می تونید در زمان معین پاسخ بدید؟ اغراق نکنید اما سعی کنید یکم به خودتون ارفاق کنید! مثلا اگه فکر می کنید 8 از 10 می زنید اما شک دارید هدفتون رو روی 7 از 10 تنظیم کنید اینطوری آرامش بیشتری سر جلسه دارید! بهترین کار اینه که آزمون متقارن سال پیش رو چهارشنبه یا پنجشنبه قبل از آزمون حل کنید که دید واضح تری داشته باشید! سعی کنید احساساتتون رو هم نسبت به هر درس یادداشت کنید مثلا: "هی پسر شیمی رو چقدر خوب خوندم و چقدر آمادم اما احساس میکنم توی فیزیک یکی دو تا سوال وقت گیر میاد که بهتره اونا رو بذارم آخر آزمون و حلشون کنم" مهم نیست که این احساسات درست هستن یا غلط فقط نوشتنشون قبل از آزمون حس آرامش و دورنگری بهتون میده و سر جلسه ناخودآگاه برای اجرا روش ضربدر و منها و نقصانی منطقی تر عمل می کنید!


نتایج آزمون های من چقدر با کنکور تفاوت داشت؟
تقریبا میتونم بگم کنکور بهترین آزمونم بود تو قلم چی رتبه های بهتری هم داشتم ولی از همه جمع بندی های سنجش و قلم چیم بهتر بود! بعضی ها معتقدن که تو دوران جمع بندی نمیشه پیشرفت کرد! مثلا من تو همه آزمون های جامع ام هم قلم چی و هم سنجش بلا استثنا پیشرفت کردم و کنکور هم بهترین آزمونم شد! پس این حرف مضخرفه. امسال به خاطر سبک متفاوت سوالات و سطح سختی سوالات نتایج یکم غیر قابل انتظار شد و با آزمون های آزمایشی متفاوت تر بود! اما برا من رتبه های قلم چیم به رتبه کنکورم نزدیک تر بود نسبت به رتبه های سنجش.


کتابخونه یا خونه؟
خونه! من اوایل به علت اینکه میز مناسبی نداشتم میرفتم کتابخونه اما توصیه میکنم خونه درس بخونید! یکی از مهم ترین دلایلش برای خود من آرامش فکری بود و اینکه به کار های دیگران فکر نمی کردم و رو خودم متمرکز بودم! اگه احساس بی انگیزگی می کنید البته، چند روز برید کتابخونه تا دوستاتون رو ببینید و انگیزه بگیرید اما اگه مدرسه می رید دیگه به این موضوع هم نیازی ندارید!


انگیزه؟
آره بعضی وقتا بی انگیزه می شدم! تو یوتیوب چندتا کانال پیدا کرده بودم که ویدیو های انگیزشی می ذاشت که یکیشون بن اسکات بود و گاهی اوقات موقع استراحت و چیزی خوردن نگاه می کردم و برام مفید بود! از ویدیو های دکتر اناری هم برای انگیزه گرفتن استفاده می کردم. مصاحبه رتبه های برتر و ویدیو هاشونم خیلی بهم انگیزه میداد گاهی اوقات تو تنهایی تو اتاق با خودم یه طورایی مصاحبه می کردم و اداشون رو در میاورم :دی. از نیم سال دوم تصمیم گرفتم یه تفریح مشخص داشته باشم که حالم رو خوب کنه و سریال بیگ بنگ تئوری رو دیدم که قسمت های کوتاهی هم داشت و ذهن رو هم درگیر نمی کرد! از طرفی واقعا باهاش حال می کردم و روز قبل از کنکور هم یه قسمت نگاه کردم :) 


چن ساعت میخوندی؟
حقیقتا برای هر فردی متفاوته! برای من روز های مدرسه حدود 5 ساعت و در بهترین حالت 6:30 ساعت و در روز های تعطیل 9 ساعت حدودا و در بهترین حالت 11 ساعت! 


مشاورت کی بود؟
خودتون باید تصمیم بگیرید که مشاور می تونه کمکتون کنه یا نه اما من رو نمی تونست کمک کنه! من همیشه باید تصمیمات اساسی رو خودم می گرفتم و خب فکر نمی کردم مشاور ها هم بتونن برام کاری انجام بدن! به نظر من حرف های مفید یک مشاور در کل 5 ساعته! یعنی اگه بخواد همه روش ها و برنامه ها و... بهتون یاد بده 5 ساعت زمان می بره و بعد از اون سواد شما و فرد مشاور یکسان خواهد بود _حداقل در زمینه کنکور_. اما اگه شما مشکل خیلی اساسی دارید! یعنی نمیتونید برا خودتون برنامه بریزید و اصلا نمی دونید چه کاری درسته یا غلط اونوقت مشاور بگیرید! (این یه نظر شخصیه!) 
البته! بعضی از موارد باید با توجه به برهه زمانی به داوطلب ها گوشزد بشه! برای اینکه بی بهره نمونید حتما مجله قلم چی رو بخونید. اگه بیشتر علاقه مند بودید به صحبت های آقای قلم چی که بعد از هر آزمون تو سایت بارگزاری می شد گوش بدید و یا از منابع دیگه اطلاعات جمع آوری کنید. من بعضی وقتها فیلم های آقای پوردستمالچی رو نگاه میکردم و گاهی هم به ویس های آقای افشار گوش میدادم.اما به نظرم ارتباط با دانشجو ها و دوستایی که رتبه های خوبی میارن خیلی میتونه کمکتون کنه! من سعی میکردم این ارتباط رو داشته باشم.


دفتربرنامه ریزی چی؟
سال یازدهم از دفتربرنامه ریزی قلم چی استفاده میکردم. تابستون کنکور تصمیم گرفتم دفتر برنامه ریز خودم رو بسازم که این ایده بعدا از آقای عبدالله رئیسی رتبه 2 کنکور 97 هم شنیدم. اول دستی می نوشتم و خط کشی میکردم و بعد دیدم انرژی و تایم زیادی ازم میگیره تصمیم گرفتم یه روز بشینم و طراحیش کنیم و بعد چاپش کنم. 
یه نسخه طراحی کردم و یدونه چاپ کردم و امتحانی نوشتمش برای طراحی هم از ایده های مختلف دفاتر برنامه ریزی گاج و قلم چی و مهروماه استفاده کردم و یه طورایی اونا رو برا خودم بهینه سازی کردم. رفته رفته دفتر برنامه ریزیم بهتر و حرفه ای تر شد عکس اولی نسخه 1.0 و عکس دومی نسخه 2.0 و عکس آخری تایم لاین روزانه منه. البته میدونم که بعضی جاهاش براتون مبهمه! بایدم باشه چون این "دفتر برنامه ریزی من" ـه و کس دیگه نمی تونه ازش استفاده کنه اما به طور کلی با توجه به ترازی که هر آزمون میاوردم یه برنامه کلی می نوشتم و اجراش میکردم. در واقع هر هفته یک کاغذ پشت و رو که یک رو شامل برنامه ریزی کلی می شد و یک رو شامل تایم لاین می شد رو پر  می کردم. 

نسخه اولیه دفتر برنامه ریزی من

نسخه ثانویه دفتر برنامه ریز من

تایم لاین من

از تابستون تا عید دفتر خودم رو پر میکردم ولی چون بعد از عید سبک برنامه ریزی متفاوتی داشتم دیگه کنار گذاشتمش و خودم و ساعت مطالعه ام رو هم کامل شناخته بودم! شاید علت بعضی نوسان هام هم همین بود! اما ثبت کردن ساعت مطالعه و تعداد تست و تراز و آنالیز اونها کار به شدت مفیدیه! شاید اولا مثل من نتیجش رو نبینید ولی بعد از چند هفته که به عقب نگاه میکنید خیلی راحت تر نقاط ضعف برنامه ریزی هاتون رو می شناسید و حفره ها رو پر می کنید! اصلا یه چیزی هست که میگه ثبت کننده ها موفقن! 


اشتباه محاسباتی داشتی؟ چطوری دقت و سرعت محاسبه رو بالا می بردی؟
اولا خیلی اشتباه محاسباتی داشتم. وسطای تابستون با کتاب ورزش ذهن گاج آشنا شدم که به شدت و به شدت سرعت و دقت منو بالا برد. این کتاب تشکیل شده از یه سری محاسبه ساده است که شما روزانه انجام میدید و زمانتون رو یادداشت میکنید و سعی میکنید که هر روز بهترش کنید و یک دور خوندن کتاب 60 روز طول میکشه که شما در روز آخر میبینید چقدر تو آزمون های مختلفش نسبت به روز اول بهتر عمل کردید! 
برای کاهش بی دقتی ها هم تست ساده زدن کمکتون میکنه! یعنی از کتاب های ساده تر به تعداد زیاد تست بزنید تا روی زیر و بم محاسبات تیپ های محتلف تست مسلط بشید اگه بعد از آزمون سوالا رو تحلیل کنید متوجه خواهید شد که بی دقتی های شما اغلب تو جاهای خیلی ساده که تو خونه ازشون غافل بودید رخ داده! یادمه که از کاظم قلم چی شنیدم : اشتباهاتتون رو به دوستاتون بگید تا تکرار نشن! این واقعا جواب میده! علاوه بر این به پیشنهاد یکی از دوستام میتونید دفترچه ای رو برای ثبت اشتباهات هر آزمونتون اختصاص بدید و اونا رو مرور کنید البته سعی کنید خیلی زیاد ننویسید که نوشتن و مرورش طاقت فرسا نباشه!


چقدر خواب؟ چقدر تفریح؟ چقدر استفاده از اینترنت؟
به طور متوسط 7 ساعت می خوابیدم! قبلا روتین خواب نداشتم که در یک ساعت مشخص بخوابم و در یک ساعت مشخص بیدار شم! اما ماه آخر و مخصوصا دو هفته آخر این روتین رو ایجاد کردم و شب کنکور هم در همون زمان به رخت خواب رفتم. تفریح داشتم ولی نه در حد زیاد! شاید فیلم زیاد دیده باشم ولی بیرون رفتن با دوستا و بقیه تفریحات از جمله ورزش و ... حدودا صفر بود! کلا تفریح نکردن با شخصیت من سازگار نبود. عصر جمعه بعد از آزمون ها تنهایی قدم میزدم و آهنگ گوش میدادم همین موضوع باعث میشد بخشی از تحلیل آزمونم بمونه برا شنبه. 
نیم سال اول اینستاگرام رو نصب داشتم اما نیم سال دوم حذف کردم. پست های کنکوری رو گاهی میخوندم ولی فهمیدم که مفید نیستن! اما از تلگرام استفاده درسی داشتم_مثلا کانال رایان کلاس که اساتید تست حل میکردن_ و از وب هم برای وبلاگ نویسی و وبلاگ خوندن و سایت کانون استفاده میکردم! با بچه های هم دورمون تو سایت در ارتباط بودیم و رفع اشکال هم میکردیم که بعد ها تبدیل به یه گروه تلگرام شد. اونم به نوبه خودش برام مفید بود. اونجا هم میدیدم که خیلی از رتبه های برتر بر خلاف تصورم از اینترنت استفاده معقول و اصولی دارن و این که کلا تعطیل باشه شرایطی نبود که من بتونم باهاش کنار بیام! اما حتما سعی میکردم زمان هایی سر بزنم که انرژیم افت کرده و یا برنامه درسیم رو رسوندم و تو زمان های پر انرژی حتما درس رو تو اولویت قرار میدادم!


ایده 7 منابع و روش های من!

اجازه بدید یه لینک خوب بدم بهتون از سارا همتی رتبه یک کنکور تجربی 94 : توصیه های سارا همتی 
و بعد بریم سراغ منابع و روش های من:
کتاب هایی که با رنگ سبز مشخص شدن رو توصیه میکنم، در انتخاب کتاب هایی که با رنگ آبی مشخص کردم مطمئن نیستم و از انتخاب کتاب های قرمز رنگ پشیمونم.

کتاب های سه سطحی که اکثرشون رو داشتم و برای آزمون های قلم چی خوب بودن و کتاب های کوچک خیلی جزئی رو جزو منابع نشمردم!

 

  • ادبیات

از کتاب دستور دریافت، قرابت هفت خوان، آرایه هفت خوان، لغت و املای دریافت (اول الگو داشتم که دیدم جالب نبود)، فارسی پایه مهروماه و آزمون پلاس ادبیات گاج استفاده کردم. ادبیاتم از اول خوب بود و المپیاد هم شرکت می کردم و تا حدی میخوندم براش اما برای کنکور اول درس به درس میخوندم و دیدم که جوابگو نیست بعد تصمیم گرفتم موضوعی بخونم. قرابت رو فقط تست می زدم حدودا 3 روز یکبار آزمون قرابت میزدم. آرایه رو اونایی رو که تو آزمون اشکالم در میومد رو از هفت خوان میخوندم و تست میزدم و تو مدرسه هم وقتی بیکار بودم آزمون آرایه میزدم در ضمن فیلم های آقای سبطی تو سایت آلا رو برای آرایه و دستور (نظام قدیم) دیدم  که کمک خوبی بود. برای لغت و املا که روز های آخر منتهی به آزمون بودجه آزمون رو میخوندم و بعد از عید یه برنامه منظم طبق برنامه قلم چی برای مرور لغت ریختم ماه آخر هم بیشتر میخوندم و تست های جامع و بخش جمع بندی کتاب دریافت هم برام خیلی کمک کننده بود! املا یه سری نکات ریز داره که اونا رو با تست زدن پیدا می کنید و همون نکات اغلب تکرار میشن. امسال کنکور لغت و املا رو آسون داده بود و همه رو جواب دادم. دستور یکم سخته و قلق داره! کتاب دریافت خیلی مفهومیه و راستش رو بخواهید فراتر از سطح کنکوره اما کاملا جوابگوعه و وقت خیلی زیادی هم ازتون نمی گیره من خودم تو یه فرصت یک الی دو ساعته هر چند صفحه میتونستم میخوندم و دستور رو زیاد با برنامه آزمون پیش نمی رفتم اما تو آزمون های جامع تاثیر موضوعی خوندن دستور هم کاملا مشهود بود. آزمون پلاس گاج هم خیلی کتاب خوبی برای افزایش سرعت بود تست های خوبی هم داشت. اما سمت کتاب های درس به درس نرید چون خیلی کمک نمی کنن.

 

  • عربی

یکی از درسایی بود که خیلی ازش می ترسیدم از کتاب مهروماه استفاده کردم و بهترین کتاب بازار بود به نظرم و ضمیمه ای داشت که بخش تشکیل و تعریب کنکور رو پوشش میداد و به لطف این ضمیمه سوالت شکل و تعریب رو ماه آخر کار کردم و تو کنکور جواب دادم. فیلم های آقای ناصح زاده تو سایت آلا رو برای نظام قدیم تو تابستون دیدم و وقتی فیلم های جدید هم اومد نگاه کردم و بد نبودن از اونها هم میتونید استفاده کنید.

برای متن از کتاب میکرو طلایی گاج استفاده کردم که فقط متن های کنکور بودن و ترجمه و پاسخ خوبی هم داشتن. شما از هر کتاب دیگه می تونید استفاده کنید ولی متن های کنکور رو در اولویت قرار بدید

 

  • دینی

برای پایه کتاب میکرو رو گرفتم که اصلا خوب نبود. برای دوازدهم کتاب خیلی سبز رو گرفتم که خیلی تست های خوبی داشت ولی درسنامه خوبی نداشت و به نظرم برای دینی اگه معلم خوب دارید (که ما داشتیم تو مدرسه) درسنامه خاصی نیاز نیست. من بعد تدریس معلم چندتا تست برای بازیابی حل میکردم و بعد متن کتاب رو میخوندم و دوباره تست میزدم. همه پاسخ نامه رو هم میخوندم و تست هایی رو که غلط میزدم طبق آدرسی که کتاب خیلی سبز تو پاسخ نوشته بود از رو کتاب مشخص میکردم و دوباره میخوندمشون. بیشتر هفته دوم آزمون دینی میخوندم. تو سال تحصیلی برای پایه فقط متن کتاب رو میخوندم و سوالات آزمون ها رو تحلیل میکردم و از کتاب جمع بندی مولتی ویتامین انتشارات گاج هم هفته دوم آزمون و هم ماه آخر استفاده کردم و توصیه میکنم. در کنار اینها از کتاب مینی میکرو گاج برای آیات استفاده میکردم که کتاب محشری بود! قبول دارم نکات خارج از کنکور هم داشت ولی در نهایت درک شما رو از آیات خیلی زیاد میکرد! به توصیه جمع کثیری از دوستان هم کتاب دینی مسلم بهمن آبادی- سفیر خرد کتاب خوبیه برای دینیمون!

 

  • زبان

زبانم از اول خوب بود. تابستون کتاب نترسیم از متن کیاسالار رو تموم کردم طول سال هم تا حد ممکن کتاب پت و متن رو زدم. منبع اصلیم کتاب دکتر اناری بود که خوب بود و کتاب پایه خیلی سبز هم داشتم و تنها اشکالش این بود که خیلی حاشیه رفته بود و بی خود سخت کرده بود. برای آزمون زدن و افزایش سرعت هم از کتاب آزمون پلاس گاج استفاده کردم تو این درس اما فکر کنم موج آزمون الگو کتاب بهتری باشه برا آزمون و جمع بندی.

 

  • ریاضی

برا حسابان: خوشخوان دوازدهم، نردبام خیلی سبز، آبی دوازدهم، حسابان مولتی ویتامین جلد 2، IQ یازدهم ، نردبام دهم، آبی دهم، خیلی سبز دهم، موج آزمون جامع، فصل آزمون جامع
برا هندسه: پایه آبی، دهم و یازدهم خیلی سبز، یازدهم الگو، جامع مهروماه، دوازدهم آبی، فصل آزمون پایه
برا گسسته و آمار: پایه میکرو، جامع آبی، جامع IQ، گسسته خوشخوان، گسسته الگو، خط ویژه گاج
معلم خوبی برا حسابان داشتیم و بعد از کلاس مدرسه تو خونه تست حل میکردم و اشکالام رو علامت دار میکردم. کتاب های آبی که پیمانه ای بودن خیلی راحت میشد روشون برنامه ریخت و تمومشون کرد بعد از تموم کردن کتابای آبی کتاب های سطح بالاترم مثل نردبام و آی کیو رو کار میکردم و اگه طول سال وقت میشد آزمون های مبحثی موج آزمون و فصل آزمون رو برای تقویت سرعت و دقت حل میکردم و مخصوصا تو ایستگاه های جبرانی از اینجور کتاب های آزمون دار زیاد استفاده میکردم، ماه های آخر و بعد از عید هم که جای خود دارد.
هندسه درس خاصیه و نیاز به خلاقیت بالایی داره از تست های ساده شروع کنید به خوندن و به هیچ وجه سمت منابع خیلی سخت و خارج کنکور نرید چون اونوقت به سوالات ساده هم به دید سخت نگاه میکنید و حلشون باز میمونید. کتاب آبی کتاب خیلی خوبی بود و طبق تجربه بقیه دوستان کتاب میکرو طلایی هندسه هم کتاب خوبیه!
آمار که خب جزو مباحث تقریبا روتین و راحته اما گسسته ممکنه اذیتتون کنه! هیچ وقت از تمرین های کتاب درسی مخصوصا تو اینجور درسا غافل نشید و بعد برید سمت حل تست! اینم از اون درسایی که تست سخت زیاد میشه در آورد ازش ولی معمولا تو کنکور نمیان! آخرای سال برای جمع بندی آمار از آی کیو استفاده کردم و خب درسنامه خلاصه ای برای مرور داشت و تست های خوبی هم داشت. به گسستش هم یه ناخنکی زدم ولی فکر کنم کتاب آبی و الگو کافی بودن! کتاب خوشخوان هم برای در آوردن نکات خاص بهتره و تقریبا همه چی رو توضیح داده و کتاب خوبیه اما یکم حاشیه رفته و وقت بیشتری ازتون میگیره!

 

  • فیزیک

کتابای فرید شهریاری انتشارات خیلی سبز رو به شدت توصیه میکنم چون کاملا منطبق بر کتاب درسین و سطح مشابهی با سوالات کنکور 98 دارن! من برای تست بیشتر از کتاب میکرو طلایی گاج جامع هم استفاده میکردم که کتاب خوبی بود و سوال سخت هم به اندازه کافی داشت! از کتاب موج آزمون پایه هم تابستون، طول سال و در دوران نوروز استفاده کردم. تو درس فیزیک هم از تمرین های کتاب درسی و متن دروس تو درس های حفظی مثل ویژگی مواد و فیزیک هسته ای غافل نشید! کتاب یازدهم نردبام رو هم داشتم که ترجیحا توصیه نمی کنم برید سمت اونجور کتاب ها و اول روی مفاهیم اساسی متمرکز بشید.

 

  • شیمی

بهترین روش مطالعه شیمی که من تونستم بهش برسم این بود بعد از تدریس معلم یه بار خیلی سریع و روزنامه وار کتاب درسی رو مطالعه کنید و بعد تست آموزشی بزنید و با دقت خیلی زیاد همه گزینه های رو با پاسخ نامه بررسی کنید و با کتاب درسی تطبیقشون بدید. نکاتی رو که تازه کشف میکنید تو کتاب درسی یادداشت کنید و اشکالاتی که تو آزمون دارید رو هم با یه رنگ دیگه تو کتاب درسی بنویسید! مهم نیست که فکر میکنید درس رو یاد گرفتید یا نه حتما و حتما چند بار متن کتاب رو تو فرجه آزمون بخونید تا کامل بهش مسلط بشید و خط به خطش رو حفظ بشید! 
بعد از این مرحله تست ها رو زمان دار بزنید و درسنامه کتاب آموزشی رو هم مرور کنید (اگه دبیر خوبی ندارید میتونید مطالعه درسنامه رو زودتر قرار بدید اما خیلی روش مکث نکنید بعد از یک بار مطالعه برید سمت تست زنی و مطالعه متن کتاب درسی). برای تست زمان دار میتونید از موج آزمون ها هم استفاده کنید که هم تست های خوبی داشتن و هم درسنامه خلاصه و کاربردی!
من از کتاب های آبی دوزادهم، شیمی شگفت انگیز دوازدهم، شیمی خیلی سبز دوازدهم، شیمی خیلی سبز پایه و شیمی موج آزمون، جمع بندی دهم و دوازدهم الگو و یازدهم فیل مبتکران استفاده کردم. کتاب میکرو یازدهم رو هم داشتم که به نظرم سطح مناسبی برای کنکور امسال نداشت و خیلی سخت تر بود! افتخار داشتم تو ویراستاری شیمی مبتکران دوازدهم هم با آقای بازرگانی همکاری داشته باشم و بخش هایی از اون رو هم خونده بودم.


... و سخن نهایی :)

کنکور یه مرحله از زندگیه، یکی از هزاران آزمون زندگی، بیخودی بُلدش نکنید و آرامش داشته باشید و با دقت و حوصله رو کارتون متمرکز شید. شما الان یک نقشه برا خودتون دارید، یه رتبه ای برا خودتون متصور هستید و تصویر یه دانشگاهی تو ذهنتون هست... یادتون نره خدا هم برای شما یه نقشه داره! همیشه نقشه خدا از نقشه شما بهتره پس با آرامش درستون رو بخونید و اجازه بدید نقشه خدا عملی بشه!


اگه سوالی دارید که در متن بالا پاسخ داده نشده، کامنت کنید :) دمتون گرم و موفق باشید.
در ضمن ممنونم از مائده که در نوشتن این متن کمک زیادی بهم کرد!

پی‌نوشت ۱: بچه‌ها خیلی پیش اومده که اومدید و سوال پرسیدید اما کامنتتون رو خصوصی کردید! باید بدونید که نمیشه کامنت‌های خصوصی رو تایید کرد و بهشون پاسخ داد! یا آدرس ایمیلتون رو بذارید و یا اینکه کامنت‌هاتون رو خصوصی نکنید تا من بتونم بهشون پاسخ بدم. :دی

پی‌نوشت ۲: خیلی دوست دارم انتقادتون از این پست رو هم بهم بگید و بگید که چه چیزایی بهش اضافه کنم تا بهتر شه پس دریغ نکنید. :دی

 

 

 

آندرومدا :) ۲۱ مرداد ۹۸ , ۱۳:۴۲
خسته نباشی و ممنون بابت این مقاله :)

:)

سفره خاتون ۲۱ مرداد ۹۸ , ۱۴:۰۷
اَت لست...:)
خیلی خسته نباشی بابت این مقاله ی به واقع خوب!
خواهش میکنم عزیزجان ، کاری نکردم که! :)

:) 

خسته نباشید اقای بیضایی. این نوشته عالی بود.

خوشحالم که نظرتون مثبت بوده! 

سلام ممنون بابت این پست خوب! میتونم بپرسم نظرتون در مورد آزمون گاج چیه؟

سلام! من آزمون های گاج رو شرکت نمی کردم ولی در مورد برنامه اش اگه نخواهیم بگیم دقیقا مطابق قلم چیه، خیلی خیلی مشابه اونه و این یه نکته مثبته! بعد از تموم کردن کتاب دوردنیا چند آزمون جامع از موسسات رو هم حل کردم که یکی از اونها گاج بود! آزمون های گاج واقعا خوب بود بعضی دروسش مثل شیمی زیادی سخت میشد و مسائل وقت گیری داشت ولی تا اونجایی که یادمه ریاضی و فیزیکش خیلی منطقی بود و عمومی هاشم خوب بود! فکر کنم موضوع یکی از ریدینگ های گاج که حل کردم عینا مشابه موضوع متنی بود که تو کنکور اومد... در کل آزمون خوبیه ولی بخاطر جامعه آماری بالا و امکانات خوب قلم چی من قلم چی رو به گاج ترجیح میدم! میتونید تو خونه آزمون های موسسات دیگری که علاوه بر آزمونی که شرکت می کنید حل کنید. مخصوصا الان که یک سال هم از طرح سوال برای نظام جدید گذشته میتونید سوالات سال پیش رو هم به عنوان پیش آزمون حل کنید.

با باز کردن وبلاگ صاف با کارنامه کنکور مواجه شدم و دقیقا این شکلی بودم که: یا خود خدا!!!
ولی من رتبه ای که میخواستمو نیاوردم، خستم از راجبش فکر کردن. چی میخواین بخونین؟

درصد های کنکور امسال یکم بالاتر از سال های پیش برای رتبه های مشابهه و علتشم اینه که سوالات امسال کمی راحت تر از سوالات کنکور های سال های پیش بودن! رشته های مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر رو انتخاب کردم.

واقعا خیلی زیاد ممنون:))) خیلی خوبه که یه نفر تو این دوره یه راهنمایی با صداقت و آرامش داشته باشه:))

من امسال یازدهمم و شیمی برای دهم یه بار میکرو گاج رو تو سال تحصیلی حل کردم(به صورت سوپر پراکنده) فکر می کنین برای تقویت علاوه بر کتاب درسی بهتره مبتکران دهمم بخونم؟ یا مثلا خیلی سبز پایه که معرفی کردین؟

بعد یه سوالم دارم من تجربیم بعد برای فیزیک چون قبلا مباحث حرکت و دینامیکو خونده بودم الان کتابای نظام قدیمو برای سال اخر حل می کنم. بخش سقوط آزادو اطلاع دارین که حذف کردن یا نه؟ خودم پی دی اف کتاب وزارتی رو چک کردم ولی به نتیجه ی خاصی نرسیدم.

خواهش میکنم :)


راستش رو بخواهید در طول سال یازدهم که نیاز نیست دوباره دهم رو بخونید ولی بخش هایی از یازدهم که به دهم مربوط میشن رو از همون کتابی که داشتید مرور کنید و تابستون بعدی به فکر انتخاب منبع جدید جامع باشید. برای یازدهم هم سعی کنید کتاب خیلی سخت و یا ناقص نخونید بهتره مفهومی تر و کامل تر باشه مثل همین بهمن بازرگانی یازدهم... 

به نظرم بهتره کلا سمت کتاب های نظام قدیم نرید! منم فصل یک فیزیک دوازدهم رو تا حدی با منابع قدیمی خوندم ولی حواسم بود که جاهای حذف شده رو نخونم چون زحمت اضافیه و تو کنکور هم هیچ سوالی از بخش حذفیات که به نظام قدیم مربوط بود طرح نشد! تو آزمون های آزمایشی یکی دو تا سوال حذف شده میاد ولی خیلی بهشون توجه نکنید! بله بخش سقوط آزاد برای رشته تجربی حذف شده! البته البته سقوط آزاد هم بخشی از همون حرکت با شتاب ثابته و طراح می تونه ازش سوال بده ولی خب احتمالش خیلی خیلی کمه و خوندن این قسمت رو در اولویت های خیلی بعدتون بذارید! 

آرزوی موفقیت :)

خیلی ممنون بابت این پست*_*

:) موفق باشید!

سلام آقا بنیامین یه خسته نباشید بهتون میگم میخواستم توی چند مورد ازتون کمک بگیرم اگر وقتشو داشتین بگین ازتون کمک بگیرم

سلام. بله حتما اگه سوالاتتون شخصی نیستن زیر همین پست بپرسید تا بقیه هم استفاده کنن. اگه احساس میکنید سوالاتتون شخصی ترن مثلا در مورد برنامه ریزی شخصی و... این آی دی تلگرامه منه که میتونید بهم پیام بدید : benyamin_beyzaie


سلام ، تبریک بابتِ رتبه تون‌‌
منظورتون از فیزیکِ آقای شهریاری همون آموزشِ شگفت انگیزه ؟

سلام

بله همون آموزش شگفت انگیز خیلی سبز

فیزیک شهریاری همون اموزش شگفت انگیزه؟
خیلی تشریحی نیست؟
میشه به جای کتاب درسی از جمعبندی شیمی الگو استفاده کرد؟هم به جای کتاب هم درسنامه

بله همون آموزش شگفت انگیز خیلی سبزه.

ببینید فیزیک شهریاری برای درس فیزیک خیلی خوب نوشته شده! اصلا سبکش با بقیه کتابا فرق داره و فیزیک رو مفهومی داره یاد میده! مثلا تست های "من و تو" لا به لای درسنامه ها خیلی کمک میکنن. پاسخ فوق العادش تست های ساده و خوب و تست هایی دقیقا از تمرینات کتاب درسی. 
این که میگید خیلی تشریحه رو قبول دارم ولی در نظر داشته باشید که خیلی مفهومیه و برای خود من خیلی کتاب جذاب و خوبی بود و اصلا عین رمان می خوندمش نه عین یه کتاب تست حوصله سربر! فیزیک اگه مفهومی خونده بشه به جرات آسون ترین درس کنکوره...
شاید بعضی ها حتی بعد از چند حل چند باره تست هاش بازم تست کم بیارن چون تست هاش کمه یکم به همین خاطر برای تست بیشتر یه کتاب فله ای مثل آبی یا میکرو گاج هم کنارش خوبه. من خودم سر موج و نوسان که کتاب شهریاری دیر چاپ شد و با کتاب های دیگه خوندم خیلی اذیت شدم تو مفاهیمش و خیلی طول کشید تا بعضی نکته ها رو یاد بگیرم.

روش های خلاقانه و حل تست با گزینه رو هم تو درس فیزیک خودتون تمرین کنید! 
از کتاب سه سطحی هم استفاده کنید.
_________________________________-
نه قطعا کتاب جمع بندی نمی تونه جای کتاب درسی و کتاب تست آموزشی رو بگیره! حتما کتاب درسی رو واو به واو بخونید

من خودم دهم و جلد1دوازدهم شهریاری رو خوندم
دهم که واقعا ناقص بود و فرمول های معروفی که همه ی کتابا دارن رو اصلا نمیگه
مثلا فرمول دلتا پی =رو.جی.دلتا اچ رو نگفته
ولی انصافا جلد اول دوازدهمش فوق العاده بود فقط رو اون حرکت رو فهمیدم
منبع اصلیتون همین بود؟
البته شما معلمتون هم به احتمال زیاد خوب بوده

نمی دونم بتونیم بهش بگیم ناقص یا نه ولی فرمول های اضافی و حاشیه ای رو ننوشته! البته بعید میدونم این فرمولی که شما گفتید رو ننوشته باشه شاید تو پاسخنامه آورده!


منبع اصلی من برا دوازدهم همین بود!(ترم 1) برای پایه کتاب موج آزمون و میکرو طلایی و سه سطحی بود و البته همه تست های میکروطلایی برا دوازدهمم زدم. کتاب سه سطحی هم خوب بود! و کامل تمومش کردم هم پایه و هم دوازدهم

همونطور که نوشتم همه دبیر های من دبیر های مدرسمون بودن و دبیر فیزیکمونم مطالب کتاب رو تدریس می کردن و چند مثال مفهومی سر کلاس حل می کردن بقیه مطالب رو خودمون می خوندیم و تست حل میکردم و خوبی یه دبیر تو همین آموزش مفهومیه نه جزوه های قطور یا حل تست با روش های خاص که الان خیلی باب شده... روش های خاص رو خودتون باید تمرین کنید و یاد بگیرید. 

میکائیل نیک اندیش ۲۸ مرداد ۹۸ , ۱۷:۱۵
سلام
وقت بخیر
خسته نباشید.

من نتیجه کنکورم خیلی بد شد (رشته ام تجربی بود )
یکسال درس خونده بودم.
اشکالی نداره دوباره می خونم


فقط یک سوال تخصصی داشتم:

من معدل نهایی ام تقریبا17است

شهریور برم ترممیم کنم به حد19برسونم چطوره؟
خیلی ها گفتن تاثیر نداره
خیلی ها می گن تاثیر داره

سلام در ابتدا براتون آرزو موفقیت دارم! اگه به رتبه های خوب فکر میکنید و درصد همه درساتون بالای 50 درصد قراره باشه فکر نمی کنم معدل نهایی تاثیری بذاره! تاثیر امتحان نهایی اینطوریه که اگه تراز نمره شما در نهایی بیشتر از تراز درصد شما در کنکور باشه نهایی با ضریب مشخصی تاثیر گذار خواهد بود! معمولا بچه ها امتحانات نهایی رو بهتر از کنکور میدن و این باعث میشه تراز نمرات نهایی کم باشه و در نهایت روی درصد های خوب تاثیر نمی ذاره


من خبر ندارم که سال بعد تاثیر گذاری نمره مثبته یا مستقیم! اگه مستقیم بود بهتره ترمیم کنید ولی اگه مثبت بود به نظرم در رتبه های زیر 10 هزار به طور میانگین تاثیر نمیذاره! 

با یک مشاور مطلع هم در این زمینه مشورت کنید

ساغول میانالی همشهری. عالی

:) 

سمیرا خداداد ۳۰ مرداد ۹۸ , ۱۳:۵۷
سلام مطلب مفیدی بود ممنون
کتاب های عمومی آبی قلمچی بنظر شما مناسب هستند؟
ا این مایده مایده ی ما ست؟ :)

خوشحالم که اینطور بوده :)

برای منابع عمومی: 
ادبیات درس به درس کلا مناسب نیست و در ضمن کتاب های بهتری برای ادبیات درس به درس هست.
عربی هم کتاب های بهتری هست.
دین و زندگی هم کتاب های بهتری هست.
زبان هم کتاب های بهتری هست.

من هیچ کدوم از کتاب های آبی رو برای دروس عمومی نداشتم! نمی تونم بهشون بگم کتاب "بد" اما به نظرم کتاب های "بهتری" موجوده! چون تو دروس اختصاصی حل تست ساده و متوسط اهمیت بیشتری داره و اکثر کتاب های آبی با این رویه نوشته شدن اونا رو بیشتر توصیه میکنم. مثلا تست های خیلی سبز برای دینی کافیه و نیاز نیست شما برید سمت آبی همچنین برای زبان شهاب اناری و یه کتاب آزمونی کافیه و... اما تو اختصاصی ها هر چقدر تست بیشتر حل کنید بازم جا برای کار بیشتر هست!


چقققدر خوب بود مقاله تون! مرسی خیلی !

خوشحالم که اینطور بوده :)

ولی یه سوال برام پیش اومد.اینکه شما گفتین تک منبعی باشیم و گاهی یه منبع رو چند بار کار کنیم، ولی خودتون ک منابعتونو معرفی کردین از چندین منبع تست زدین و خوندین. میشه بیشتر توضیح بدین ؟
یه سوال دیگه اینکه شما کتاب اقای شهریاری رو معرفی کردین برای اموزش مفهومی. از کجا بفهمیم ک مفهوم مطلب رو بلدیم یا نه ؟ من حس میکنم درسنامه گاج میکرو برای فیزیک کافیه و از روش میشه تست زد. ولی خب تست هارو تو دور اول سریع نمیتونم جواب بدم. مشکل فهم دارم ینی ؟ هرچند خودم فکر میکنم فهمیدم!من معلم خوبی داشتم و فکر میکنم ک شمام همینطور بودین، ولی برام مبهمه که چطور شد تصمیم گرفتین همچین کتابی بخونین.
بازم مرسی از وقتی ک گذاشتین.

ای ولا! آدم خستگیش در میشه همچین سوالات دقیق و حساب شده ای میبینه! :)

ببینید حتی شما از رتبه 1 کنکور هم بپرسید که آیا اشتباهاتی داشتید سال کنکور؟ قطعا جوابش بله خواهد بود! یکی از اشتباهات من هم همین چند منبعی بودن و عوض کردن منابع متعدده! من نمیگم مطلقا یک منبع داشته باشید بلکه کتاب ها رو اولویت بندی کنید و حلشون کنید مثلا من تصمیم گرفتم کتاب موج آزمون رو تموم کنم و بعد فصل آزمون رو حل کنم این یه تصمیم درست بود! یا مثلا تصمیم گرفتم اول تست های یک قسمت رو از کتاب آبی تموم کنم و بعد برم سراغ کتاب نردبام... خوندن چند باره یک منبع خیلی کار درستیه (مثلا برای جمع بندی خیلی کم کتاب جمع بندی جدید خریدم و همون ستاره دار هام رو اولویت دادم و کتابای آزمون دار) اما تو همه دروس فقط یک منبع جوابگو نیست و با اولویت بندی مناسب شما میتونید چند منبع هم داشته باشید!

چند راه به نظرم هست که شما بفهمید مطلب رو عمیقا بلدید: 1- درصد خوبی تو آزمون استاندارد بیارید 2- زمانی بیشتر از زمان استاندارد برای اون درس تخصیص ندید 3- بتونید تست های ترکیبی از اون درس رو کنار هم حل کنید 4- بتونید اشکالات درسی دوستاتون رو طوری توضیح بدید که یاد بگیرن! 5- اشتباهات معلم و دوستاتون رو سر کلاس تشخیص بدید و اصلاح کنید.
بهترین راه تشخیص یادگیری همین شرکت در آزمون و تحلیل و بررسی اونه! البته بعضی وقتا آزمون های آزمایشی خیلی بد سخت میشن و اینا رو باید خودتون با تحلیل و بررسی تو خونه تشخیص بدید. 
اگه شما تو حل تست از روی میکرو به مشکل بر نمیخورید و درصد خوبی تو آزمون میارید و میتونید اشکالات درسی دوستاتون رو پاسخ بدید شک نکنید که درس رو عمیقا یاد گرفتید و نیاز نیست که به سمت منبع تشریحی تری برید! خیلی از دوستان من هم منبع اصلیشون همین کتاب میکرو بود! اینکه تست های آموزشی رو تو دور اول سریع پاسخ نمی دید خیلی چیز طبیعیه و اصلا نباید برای آموزش خیلی روی زمان حساس باشید از پاسخ نامه رفع اشکال کنید و هفته دوم آزمون روی زمان کار کنید. 
موفق باشید :)
___________________________
بالاتر هم در پاسخ یکی از دوستان نوشتم که این کتاب برای من با کتاب های تست دیگه فرق داشت و خیلی باهاش حال میکردم! آره میدونم تصمیم عجیبی بود ولی من باهاش خیلی احساس راحتی می کردم و نتیجه هم میگرفتم! البته میدونم که یه منبع دیگه هم باید کنارش کار کنید!

چند روز پیش پرسیدم که جمعبندی الگو رو میشه به جای کتاب خوند شما گفتید نه
من رفتم یه فصل رو بررسی کردم دیدم هیچی از متن کتاب کم نداره
از اونجایی که کتاب شیمی چاپ دهم96 و یازدهم97 خیلی سخت گیر میاد همینو نخونیم ؟

ممکنه این کتاب و بعضی درسنامه ها چیزی از متن کتاب کم نداشته باشن اما چرا میگم حتما باید متن کتاب رو در دروسی مثل دینی و شیمی اساس مطالعه قرار بدیم؟


1- خیلی اوقات مولف کتب تست و درسنامه برداشت و تاویل خودشون رو از متن کتاب می نویسن و اگه طراح سوال بخواد از متن صریح کتاب سوال طرح کنه شما اون رو به خاطر ندارید.
2- سبک پاراگراف نویسی و پیش روی مطالب در برخی از کتب فرق داره این هم نکته مثبته هم نکته منفی اما پس و پیش بودن مطالب برای بخاطر سپاری و طرح سوال خیلی مهمه و این جابجایی تو برخی کتاب ها مناسب نیست.
3- اگه حتی متن کتاب کامل کامل شکافته شده باشه شما بعد از حل تست نمی تونید به متن درسنامه برگردید چون اکثر پاسخ نامه ها شماره صفحات کتاب درسی رو به عنوان مرجع طرح سوال بیان میکنن و اینطوری شما شیوه طراحی سوال از متن کتاب رو هم یاد میگیرید و می فهمید اگه سوالی رو اشتباه جواب دادید طراح چطور به متن کتاب نگاه کرده که شما نگاه نکردید. (بعد از آزمون های قلم چی سوالاتی رو که اشتباه حل کرده بودم مخصوصا تو شیمی و دینی از رو پاسخانه قلم چی به صفحه طرح سوال تو کتاب بر میگشتم و علامت میزدم و دفعه بعدی مرور اون نکته رو دیگه یادم نمی  رفت!)
4- مطالب غیرضروری زیادی در درسنامه گنجونده میشه که معمولا ازشون سوالی طرح نمیشه ولی فهمیدنشون لازمه! مرور درسنامه به خاطر حجمش سخت تر از مرور کتابه
5- هایلایت کردن و حاشیه نویسی خیلی کمک میکنه به مرور و مطالعه دوباره در درسنامه ها مکان مناسبی برای حاشیه نویسی نیست ولی مثلا در کتاب شیمی کنار هر صفحه ستون خالی وجود داره که کار ما رو برای حاشیه نویسی راحت کرده
6- بعضی مطالب به ظاهر حاشیه ای در متن کتاب درسی در کتاب های تست مطرح نمیشه ولی خوندن اونها هم ضروریه!
7- کتاب های تست برخی از شکل های کتاب درسی رو برای بهتر رسوندن مفاهیم تغییر میدن اما اگه طراح سوالی از شکل بخواد بده اساس طرح سوال شکل های کتاب درسی هستن و شما باید اونها رو بخاطر بسپارید.

میتونم دلایل بیشتری هم بگم که کتاب درسی رو اولویت قرار بدید. اینکه شما نمی تونید کتاب درسی رو پیدا کنید بحث دیگه ایه... اونوقت می تونید از درسنامه های کامل تر استفاده کنید. اما به نظرم به هر زحمتی که شده کتاب درسی رو پیدا کنید و متن اون رو هم با دقت بخونید. خود من کتاب شیمی 11 رو گم کرده بودم و از یکی از دوستام که به انسانی تغییر رشته می داد گرفتم :)

دیدم فالوم کردین یهو گفتم عهههه بنیامین بیضایی! انگار یادم بود آرام وحشیم رو هم میخوندین شما:)
مبارکه رتبه توننن:) البته که دیدمش فحشتون دادم:-D

سلام آرام وحشی رو یادم نمی یاد ولی :) میشه یه سرنخ بدید؟


ممنونم از لطفتون :دی

اسمم صخره بود
قالبم از دو ستونه های عرفان بود. و ستونش سمت راست. نارنجی و سفید.
چیز بیشتری به ذهنم نمیرسه:)

منم نمی تونم به یاد بیارم! تو فرصت مناسبی وبلاگ جدیدتون رو میخونم حتما... 

سلام،من برای ادبیات کتاب های مبحثی دریافت رو تهیه کردم،آیا همین کتاب ها کافی هست؟یا نیاز کتاب دیگه ای هم کنارش کار کنم؟
همچنین آیا نیاز هست در ادبیات متن کتاب های درسی رو هم بخونم؟

سلام به نظر من کافی هستن اما با برنامه آزمون به مطالعتون جهت بدید! اگه دیدید کتاب درس به درس هم کمکتون میکنه هفته دوم آزمون رو به مطالعه اون اختصاص بدید و هفته اول فقط مبحثی بخونید! من روی متن کتاب های درسی رو حتما یک بار میخوندم چون کمک میکنه شما معنی لغات و املا رو راحت تر به خاطر بسپارید و البته کارگاه ها رو هم می خوندم. متن برخی دروس مهم تر هستن که توی قرابت و حتی تاریخ ادبیات ازشون سوال میاد مثل متن شاهنامه یا درس قاضی بست که نیازه که حتما خونده بشن!

سلام
خسته نباشید و تبریک بابت نتیجه کنکورتون...

سلام! مرسی، سپاس و متشکرم :)

در مورد ادبیات،بعد از کتابای آقای سبطی،ممکن برای تست بیشتر یک کتاب معرفی کنید؟

آزمون پلاس گاج/ درس به درس خیلی سبز یا مهروماه/ آزمون های سال پیش قلم چی و موسسات دیگه

مبارکت باشه داداش؛لایق این رتبه و بهتر از این رتبه هاهم بودی...آینده درخشانیو برات آرزومندم

مرسی از لطفت و منم برات آرزوی بهترین ها رو دارم برات.

سلام آقای بیضایی
اول این که ممنونم از نوشته های خوبتون
بعدش این که کتابای سه سطحی برای دهم،یازدهم،پایه و دوازدهم برای هر درس اختصاصی هست؛
شما کدوماشو برا هر درس خوندید؟
کدومارو لازمه بگیرم؟

سلام، من برای همه درسای اختصاصی کتابای سه سطحی رو داشتم چون حجم مناسبی دارن و میشه بغل کتابای دیگه اینا رو هم خوند. اگه ترازتون بالای 6000 هست و منابع اصلی خودتون رو تموم می کنید میتونید تو همه دروس اختصاصی از این کتاب ها هم استفاده کنید. مخصوصا تو ایستگاه های جبرانی این کتابا خیلی به درد می خورن.

درود بر تو ای شریفیِ شریف :)
تبریکات مجدد مارا پذیرا باشید! :)

مرســـــــــــــــــــــی ^_^

تا شدیم تا شد :)

اینجاست که میگن:
Exhale deep and breathe a sigh of relief
:) به امید اون روز..

ولی فکر کنم هرگز نرسه :(

میشه امیدوار بود که برسه..

آره :)

خداقوت فوق العاده بود

ممنونم

در راستای کامنت قبل ، داشتم فکر میکردم که: اصولا "ما زنده به آنیم که آرام نگیریم" ، از اون جهت که "موجیم که آسودگی ما عدم ماست"
یا همچو چیزی. :)

آره دقیقا یه همچین چیزی :)

سلام،ببخشید در مورد در عربی سوالی داشتم،برای این درس نیاز هست متن کتاب درسی هم خونده بشه؟
شما برای خوندن لغات عربی از چه کتابی استفاده میکردید؟

سلام آره به نظرم یه بار متن کتاب رو بخون ولی با دید اینکه سوالا رو از توش کشف کنی یعنی یه طوری که سر آزمون به کارت بیاد! حفظ لغت تو عربی خیلی کمک خاصی نمی کنه! من کتاب لغت مهروماه رو داشتم که بد نبود ولی مثلا تو زنان های مرده میخوندنش بهتره بیشتر تست های استاندارد بزنی که سبک سوالا دستت بیاد. تو درسنامه اکثر کتابا هم بخش لغت هست و البته مهروماه دوازدهم مثلا خودش ضمیمه کامل لغت داشت

بنیامین واقعا که تو خستگی ناپذیری پسر. چطور وقت کردی این همه مطلب خوب آماده کنی؟ همی این مقاله ها برای بعد از کنکوره یا در طول سال مینوشتی؟
مطالبت کاملا ارزشمند بود.ممنون.

سلام مرسی از لطفت! نه در طول سال که چیز مشخصی نمی نوشتم فقط تو ذهنم یه سری مطالب پراکنده داشتم و از چند هفته قبل از اعلام نتایج هر موقع فرصت می کردم اینا رو نظم میدادم و یادداشت می کردم که دست آخر تبدیل شد به این پستی که مطالعه کردی:)

خوشحالم که برات مفید بود!

عربی از صفر شروع کردی با مهروماه؟
من صفرم مهروماه گرفتم به نظرت درسنامش کامله؟این نکته های تو پاسخنامش رو اعصابه چرا تو همون درسنامه نیاوردش
پاسخنامش کوتاهه تو خوندی کامله به نظرت؟

نه فقط دوازدهم رو مهروماه داشتم؛ از پایه خیلی سبز و فیلمای ناصح زاده هم استفاده کردم نه بعضی جاها پاسخش کامل نیست و خودت باید بری دنبال جوابش

اگه نیازی به حفظ لغت نیست چطور درک مطلب بزنیم؟عربی میگم
مهروماه بعضی سوالای قواعد هم با ترجمه کردن حل میکنه اونو چکار کنم؟یعنی نمیاد قواعدی حلش کنه میاد با ترجمه کردن حلش میکنه
لغات اخر کتاب کافیه؟لغت هست تو متن کتاب باشه ولی اخر کتاب نباشه؟

کلا تو درک مطلب زبان و عربی حفظ لغت نیاز نیست بعضی لغت های اساسی رو حفظ باشی و لغات کتابو بدونی کافیه/ میتونی از کتابای ریدینگ زبان تکنیک های حل متن رو بخونی اکثرشون رو عربی هم جواب میده

فیلمای نظام جدید ناصح زاده که مال جمعبندی خیلی سبز هست میتونه جای درسنامه باشه یا کامل نیست؟به نظرت فیلمای نظام جدید ناصح زاده+تستای مهروماه یا درسنامه و تست مهروماه؟

تا اونجایی که یادمه کامل بود ولی اگه بخوای مهروماه بخونی خیلی درسنامش خلاصه است و میتونی اونم مرور کنی

فروشگاه اینترنتی ۱۵ مهر ۹۸ , ۱۱:۲۳
فوق العاده بود و نکات و راهنمایی های درست و به جایی بیان شده است
سلام آقای بیضایی وقتتون بخیر،
من در درس عربی برای درسنامه مشکلی ندارم(جزوه دبیرم کامل هست)برای تست شما چه کتابی رو پیشنهاد میدید؟ خیلی سبز یا مهروماه؟

سلام از جفتش می‌تونی استفاده کنی در وهله اول تست‌های کنکور 98 رو کامل حل کن برای همه گروه‌ها بخش‌هایی رو که خوندی تا دید خوبی بهت بده. بعد از تست های آزمون‌های سنجش رو حل کن مخصوصا جامع‌ها رو و بعد برو سمت کتاب های تست به نظر من تست‌های مهروماه بهتر بودن. تحلیل تست‌های آزمونی که توش شرکت می‌کنی هم یادت نره

شیمی پایه فقط خیلی سبز پایه و موج خوندین؟کافیه؟

کتاب درسی خیلی مهمه و سوالات آزمونی که شرکت میکنی رو هم تحلیل کنی آره به نظرم کافیه. اگه دیدی کافی نیست یه جلد موضوعی برا مسائل بخر و مفاهیم رو هم فکر کنم همین دو تا کتاب کامل پوشش داده باشند. البته از کتاب درسی هم غافل نباش

سلام. خیلی مفید بود، دستتون درست.
معمولا مصاحبه‌ها رو که می‌خونم خیلی برام آموزنده یا جالب نیست، ولی چند بند اول این رو که خوندم، سریع رفتم دفترچه و خودکار آبی و نارنجیم(اینا مخصوص چیزای مهمن!) رو آوردم و نت برداری کردم، دمت گرم.
ایشالا همه جا عین کنکور بترکونین.

باعث خوشحالیه :)

سلام
خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
راستش من در درس گسسته فقط خیلی سبز رو کار میکنم و وقتی دیدم شما این همه کتاب کار کردی نا امید شدم،البته این نکته رو هم بگم که خیلی سبز رو کامل خوندم و تمام تست هاشو زدم و غلط هامم دو بار زدم ، میشه بگید شما چه طوری این همه کتابو کار میکردید؟
و اینکه کتاب های آزمونی مثل موج آزمون و فصل آزمون رو کی باید بزنیم؟
و اینکه آیا شما فوتبال های اروپایی رو میدید؟من خیلی بازی های رئال رو دنبال میکنم میترسم ضربه بخورم

سلام! همونطور که گفتم من همه این کتاب‌ها رو کامل کار نکردم! اینکه شما یه کتاب رو کامل بخونید خیلی بهتر از اینه که چند کتاب رو ماستمالی کنید ولی واقعا وقت هست که بیشتر از یک کتاب هم تموم کنید! مخصوصا خیلی سبز که حجم زیادی نداره! بعد از یه مدت سرعت تست زنیتون میره بالا و راحت‌تر میتونید برید سمت کتابای بعدی... نگران کم بودن منابع نباشید بلکه اول یه منبع و کامل بخونید برای هر مبحث و بعد اگه دیدید سر آزمون جواب نمیده منبع بعدی رو مطالعه کنید مثلا من آبی رو برای گسسته کامل تست‌هاش رو می‌زدم ولی بخش زیادی از تست‌های خوشخوان رو نمی‌زدم اما مثلا الگو رو هم تا حد خوبی تست‌هاش رو زدم...

موج آزمون‌ها رو اگه تو دوهفته آزمون منبع‌های اصلی رو تموم می‌کنید میتونید آخر هفته برای افزایش سرعت کار کنید ولی بهترین بازده زمانیش برای بعد از عید و تو خودِ عیده!
من اصلا اهل فوتبال نبودم! الان هم نیستم... عوضش علایق دیگه‌ای داشتم... کلا یکم سعی کنید به خودتون سخت بگیرید نه اینکه اصلا تفریح نداشته باشید ولی سعی کنید برای یه تفریح خاص بیشتر از یک ساعت تو یک روز وقت نذارید عوضش هر دو هفته یه بار برید کوه، برید بیرون قدم بزنید یا ورزش کنید... عموما این تفریح‌ها برای آدم مفیدترن تا تماشای فوتبال و امثالش!

درود به مردانگیت
خدا اجرت بده

شرمنده نکنید :))

سلام وقت بخیر
یه سوال چرا انتخابت علوم کامپیوتر شد؟شناخت خاصی بوده یا پیشنهاد مشاورا؟
و اینکه الان راضی هستی؟ اوضاع نمره ها و جو دانشکده و رشتتون خوبه؟

سلام علیکم :))

بله از قبل در مورد این رشته خونده بودم و راهنمایی گرفته بودم هیچ‌وقت برای انتخاب رشته پیش هیچ مشاوری نرفتم چون به نظرم خودم بهتر می‌تونستم علایق خودم رو تشخیص بدم و ضمنا در مورد زمینه های مورد علاقم اطلاعات جمع‌آوری کنم!
بله الان کاملا راضی هستم! دانشکده ریاضی پر از بچه‌های باهوش و تلاشگره و جو به شدت خوبی داره! 

سلام ممنون بسیار خوب بود ,
به نظر شما زدن آزمون های سنجش مفید هستن?

آره به نظرم حتما حل کن.

نظرت درباره شیمی ابی چیه برا پایه؟به عنوان منبع تست دوم

خوبه. من شیمی آبی رو کامل زدم.

نسبت به خیلی سبز دهم یازدهم(جدا نه پایه)چطور؟سختره یا اسونتره یا همون حده؟چون میخوام بعد خیلی سبز بزنمش

فکر کنم در همون حده. سوالاش برای بررسی خط به خط کتاب خوب بود.

پیج اینستا داری؟

سلام دارم آره! راستش خیلی وقته بهش سر نمی‌زدم ولی دیروز دوباره لاگین کردم این آیدی من تو اینستا اینه: benyamin_beyzaie

ببخشید شما بعدعید حدودا چندساعت میخوندین و چند تست میزدین؟

حدود ۹ الی ۱۰ ساعت می‌خوندم و ۲۰۰ الی ۴۰۰ تا تست می‌زدم. البته وقتی عمومی می‌زدم تعداد تستم بیشتر می‌شد ولی نرمالش همین بود.

سلام
به نظرتون برای نظام جدید شیمی مبتکران بهتره یا خیلی سبز؟
برای دهم میکرو کار کردم
بعضی جاها سخت میشد واقعا، چند جا شنیدم سختی میکرو باعث میشه تستی تو کنکور از زیر دستت در نره این اشتباهه به نظرتون؟
و این که خیلی سبز پایه بهتره یا پایه به پایه‌ش؟
اگه بخوام یکی از این کتابارو به عنوان منبع اول و یکی رو منبع دوم و تستی انتخاب کنم کدومو پیشنهاد میدین؟
سوالام زیاد شد یخورده😶
مرسی پیشاپیش🌹

اگه دوست داری روی سوالات سخت وقت بذاری کتاب مبتکران به اندازه کافی سوالاتش سخت هست درسنامه‌اش هم خیلی قوی‌تر از کتاب میکروعه به نظرم. یعنی مفهومی‌تره. جفت کتاب‌ها خوبن ببین با کدومش راحت‌تری. توصیه من مبتکرانه! نه اینکه سوالات سخت باعث می‌شن تو کنکور بهتر جواب بدی خیلی درست نیست. اولا بیشتر سوالات متوسط و مفهومی هستند و حل تست‌های سخت به حل اونطور سوالات کمکی نمی‌کنه ولی درصد کمی از سوالات سخت هستند که چون تکراری نیستن سختن و یا خیلی وقت‌گیرن. البته وقت گذاشتن روی سوالات سخت تو خونه خیلی هم پسندیده است اما بعد از کلی سوال آسون و متوسط! خیلی سبر‌های جامع کتاب‌های خیلی خوبین اگه خیلی سبز گرفتی لازم نیست پایه به پایه بگیری! برا منبع دوم تستی بهتره از کتابی مثل آبی یا موج‌آزمون استفاده کنی. خودت کتاب‌ها رو بررسی کن ببین با کدوم راحت‌تری این کتابا خوبن و امتحانشون رو پس داد خیلی رو انتخابشون حساسیت به خرج نده!

سلام خوبی
بنیامین مبتکران دوجلدی میشه توی فرجه آزمون کار کرد؟منظورم اینه میشه اون تعداد سوال برای پایه کار کرد؟چون من مبتکران دو جلدی دارم شاید نرسم سوالاشو بزنم میخوام پایه خیلی سبز بگیرم.احساس میکنم مبتکران توی درسنامه هاش میزنه جاده خاکی...صفحه درسنامه مبتکران اونوقت خیلی سبز پایه اومده همونو توی 1 صفحه گفته و چیزی هم از قلم ننداخته.تازه بعضی مباحث مثل ساختار لوییس من از مبتکران خوشم نیومد چون گفته حفظ کنید ولی خیلی سبز یه راه حلی داره و با تکرار خیلی سریع میکشم ساختارهارو

سلام کتابی رو بگیر که بیشتر باهاش راحتی. خیلی سبز هم امتحانش رو پس داده و کتاب خوبیه.

سلام :)
خب فکر کنم تا الان بیشتر از ده بار این پستو خوندم و واقعا ممنونم ازت برای نوشتنش :)
یه چند تا سوال داشتم. یکی این که ما به لطف دبیرامون الان هندسه‌ی پایه‌ی کل مدرسمون نابوده و واقعا میخوام تابستون وقت بذارم. چه کتابی بگیرم به نظرت؟ و اینکه الگو داشتی؟ خوب بود؟
یه سوال دیگه اینکه ادبیات برای قرابت و آرایه هفت‌خان بهتره یا الگو؟

سلام هری منم خوشحالم از اینکه بهت کمک کرده :))

ببین به نظرم هندسه درسیه که می‌تونه خیلی سخت باشه سوالاتش یعنی مثلا ایده‌هایی تو هندسه همیشه هست که هیچ‌ جا ندیده باشیش اما واقعیت اینه که از اینطور سوالا خیلی کم تو کنکور میاد مثلا شاید یکی یا دوتا از سوالات هندسه خیلی سخت باشن بقیشون منطقی و قابل حله! واسه همین من توصیه می‌کنم خیلی وقتت رو سر سوالات سخت هندسه نذاری اول از آسون‌ها و متوسط‌ها شروع کن بعد اگه بیشتر خواستی کار کنی برو سمت یه منبع سخت‌تر. من برا هندسه یازدهمم الگو داشتم. خیلی سبز پایه داشتم. مهروماه جامع داشتم و کتاب آبی کانون. درسته که آموزش کتاب آبی اصلا خوب نیست ولی به نظرم یه منبع خیلی خوب برای حل تسته. ببین چه منبعی آموزش خوبی داره، اونو بگیر و کنارش کتاب‌ آبی رو هم حل کن چون تست‌هاش ساده‌ترن به نسبت و وقت زیادی ازت نمی‌گیرن! کلا هندسه مسطحه درس بدقلقیه یکم! ببین مهروماه همه چی رو نوشته بود تقریبا ولی خیلی هم کتاب خوبی نبود راستش رو بخوای. فکر کنم گاج میکروطلایی خوب باشه. خیلی از دوستام که رتبه خوبی آوردن گاج میکروطلایی (همون سیر تا پیاز) رو خیلی دوست داشتن و توصیه می‌کردن... قطعا خودت می‌دونی که راحتی تو با کتاب حرف اول رو می‌زنه پس به خلاصشون نگاه کن از رو سایتشون ببین کدومشو می‌پسندی...
در مورد سوال بعدیت به نظر من قطعا هفت‌خان کتاب بهتریه! یعنی الگو خیلی علمی نوشته نشده... نویسنده‌های کتاب‌های هفت‌خان آدم‌های دانشمند‌تری هستن. اتفاقا یکی از نویسنده‌های آرایه هفت‌خان (شاهین شیرزادی) توی دانشگاهمون یه سری جلسه برگزار می‌کرد به اسم «از نیما تا ما» که یه طورایی نیما یوشیج خوانی بود و من هم توی این جلسات شرکت کردم و شاهین رو از نزدیک دیدم. هر چند افرادی هستن که می‌گن با خوندن کتاب‌های الگو نتیجه خوبی گرفتن اما به نظر من کتاب هفت‌خان و دریافت کتاب‌های بهتری برای ادبیات موضوعی هستن.
ببخشید اگه خیلی زیاد شد :دی 

سلام وقتتون بخیر. اول اینکه خسته نباشید بابت این راهکار های فوق العادتون که به رایگان در اختیار عموم گذاشتین...
من یه سوال داشتم
من پایم تو زبان خوبه ولی متاسفانه تا الان مطالعش نکردم و پشت کنکوری هستم، از نظر شما که توی زبان قوی بودین، با(۳۷دوره عمومی گاج) و تحلیل دقیق همه ی سوالاتش میتونم ب درصد بالای۶۰در زبان انگلیسی برسم؟
کتاب کمک اموزشیم شهاب اناری هست ولی با توجه به تنگ بودن وقت ممکنه دستو پام رو بگیره
ممنون میشم پاسخ بدین
ببخشید اگر کامنت بنده طولانی شد

سلام خوشحالم که به شما کمک کرده! تست زدن مخصوصا تست‌های کنکور قطعا کمک می‌کنه اما نظر من اینه که اگه پایه‌ زبانت ضعیف بوده تمرکز اصلیت رو روی لغات بذاری و اون‌ها رو بیشتر مرور کنی و تا حدی هم ریدینگ و کلوز کار کنی چون مثلا توی هر ریدینگ ۲ سوال خیلی راحت هستن که بتونی اونا رو بزنی. تست‌های کنکور رو هم بزن چون تمرینیه برای آزمون اصلی که قراره بدی. حتما با تایم بزن و کنار بقیه دروس! از کتاب اناری برای مرور لغاتی که اشتباه زدی و یاد گرفتن همه کاربردهاش استفاده کن. به نظرم روی گرامر هم وقت خیلی زیادی نذار چون سهم سوالش خیلی کمه و ضمن اینکه سخت‌تر از لغته معمولا! الویت‌بندی کن با خودت که قراره چیکار کنی... مثلا اول  لغت بعد ریدینگ‌های آسون و کلوز و بعد گرامر. از گرامر هم مباحث آسون‌تر رو شاید برسونی و بخونی اما حتما موکولش کن به اولویت‌های بعدیت. اگه خوب کار کنی می‌تونی به درصد‌های خوب برسی فقط اینم بگم که نزدیک‌های کنکور خیلی روی مباحثی که تا به حال سمتشون نرفتی وقت نذار و مباحثی که خوندی و برات آشنا هستن رو مسلط شو. با آرزوی موفقیت!

اگه وقت داشتی یه پست هم درباره جو دانشگاه، خوابگاه و کلا دوران دانشجویی بذار

حتما :))

سلام
به نظر شما تابستون آزمون آزمایشی شرکت کنیم؟(برای کنکور ۱۴۰۰)
گفتید تموم کردن دهم یازدهم در تابستون باعث ماستمالی کردن درسا شده براتون
من هم همچین حسی دارم که مثلا اگه بخوام دهم یازدهم هم بخونم حدود یک سوم یازدهم میمونه و در صورتی که بخوام با برنامه آزمون پیش برم خب باید یه سری جاها کم کاری کنم تا تموم درسای پایه تموم بشه
پیشنهادتون چی هست؟
راستی واقعا ممنون برای راهنماییتون این پستو و راهنمایی های شما به من که خیلی کمک میکنه⁦❤️⁩🌷🙃

سلام 

آزمون‌ها رو بررسی کن بهترین و سازگارترین برنامه با خودت رو پیدا کن(من گزینه۲ رفتم). راستش خیلی مهم نیست که کدوم آزمون شرکت کنی یعنی احتمالا توی تراز کنکورت کمتر از ۵ درصد واریانس ایجاد می‌کنه. بیشتر نحوه استفاده تو از آزمونه و شکل و مدل کار کردنته که نتیجه رو می‌تونه تحت تاثیر قرار بده. فقط به نظرم سنجش توی تابستون و طول سال خیلی مناسب نیست و فقط آزمون‌های جامعش خوبه. بین گاج و قلم‌چی و گزینه۲ یکی رو طبق برنامه خودت و احیانا هماهنگیش با مدرسه‌ات یا مشاورت یکی رو انتخاب کن. برا من بعضی جاها ماستمالی شدن که بعدا رسوندم خوندم البته! آزمون دادن باعث روحیه گرفتن و موندن پای برنامه می‌شه بدون آزمون همه چی سخت‌تره کلا! اگه دیدی مثلا بعضی جاها از عمومی‌‌ها و اختصاصی‌ها تو آزمون میاد ولی تو نمی‌خوای توی تابستون اونا رو بخونی آزمون رو شرکت کن ولی ترازش برات خیلی مهم نباشه فقط یه حداقل زمانی روش بذار که آزمون دیگه کلا به دردنخور نباشه برات! ضمن اینکه یادت باشه این دروس رو تو یه بار خوندی به هر حال هرچند باید کار بیشتری کنی که بتونی تست‌ها رو سر آزمون بزنی ولی به آزمون همیشه به دید یه سنجش نگاه نکن بعضی وقت‌ها به دید یادگیری و برنامه‌ریزی بهش نگاه کن. مثلا فرض کن تو یه جایی تو یازدهم خوندی و تو تابستون نخوندیش دیگه می‌ری آزمون مثلا می‌بینی بعضی‌ جاها رو خوب زدی و یادت مونده بود اما بعضی‌ جاها کلا فراموشت شده بود. اینطوری می‌فهمی وقتی خواستی درس رو بخونی کجا رو بیشتر بخونی و کجا رو  کمتر یعنی آزمون بهت دید برنامه‌ریزی می‌ده این شکلی و با حل سوالات سر جلسه کلا درس برات بازیابی هم می‌شه. 
خوشحالم که بهت کمک کرده :)) آرزوی موفقیت دارم برات!

سلام خوبید؟ واقعا متشکرم بخاطر توصیه هاتون
من خودم امسال میرم دوازدهم و سوالی که داشتم اینه که تست های پایه دوازدهم رو از کتاب های احتصاصی دوازدهم بزنم یا اینکه از کتاب جامع؟

سلام. خواهش می‌کنم :))

بهتره کتاب جامع داشته باشی. کتابای جامع معمولا کنکوری‌ترن اما به این معنی نیست که کتاب برای دوازدهم هم نداشته باشی... الان کتاب‌ها تقریبا کامل چاپ شدن اما زمان ما پایه به پایه می‌اومد و ما مجبور بودیم پایه به پایه بخریم. خیلی تفاوت خاصی نداره. توی کتاب‌های جامع هم بررسی کن و کتابی رو بگیر که اجتماع سه تا کتاب پایه نباشه و مباحث مشترک رو کنار هم نوشته باشه نه اینکه سه پایه رو بگیره بچسبونه به هم و بده بیرون! کتاب جامع داشتن ویژگی برترش همینه که مباحث مشترک رو با هم بخونی و بیای جلو. برای کنکور در کل کتاب جامع مناسب‌تره اما مثلا فیزیک فرید شهریاری یا شیمی بازرگان کتاب جامع ندارن و باید پایه به پایه بگیری. کلا به کتابش هم بستگی داره...

درود، خوبید؟ سپاسگذارم بخاطر این حجم از محتوای مفید و وقتی که گذاشتید.
یسوال داشتم؛ من کنکور 1400 هستم، بنظر شما برای زیست چند منبع بگیرم و از هرکدوم نصفشو بزنم مثلا یا اینکه منبع هارو بین سال دوازدهم و همین تابستان تقسیم بندی کنم؟

خواهش می‌کنم و نظر لطفته :))

منابعت رو اولویت‌بندی کن. مثلا بگو من برای اولین بار مطالعه‌ام خیلی سبز رو می‌خونم، اگر تست‌هاش رو تموم کردم می‌رم سراغ منبع بعدی و از اون تست می‌زنم اگه تموم نکردم نمی‌رم. اینکه از اول بگی من نصف تست‌های یک کتاب رو می‌زنم کار درستی به نظر نمی‌رسه! اگر تونستی یک منبع رو کامل تموم کنی برو سمت منبع بعدی وگرنه به همون یک منبع بچسب!

سلام من دنباله یه منبع جامعی میگردم که شیمی رو به خوبی آموزش بده

احتمالا کتاب بهمن بازرگانی و کتاب خیلی سبز برای شما مناسب باشه.

سلام من پایه ضعیفی دارم یازدهم میرم دوازدهم میخوام فقط کتاب بخونم و اول پایه تقویت کنم به نظر شما درسنامه مفیدتر یا فیلم آموزشی

بستگی به فیلم و کتابی داره که انتخاب می‌کنی! در مجموع کتاب مفید‌تر از فیلم آموزشی و همراه فیلم آموزشی حتما باید تست کار کنی!

سلام آقای بیضایی
نظرتون درباره هندسه خوشخوان چیه؟

ندیدمش نمی‌دونم! 

سلام ممنونم از مطلب مفیدتون.
یه سوالی داشتم نظرتون در مورد کتاب مسائل شیمی چی هستش؟ به نظرتون لازم و مفید هستش که مسائل رو وقت بیشتری روش بزاریم؟

سلاااام! آره به نظرم واقعا مفیدن چون مسائل شیمی وقت جداگانه‌ای برای یادگیری می‌طلبن. البته شاید خیلی ضروری نباشن ولی مسائل شیمی خیلی سبز به خود من خیلی کمک کرد و این کتاب رو خیلی دوست داشتم.

با عرض سلام و خسته نباشید.
حدود ده روز بعد کنکور 99 دارم
چطوری تو این ده روز یه جمع بندی مفید داشته باشم؟!

سلام! خیلی بستگی به چیزای متفاوت داره به نظرم یه بررسی دقیق روی کنکور ۹۸ رشته ریاضی و تجربی داشته باش و آزمون‌های جامع سنجش اخیر رو شرکت کن. روی چیزای حفظی یه مرور کلی داشته باش و از روشی که موسوم به تورق سریعه توی هفته آخر استفاده کن! برنامه خوابت رو تنظیم کن حتما! فرمول‌های فیزیک، واکنش‌ها و قسمت‌های پرتکرار و حفظی شیمی رو مرور کن. خلاصه‌های خودت رو اگه نوشتی یکبار مرور کن و متن دینی رو هم بخون. آزمون‌ جامع بزن خیلی کمکت می‌کنه و استراتژی برای هر آزمونت داشته باش و توی خونه تمرینش کن! موفق باشی...

خیلی ممنون ازتون*_*
سلام
حقیقتا حسرت میخورم که چرا زودتر این مقاله ی فوق العاده محشر رو ندیده بودم!
هفته ی دیگه این شب شبِ کنکورمه و واقعا با این حال خیلی بهم انگیزه دادید خیلی خیلی ممنونم...•-•
و هفته ی آخره اما حس میکنم خیلی چیزا فراموشم شده و استرس زیاد از حدی هم دارم ... که خب نمیدونم واقعا باهاش چیکار کنم...
هفته آخر آزمون هایی که بین شون دو تا سه روز فاصله میدادم رو بدون فاصله(هر روز یک جامع) باز کار کنم خوبه به نظرتون ؟
وسواس مطالعاتی گرفتم و همش میخوام کتاب های درسی رو مرور کنم علی الخصوص عربی رو ... آیا مفید هست ؟
رشته ام تجربیه به نظرتون عمومی جامع کدوم رشته بهتره باز کار کنم غالبا فقط نظری ها رو از روی دور دنیا عمومی کار کردم و لغات ادبیات و زبان رو جدا نوشتم و مرور میکنم کمک کننده هستند ؟
شرمنده واقعا خیلی شد ....
باز هم خیلی خیلی ممنون واقعا عالی بود ...
امیدوارم تو تمامی مراحل زندگی تون مثل کنکور تون بدرخشید ^-^

من پاسخ این کامنت رو توی ویرگول دادم! آرزوی موفقیت برای مهتا که فردا یا پس‌فردا کنکور داره! =))

سلام
به نظرتون از هندسه 3 خیلی سبز استفاده کنم مفیده؟

گاج میکروطلایی و هندسه آبی رو در اولویت بذار به نظرم.

بنیامین با توجه به شیمی رشته ریاضی امسال بازم میکرو سطحش بالاس یا برای 1400 کار کنم؟

شیمی امسال رو بررسی نکردم بعد از بررسی بهت ایمیل می‌زنم.

سلام میشه لطفا ایمیلت رو داشته باشم؟ میخوام چند‌تا سوال درباره کنکور و برنامه‌نویسی ازت بپرسم (کس دیگه‌ای بلد نیستم که بتونه کمکم کنه :()

سلام! این آدرس ایمیل منه: benyamin137928@gmail.com

و اینم آی‌دی تلگراممه: benyamin_beyzaie

بنیامین بیضایی ۰۱ شهریور ۹۹ , ۱۲:۱۲
برای آرش: به نظرم اول کتاب بهمن بازرگانی رو کامل بخون بعد روی مسائل از کتاب خیلی سبز وقت بذار و کتاب موج آزمون رو کار کن بعد از تموم کردن این منابع تو هر مبحث برو سمت شیمی میکرو و فار!
داش ببخشید من ایمیلمو چند ماهه چک نکردم اصلا ندارمش الان.....شیمی امسال خیییلی سخت بود به نظرت امسال50 میزدی؟ممنون از راهنماییت فقط یه سوال دیگه...از مهرماه شروع کنم برای کنکور ریاضی حدودی چه رتبه ای میتونم بیارم؟برا این میپرسم چون من تجربی هستم و ریاضیمم هم داغونه ولی فیزیکم نسبت به ریاضیم خوبه...و آخر اینکه من اگه مبتکران تموم کنم هنر کردم اخ 6 جلده.

درصدم رو تخمین نزدم. نمی‌دونم چه رتبه‌ای ممکنه بیاری به خیلی چیزا بستگی داره. خب اوکیه مبتکران رو تموم کن. یک جلدی واجب بگیر برای پایه.

بنیامین هرچی میگردم جایی آخرین قبولی های مهندسی صنایع پیدا نمیکنم...نمیدونی حداکثر شریف چه رتبه ای برای مهندسی صنایع میگیره؟اگه منطقه 3 نمیدونی کشوری هم بگی خوبه

نه نمی‌دونم راستش!

سلام. من پارسال این مطلب رو خونده بودم و استفاده هم کردم ولی انگار اون موقع یادم رفت که نظر بدم. خیلی ممنونم بابت وقتی که گذاشتی، برای کسی که داره شروع می‌کنه راهنمایِ خیلی خوبیه. مخصوصاً بخش برنامه‌ریزی.

سلام خیلی خوشحالم که کمکت کرده! :دی 

سلام خسته نباشید عزیز.
اول: خدا را شکر و ممنون از شماکه با وجود مشغله های دانشجویی مثل یک برادر برای بچه ها هستی.
دوم: رشته ی تجربی هستم. راستش از منابع ریاضی که معرفی کردی نتونستم استفاده کنم. ریاضی رو معمولا 4 یا 5 از ده میزنم . اینکه گفتی از یک منبع ساده شروع کنم قبول دارم. اما نمیدونم چه منبعی ساده هست. در حال حاضر خیلی سبز یازدهم رو دارم که کمی برام مشکله. در ضمن اون جور که معلومه معلم عالی هم ندارم. حالا شما به عنوان یک منبع ساده و روان ریاضی که آموزش کاربردی و تست های متوسطی هم داشته باشه پیشنهادی داری؟ یه چیزی که آدم باهاش به 6 یا 7 از ده برسه.
سوم: فیزیک هم تست خیلی سبزرو قصد دارم بخرم . با این حال نظرت اینه که از آموزش شگفت انگیز استفاده کنم؟ تست کم نداره؟
نظرت بابت عربی خیلی سبز چیه؟
میتونم در آینده هم ازت مشاوره بگیرم؟

سلام خواهش می‌کنم =))

می‌تونی از کتاب آبی استفاده کنی اما آموزش خیلی خوبی نداره! آموزش خیلی سبز خوبه! بعضی‌ها می‌گن درسنامه سیر تا پیاز هم خوبه خودت بررسیش کن! می‌تونی از کلاس آنلاین یا تدریس خصوصی یک معلم هم استفاده کنی اگه می‌بینی خیلی مشکل داری شاید ارتباط خوبی با تدریس بگیری... 
من خیلی آموزش شگفت‌انگیز رو دوست دارم! آره تستش یکم کمه و باید یه منبع تستی دیگه هم برای سال کنکور داشته باشی ولی برای سال پایه کاملا کافیه!
عربی خیلی سبز رو خیلی دوست ندارم!
آره آره در آینده هم می‌تونی مشاوره بگیری! :دی

سلام خسته نباشید
چند تا سوال داشتم
باید پایه دهم و یازدهم و دوازدهم رو به ترتیب بخونیم یا ترکیبی؟
موقع تست زدن جوابا رو وارد کتاب تست کنیم یا تستا رو سفید بذاریم؟
سلام وقتتون بخیر
در مورد آزمونهای آزمایشی چند تا سوال برام پیش اومده
من بین قلم چی و گزینه دو یکم شک دارم
برنامه قلمچی برای کسی که تو سالای پایه کما بیش درس خونده سنگین نیست؟
و این که قلم چی انگار برای شیمی و فیزیک اختیار داده که از بین دهم و یازدهم یکی رو برای نیمسال اول انتخاب کنیم
من دهم رو قوی تر هستم و به مرور و..‌‌. احتیاج دارم اما یازدهم ضعف زیادی دارم کدوم رو بهتره بذارم برای نیمسال اول؟
پیشاپیش ممنون⁦❤️⁩⁦❤️⁩

سلام :))

قلم‌چی بهتره یکم فکر کنم ولی اساسا فرقی ندارن!
نه برنامه قلم‌چی سنگین نیست! به هرحال این دروس باید جمع بشن...
به نظرم اونی رو که ضعیف‌تری نیم‌سال اول بردار چون تو نیم سال دوم کارات بیشتر می‌شه یه طورایی...
خواهش می‌کنم. آرزوی موفقیت.

سلام من امسال یازدهم هستم و در آزمون قلمچی شرکت میکنم و از شیمی آبی و سه سطحی فیزیک نشرالگو حسابان آبی و آیکیو آمار آبی استفاده میکنم و 3 تا سوال داشتم 1 بنظر شما شیمی آبی خوبه یا منبع دیگری را انتخاب کنم 2 بین حسابان آبی و آیکیو چگونه توازن ایجاد کنم 3 در متن نوشتید که هندسه آبی خوب هست ولی مشاور قلمچی گفت که هندسه آبی کتاب مناسبی نیست بنظر شما چه کتاب هندسه ایی تهیه کنم
با تشکر

۱. سلام در کنار یک منبع جامع با درسنامه قوی از شیمی آبی استفاده کن. شیمی آبی خوبه ولی کافی نیست.

۲. اول حسابان آبی رو بزن و درسنامه‌اش رو همراه جزوه دبیر مرور کن بعد برو سمت آی‌کیو
۳. از عجایب دنیاست که مشاور قلم‌چی کتاب آبی رو تایید نکرده باشه! =)))))) هندسه آبی خوبه ولی اصلا کافی نیست! برای هندسه اول سیر تا پیاز گاج رو کار کن بعد برو سمت کتاب‌هایی مثل آبی سعی کن توی هندسه تست‌های ساده رو به هیچ‌وجه از دست ندی!

سلام
چندتا سوال داشتم 1 برای شیمی آبی و سه سطحی کافیه یا تست خیلی سبز رو هم بزنم و برای گسسته و آمار آبی قلمچی کافیه ؟ 2هندسه خیلی سبز رو گفتید راضی نبودید من الان هندسه پایه خیلی سبز دارم استفاده نکنم؟؟ و آیا این کتاب کافیه؟؟
با تشکر از شما

کتاب آبی برای هیچ درسی «کافی» نیست به نظرم.
هندسه رو خودت بررسی کن ببین به دردت می‌خوره یا نه.

سلام
پیرو سوال قبلی درکنار هندسه پایه خیلی سبز هندسه مینی میکروطلایی جامع رو هم دارم که 592 صفحه داره و 442 تا تست
بنظر شما برای هندسه کدوم یک از این دو کتاب رو کار کنم

هر دو رو می‌تونی کار کنی، برای هندسه به نظرم کتاب میکرو طلایی گاج خوبه(مینی نه). کتاب خیلی سبز رو هم یه مدت استفاده کن ببین باهاش نتیجه می‌گیری یا نه...

سلام خسته نباشین مطلب خیلی خوبی بود
من الان دهم انسانیم و گمونم وسواس کنکور گرفتم!از الان چه کاری بنظرتون میتونم برای کنکورم انجام بدم؟منظورم اینه چجوری روش تست زنی رو یاد بگیرم و چه کتاب هایی واقعا نیازه؟۲-از الان کتابای جامع چنتا خریدم بنظرتون تا سال کنکور بازم بدرد میخورن؟۳-کناب پایه یعنی چی؟
ببخشید که مبتدی سوال کردم خیلی سردرنمیارم
مچکرم‎:)‎

سلام خوشحالم که خوب بوده :))

تو دهم که کار خاصی لازم نیست بکنی. درسای مدرسه رو خوب بخون و برا دروس اختصاصیت یه کتاب تست تموم کنی کافیه. آزمونم اگه شرکت کنی خوبه. بیشتر سعی کن مطالب درسی رو مفهومی و خوب یاد بگیری. روش تست‌زنی تو سال دهم لازمت نمی‌شه! آره کتاب جامع تا سال کنکور به دردت می‌خوره! کتاب پایه یعنی کتابی که شامل دروس دهم و یازدهم شه. 
موفق باشی. :)) 

سلام
اگه یازدهم از حسابان آبی و آیکیو یازدهم استفاده کنم برای دوازدهم کتاب جامع حسابان بگیرم یا فقط دوازدهم ؟؟؟

جامع بگیر برای کنکور بهتره!

سلام خسته نباشید
برای حسابان دوازدهم استفاده از جامع مهروماه یا خیلی سبز کافیه؟؟

خیلی سبز و یه منبع پیشرفته‌تر خوبه به نظرم =)) 

مرسی از جوابتون
امروز قبولیای مدرسمونو گفتن یه ۸۳ کشوری تجربی داشتیم‎:)‎من ازون بیشتر خوشحال شدم

خواهش می‌کنم. اممم خب من که نمی‌دونم مدرستون کجاست ولی به هر حال امیدوارم خودت و ایشون در ادامه زندگی موفق باشید! =)

ماشالا چه زود جواب دادین دی‎:)‎
مدرسمون نمونه دولتیه
شهریاره

آهان

راستی اقای بیضایی میدونم الان ۶۷۶۵۴۳۲۴ تا کار دارین ولی لطفا ازین پستای کنکوری بازم بزارین که ما عبرت بگیریم‎:D
تشکرات

یه متن برای روش مطالعه شیمی گذاشتم شارون علی‌الحساب اون رو بخون :دی 

اونو مطالعه کردم دیشب و تو دلم گفتم چطور و چگونه یکی این همه رو تایپ کرده‎:|‎ 😁
البته من انسانی هستم الان بیشتر با نیما یوشیج و مصرباستان سروکله میزنیم تا شیمی ‎:D
ولی بازم تشکرات فائقه‎:)‎

آو! باشه به هر صورت آرزوی موفقیت!

سلام و وقت بخیر
ببخشید برای هندسه پیشنهادتون میکرو طلایی جامع هست؟
من با هندسه پایه زیاد ارتباط نمیگیرم یه میکرو نقره ای هم دارم که به نظرم خشک بود و خسته کننده حالا نمیدونم مشکل از من بوده یا نه :))
قصد حذف کردن پایه و مباحث هم ندارم
با این اوضاع کتاب پیشنهادی شما رو بگیرم یا کلا باید روش خوندن و قلق هندسه رو به دست بیارم تا برام از اون حالت خشکی دربیاد؟
تشکر فراووون

امممم مطمئن نیستم میکرو طلایی برات خشک نباشه ولی کتاب خوبیه. کتابای دیگه هم که آموزش لطیف‌تری(!) دارن رو ببین! تست ساده زیاد بزن و کتاب درسی هم غافل نشو! اینطوری تا حد خوبی راه می‌افتی.

سلام
من از کتاب های شیمی خیلی سبز هندسه میکروطلایی و حسابان مهروماه و عربی آبی قلمچی و کتاب آقای ناصح زاده استفاده میکنم و 2 تا سوال داشتم 1 بنظرتون منابع خوبی دارم ؟؟؟ 2 آیا منابعی که دارم کافیه؟؟

خوبن. این کتابا رو تموم می‌کنی اگه زیاد بخونی می‌تونی یکی دوتا کتاب اضافه هم بخری!

سلام و عرض ادب
من برای ادبیاتم لقمه های مهر و ماه گرفتم میدونم تست کم داره اما با توجه به اینکه درک قرابت بالاست کافیه به نظرتون یا ادبیات موضوعی گاج هم بخرم

سلام بر تو سعید! به نظرم لقمه کافی نیست و یک‌سری کتاب موضوعی هم بگیر و کار کن!

سلام
مطلب تون خیلی خوب بود ولی در مورد کتاب های جمع بندی خیلی صحبت نکردید بنظرتون چه زمانی از این کتاب ها استفاده کنیم و آیا لازمه یه کتاب جدا به اسم جمع بندی بخریم ؟؟؟ و لازمه برای همه دروس بخریم یا فقط دروس تخصصی ؟؟؟
و اینکه بین موج آزمون نشرالگو و فصل آزمون خیلی سبز کدوم بهتره؟؟؟
و بین جمع بندی های خیلی سبز و خط ویژه کدوم بهتره؟؟؟
باتشکر

کتاب فیل شیمی خوب بود تا حدی! کتابای جمع‌بندی الگو هم خوبن! من خیلی به کتاب جمع‌بندی اعتقادی ندارم راستش همون تست‌های ستاره‌دار خودت و کتاب‌های آزمونی بهترن! آزمون‌های سال‌های پیش موسسات هم حلشون خالی از لطف نیست! من موج آزمون رو توصیه می‌کنم. کتاب جمع‌بندی برا هیچ درسی ضروری نیست. با توجه به نیازت خریداری کن.

سلام
من امسال یازدهم ریاضی هستم و برای شیمی از نظر درسنامه مشکلی ندارم و برای تست کتاب آبی قلمچی و سه سطحی قلمچی رو دارم که روی هم 1300 تست برای یازدهم دارن اول اینکه اگه از این دو کتاب برای شیمی یازدهم استفاده کنم برام کافیه؟؟؟ یا نه و دوم شنیدم که سطح شیمی آبی قلمچی پایینه نظرتان در این باره چیه سطح بالای سه سطحی میتونه سطح پایین آبی رو پوشش بده و به درصد معقولی برسم

ببین امین کافی که خیلی معنای خاصی نداره به نظرم ولی یه کتاب مفهومی‌تر مثل خیلی سبز یا شیمی بازرگانی بگیر! نه سه سطحی رو برای شیمی من خیلی دوست ندارم! حل کردم فقط به خاطر اون اطلاعات آماریش و اینا که خوبه بهت دید می‌ده اما کتاب مفهومی و خوبی نیستن خیلی و پاسخ‌نامه‌هاش آموزشی نیست! 

سلام
به نظر شما یکی با رتبه 18000 منطقه 2 ریاضی فیزیک
چه رشته هایی میتونه قبول بشه؟تو تبریز و یا جاهای دیگه ای
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام سینا اصلا نمی‌دونم! من تو انتخاب رشته‌ام همش ۸تا رشته زدم و با چالش‌های انتخاب رشته آشنا نیستم خیلی توی سایت قلم‌چی می‌تونی آخرین قبولی هر رشته رو ببینی!

من تخمین رتبه زدم ولی از رتبه خودم بالاتر آورد:|
و سال قبل با امسال خیلی فرق کرده.تعداد ریاضیا کم شده و خیلیا نیومده بودن سر جلسه

الان واقعا نمیدونم باید چیکار کنم
شما مشاور رفتی برا انتخاب رشته؟

نه سینا مشاور نرفتم! می‌گم که... من کلا نشستم خونه ۸تا رشته پر کردم زدم رفت =))))

به نظرم از دانشجو‌های دانشگاه‌هایی که احتمال می‌دی بیاری پرس‌و‌جو کن و اینا... من توی این رنج رتبه اصلا نمی‌دونم باید چی کار کرد! تخمین قبولی‌های سال قبل و امسال هم خیلی فرقی نمی‌کنه به نظرم!

و یه سوال دیگه!!!!!
نظرت در مورد پشت کنکور موندن با این رتبه چیه؟!
به نظرت با تعداد داوطلب های 1400 رتبمو میتونم بهتر کنم؟

بهتر شدن رتبه‌ات خیلی رابطه مستقیمی با تعداد شرکت‌کننده‌ها نداره راستش رو بخوای! بیشتر به تلاشت و سبک کارت وابسته است و البته اینم باید حساب کنی که افراد کمی هستن که رتبه‌شون خیلی بهتر از پارسال می‌شه و خب این خودش ریسکه! اگه حال و حوصله درس خوندن داری و دانشگاه‌ بهتری می‌خوای بمون پشت کنکور من یکی از دوستام رتبه‌اش رو تقریبا ۱/۱۸ کرد و امسال میاد یکی از دانشگاه‌های خوب تهران و می‌گم که شدنیه ولی باید خیلی حوصله کنی و وقت بذاری و ناامید نشی و دست نکشی و خب یک سال از عمرت رو هم صرف کنی! خیلی بستگی به هدفت و اینا داره و منم تجربه موندن پشت کنکور رو ندارم و بهتر از افراد دیگه‌ای هم پرس‌و‌جو کنی!

سلام‎:(‎من باز با یه سوال اومدم اقای بیضایی‎:(‎
ازونجایی که معلمامون سفارش کردن ،ما ۳۵۵۳۲۳۶تا کتاب تست خیلی سبز خریدیم😐 ولی هیچ کس نیس به ما بگه دقیقا چجوری تست بزنیم😐 الان بنده موندم که مثلا ۴۰تا تستو که زدیم درستاش که هیچی،اشتباهاشو چیکار کنیم؟دوباره بزنیم؟جوابشو بخونیم؟تصحیح کنیم؟ممنون میشم بگید دقیقا چه بلایی سر این تستا بیارم😐❤
یه سوال دیگه ام اینکه برای کنکور (حالا کو تا کنکور😐)حتما باید چند منبعی بود؟نمیشه مثلا فقط کتابای گاج را مبترکان داشت؟باید چنتا باشن؟
در اخر هم بازم تشکرات فائقه🎈 (*_*)

سلام بر تو!

امممم ببین خب این روش تست‌زنی که می‌گی برای هر درس ممکنه یکم فرق کنه اما یه روش معمولش اینه که باکس‌باکس تست حل کنی، هر باکس مثلا ۲۰تا تست(می‌تونی زوج و فرد جدا باکس‌بندی کنی) بعد هر باکس رو  حل کنی (اینجا فرق می‌کنه که زمانت باز باشه یا بسته باشه که نسبت به درس و کتاب متفاوته!) بعدش که باکس رو تموم کردی تصحیحش کنی و بسته به سطح کتاب و تو و نوع درست یا پاسخ همه تست‌ها رو بخونی یا پاسخ تست‌های نزده و غلط رو بخونی فقط.
قبل این مرحله باکس‌باکس تست زدن یه مرحله حل تمرین و مثال هست که می‌تونه تست باشه، تو تست‌ بزنی و بعد هر تست بلافاصله پاسخو بخونی و اگه روش متفاوتی داشت یاد بگیری و اینا...
تو میای تست‌های غلطت رو وقتی پاسخشون رو می‌خونی می‌بینی اگه ارزش داشتن ستاره‌دارشون می‌کنی و بعدا در فرصت مناسبی دوباره حلشون می‌کنی تا برات جا بیفتن! 
حالا من خیلی ریز بهت توضیح ندادم ولی همین ممکنه بهت سرنخ بده بری روش‌های مختلفی برا خودت بسازی و امتحانشون کنی و ببینی که چی بهتر برات جواب می‌ده!
و اینکه لزومی نداره برای کنکور چند منبعی بود اما اگه زیاد درس بخونی برای اکثر درس‌ها می‌تونی بیشتر از یک منبع رو خوب و کامل تموم کنی و بهتره کنار یه منبع آموزش یه منبع آزمونی و زمان‌دار و اینا داشته باشی که باهاش تمرین کنی فقط تست‌زدن رو! 

مرسی یه چیزایی حدودا دسم اومد‎:)‎چون مدرسه ما با اینکه نمونس معلوم نیس مشاوراش زندن یا نه😐 هیچ اطلاعاتی نمیدن.
این روشو که گفتین حدودا خودمم یه مقدار شبیهش کار میکنم:درسو که خوندم(یا حالا از رو درسنامه)یه سری تست مثلا ۴۰ تا دینی میزنم و بقیشو میزارم برا فرداش یا زمان دیگه
اخرش که تموم شد جوابارو میخونم اگه خیلی مهم بود نکتشو مینویسم‎:(‎امیدوارم فعلا اینجوری کارمون راه بیفته‎:(‎‎:(‎

در کل خوبه، یه نگاهی هم به روش بازیابی داشته باش!

سلام
امسال یازدهم هستم ساعت مطالعه ام حداقل چند باشه؟ فعلا روزی 3 ساعت میخوانم

سلام ساعت مطالعه یه امر کیفیه و کمی نیست! سعی کن تا جایی که خوشحالی و حالت خوبه بخونی ولی اگه بخوای خوب بخونی تو سال یازدهم ۴ تا ۶ ساعت خیلی خوبه به نظرم.

سلام
شیمی آبی دارم و pdf خیلی سبز هم دارم اگه اول همه تست های آبی رو بزنم و بعدش برم سراغ خیلی سبز آیا لازمه همه تست هاش رو بزنم یا تست های که جنبه ی حفظی دارند رو نزنم و تست های دیگه اش رو بزنم

سلام این کار رو برعکس انجام بده ترجیحا پی‌دی‌اف کار نکن!

سلام برای مسائل شیمی از نظر تست کتاب آبی قلمچی کامله ؟؟؟

نه کامل نیست. کتاب کامل که نداریم تقریبا ولی از یه کتاب موضوعی مسائل هم استفاده کنی خوبه =)))) 

سلام
منظورت از برعکس یعنی اول تست های خیلی سبز رو بزنم بعد برم سراغ آبی و فقط تست های مسائل آبی رو بزنم ؟؟؟ درست متوجه شدم؟
ببخشید خیلی سوال میپرسم

آره اول درسنامه و تست خیلی‌سبز رو کار کن بعد برو سمت تست‌های آبی/ برای مسائل از یک کتاب موضوعی مسائل استفاده کن.

سلام
ساعت مطالعه برای هر فرد متفاوته ولی درکل برای سال یازدهم چه مقدار در روز تست بزنیم؟ و ساعت مطالعه چه قدر باشه خوبه؟ و بنظرت برای آزمون های آزمایشی هفته اول درسنامه و مقداری تست و در هفته دوم تست کامل خوبه یا نه؟؟ و بین مدرسه و آزمون آزمایشی چگونه ارتباط برقرار کنم ؟؟
ممنون میشم پاسخ بدید

سلام رضا خب سوال آخرت رو که تا حد خوبی لا به لای نوشته‌ها جواب دادم! برای یازدهم شما ۴ ساعت بخونید تو روز خوبه هر چی بیشتر هم شد بهتر! تست‌ هم به نظرم برا اختصاصی‌ها یه کتاب تموم کن دیگه تا آخر سال! نه این روش اول درسنامه بعد تست رو نمی‌پسندم روش مطالعه شیمی که پست اول وبلاگمه رو بخون و یکم از اون ایده بگیر و برای بقیه درسا هم شخصی‌سازی کن! موفق باشی!

استیو ‌‌ ۰۹ مهر ۹۹ , ۱۹:۴۶
سلام بر مستر بنیامین! یه چیز باحال :دی
دارم یه پست برای رفقای کنکوری می‌نویسم، بعدش یه جا اومدم مخاطب رو به این پست شما ارجاع بدم، یهویی دیدم اعع! خوش‌وقتم! منم رتبه‌ی 65 منظقه‌ی دو شدم :))) البته رتبه‌ی کشوری شما خیلی از من بهتر شده، ولی خب!

+راستی ممنون بابت اون توضیحات‌تون در مورد علوم کامپیوتر و مهندسی‌ش، علی برام فرستاده بود، خیلی مفید بود.

عههههه استیو! بهت تبریک می‌گم!!! خیلی برام جالب بود :))))))))) 

خواهش می‌کنممممم دست آخر چی انتخاب کردی تو؟ :دی

استیو ‌‌ ۱۰ مهر ۹۹ , ۱۲:۵۹
ممنوونم ممنوونم :))) برای منم خیلی جالب بود!
من بعد از مهندسی کامپیوتر شریف، مهندسی کامپیوتر تهران رو زدم که یحتمل اون رو قبول بشم. احتمالا سعادت شریفی شدن و هم‌دانشگاهی شدن باهاتون رو از دست دادم!
خیلی فکر کردم، ولی تهش دیدم بخش اصلی جذابیت کامپیوتر برای شخص من، همون بخش مهندسی و برقیشه.

ای بابا =)))))‌

علوم کامپیوتر خیلی جذابه! حالا سخت‌افزار هیچ‌وقت خیلی برای من جذاب نبوده ولی خب کد زدن بیشتر و اینا توی مهندسی، و مهندسی نرم‌افزار و این‌ها هم هست که همشون جذابن! حتما اومدی تهران خبرم کن استیو من خیلی میام دانشگاه تهران! دانشگاه تهران رو خیلی دوست دارم! آرزوی موفقیت دارم برات!

استیو ‌‌ ۱۰ مهر ۹۹ , ۱۵:۲۴
آره، واقعا دنیای رشته‌های ریاضی یه طوریه که همه‌شون جذاب به نظر می‌رسن، هر کدوم به شکل خاص خودش.
ایشالا که دانشگاها حضوری بشه و بیایم و شمارم ببینیم :)
ممنونم، ما نیز برای شما :)))

آره =))

دوباره سلام
بالا یه چیز دیدم نوشته بودید روش درسنامه بعد تست رو قبول ندارین چرا؟😐
سوال حیاتی بعدیم اینه سال دهم باتوجه به کیفی بودن مطالعه و کمی نبودنش ساعت مطالعه انسانی چقدر باشه خوبه؟من حدود ۳ ساعت بوذم ولی مشاورمون انقد غر زد کردم ۵ بعد ۶😐 حالاالبته ما روزی ۱۵ ساعتم بخونیم اون میگه کمممممهههه😐
بنظرتون با این روند وسط سال یا حداقل دوماه دیگه پنچر نمیشیم؟ هم من هم بچه ها خسته ایم البته به جز اون عزیزی که امروز ۸ ساعت و ۲ دقیقه خوند😐😐
لطفا راهکار اجمالی خود را بفرمایید😐😁

ممنون که حسین کردشبستری منو خوندین😉 البته شایدم نخوندین😐
در کل مرسی‎:)‎

سلام

بحث قبول داشتن نیست. من می‌گم روند مطالعه اساسا همیشه نباید این شکلی باشه که تو کامل یاد بگیری و بعد بری سوال حل کنی، یه روش خوب اینه که بعد از اینکه کلی مطالب رو یاد گرفتی بری سوال حل کنی و بعد بیای دقیق‌تر مطالعه کنی. به این روش می‌گن بازیابی! می‌تونی سرچ کنی و در موردش بخونی یکم... 
اممم خب ساعت مطالعه تعیین کردن برا تو که نمی‌شناسمت کار سختیه بچه‌ها هم که بالا سوال می‌پرسن و من یه حدودی می‌گم خوب نیست خیلی ولی مثلا همین ۴ ساعت و اینا بخونی کافیه به نظرم! پنجر که نه! اگه به درس علاقه داشته باشی پنجر شدن و اینا معنی نداره خیلی ولی به تفریحاتتم برس تا دپرس نشی مثلا کوه برو فیلم ببین و موزیک گوش کن و اینا...
خواهش می‌کنم :دی


مرسی ‎:)‎
چرا به درس علاقمندم ولی نه در حدی که روزی ۱۵ ساعت از الان وقت بزارم چون سال دوازدهم خسته و کوفته میشم😐
ولی وضعیتی که الان به وجود اومده همه تفریحاتو از ما سلب کرده😒
اره روش بازیابیو که چنتا کامنت بالاتر گفتین سرچ کردم دارم براخودم تقریبا پیاده میکنم
😊دیدم که تو متن گفته بودید تفریح اینارو براخودمون داشته باشیم شمام بیگ بنگ تئوریز میدید
منم دارم ازین حرکتا میزنم درکل‎:D

راستی این سوال دوستمه:کتاب رشته ریاضی مثلا نشر فیل و الگو بهتره واسه فیزیک و ریاضیش یا خیلی سبز و گاج؟

ممنون‎‎:)‎‎;)‎

نشر فیل رو ندیدم! الگو کتاباش خوبه ولی =)) باید با سطح دوستت بررسی کنیم و اینا.

والا سطحش تا پارسال همکلاسه من بودم سطحشم متوسطه از نظر ریاضی یا کلا درس اما بنظر نمیاد سال بعدم تو این رشته دووم بیاره!!
تو وب شما و چنتا دیگه دیدم اکثرا به مهندسی کامپوتر علاقه مندم یا حالا چیزای دیگه که من نمیشناسم ولی زمانی که ایشون هدفی نداره ، بعید میدونم تو رشتش بمونه!پس نمیشه دقیق گفت و بررسیش کرد!
سلام بنیامین عزیزم خسته نباشی ، میشه بگی که کارشناس های علوم کامپیوتر یا حتی کسایی که دکترا گرفتن سر و کارشون همش با کامپیوتره؟ و کسایی که گرایششون هوش مصنوعیه اونا هم همش سروکارشون با کامپیوتره؟

سلام پدرام عزیزم، نه راستش همه سر و کارشون با کامپیوتر نیست، مخصوصن دکتر‌ها که احتمالا بیشتر تو فاز ریسرچ و این‌ها هستن، سر و کار با کامپیوتر داشتن بیشتر یعنی بخوای برنامه‌نویس بشی و اینا که می‌تونی بشی ولی خب کارشناسی بگیری براش کافیه تقریبا، البته من افرادی رو هم می‌شناسم که دکترن و برنامه‌نویس هستن و کار می‌کنن. راستش دور و اطرافم خیلی آدم با گرایش هوش مصنوعی ندیدم خب هوش مصنوعی ریاضیش خیلی زیاده تا جایی که می‌دونم و احتمالا باید خیلی ریاضی خونده باشی براش و این‌ها، منظورت از اینکه کارشون همش با کامپیوتره چیه؟ خب طبعا هر کاری کنن یه طورایی به کامپیوتر مربوط می‌شه...

سلام
قلمچی تو ازموناش گواه داره باعث تراز کاذب و .... میشه
با این شرایط بنظرت بین آزمون هایی گاج و قلمچی کدوم بهتره

گواه باعث تراز کاذب ممکنه بشه ولی تو سعی کن ازش خوب استفاده کنی، گواه بهت نشون می‌ده تو اگه سوالا رو قبلا دیده باشی چقدر می‌تونی توشون خوب عمل کنی. بین گاج و قلم‌چی به نظرم قلم‌چی بهتره ولی تو هر کدوم رو راحت‌تر بودی شرکت کن خیلی مهم نیست!

سلام‎:)‎
یه سوال یه کوچولو خصوصی برام پیش اومد اگه نخاستین جواب ندین
شما تیزهوشانی بودین؟
بایذره چرخیدن تو وبلاگایی که این دور و اطراف دیدم به نظر میاد رتبه های خیلی خوب اکثرا سمپادین😌 به نظرتون نمونه هم مثلا یذره جای امیدواری داره که قبولیای خیلی خوب بده؟😓

سلام آره سمپاد بودم من. من خیلی‌ها رو هم می‌شناسم که سمپاد نبودن و رتبه خوبی آوردن پس ممکنه :دی 

خدا از دهنتون بشنوه😌 ‎:)‎
سلام
قلمچی ثبت نام کردم و بن کتاب هم دادن بنظرت چه کتابی رو بگیرم
عربی و فارسی و زبان و شیمی و آمار و گسسته کتاب دارم
حسابان آبی رو پارسال داشتم راضی نبودم
هندسه آبی رو ندیدم تو متن گفتی هندسه آبی خوبه درسنامه خوبی داره؟؟ کامل هست؟؟
دینی جامع آبی بنظرت خوب هست که بگیرم؟؟؟؟؟؟؟

هیچ کتابی کامل نیست. برا اختصاصی‌ها آبی خوبه ولی برا عمومی‌ها کتابای بهتری هم هستن. اختصاصی‌ها رو آبی بزن و کنارش یه کتاب دیگه کار کن. عمومی‌ها یه کتاب خوب بگیر کارت راه می‌افته.

حیف که رشتت تجربی نبود بپرسم واسه زیست چه منبعی بهتره یا چند تا منبع خوبه یا نه!
خب ولی بازم مقاله مفیدی بود ممنونم :)

=))))) 

خواهش می‌کنممم! به نظرم بیشتر از یه منبع رو وقت هست آدم تموم کنه! از دوستام شنیدم کتاب درسی زیست خیلی مهمه!

سلام. وقت بخیر
توضیح میدین که چرا از ادبیات موضوعی الگو پشیمون بودین؟ من خودم هم کتاب دریافت رو دیدم و هم الگو رو. من هم المپیاد ادبی شرکت کردم و سطحم پایین نیست. مثلا به نظر من کتاب قرابت معنایی دریافت، بیشتر از تست روی مفاهیم کار کرده و الگو برعکس. البته باز در مورد ویرایشهای جدیدشون و بقیه ی موضوعی ها اطلاع کافی ندارم چون بررسی دقیق و مقایسه نکردم. دوست داشتم نظر شما رو بدونم که چرا ادبیات الگو رو لااقل آبی ننوشتین و یه دفعه رفتین سراغ قرمز 😊 ممنون

سلام سمانه من رنگ قرمز رو برای کتاب لغت و املای الگو انتخاب کردم نه همه کتاب‌هاش هر چند که با بقیه کتاب‌های الگو هم موافق نیستم مثلا آرایه‌اش یا دستورش اما کتاب قرابتش کتاب خیلی بدی نیست. من کتاب قرابت نظام قدیم الگو رو توی تابستون تموم کردم. چرا می‌گم خوبه؟ چون یه بانک تست خیلی قویه و تست‌های کنکور و آزمون‌های آزمایشی رو داره و خب برای تمرین تست خوبه اما پاسخش هم خیلی چنگی به دل نمی‌زنه و اگه تو یه تستی اشکال داشته باشی خودت باید ببینی چرا و پاسخش احتمالا تو رو قانع نکنه! یعنی من و خیلی از دوستام به این موضوع برخورد می‌کردیم. در مورد بقیه کتاب‌های موضوعی ادبیات الگو هم بگم که من سبک آموزشی الگو رو دوست ندارم یعنی بیشتر روش‌هاش این شکلیه که «اینو دیدی، اینو بزن» من با این سبک موافق نیستم. کتاب املای و لغتش هم غلطش زیاد بود و همه لغات رو لیست نکرده بود نمی‌گم حالا خیلی فاجعه بود ولی بهتر بود از همون اول سمت دریافت می‌رفتم... مثلا تست‌هاش خوب بود تا حدی. منم همیشه ادبیاتم خوب بود. خودت ببین با چه کتابی نتیجه می‌گیری و اونو انتخاب کن نتیجه گرفتن خیلی مهم‌تر از همه حرفاییه که من زدم.

سلام. ممنونم از مطالب مفید تون.
من دوازدهم تجربی هستم، ابتدای سال کلاسای آنلاین رو جدی نمی گرفتم وخودم میخوندم.
ولی چند وقته، دبیرا مجبور مون کردن ومی خوان آزمون هم بگیرن.
من نسبت به بودجه بندی مدرسه عقب موندم الان نمی دونم باید چی کارکنم، همه وقتم رو بذارم برا دوازدهم؟
در کل کی وقت بذارم برا پایه؟

فکر کنم اومدی تو تلگرام باهم حرف زدیم!

سلام وقت بخیر..خداحفظتون کنه که راحت معلوماتتون رو دراختیاردانش آموزامیذاری..دوازدهم تحربی ام قلم چی آزمون میدم امثراوقات مطالب تمام نمیشه تا آزمون بنظرتون برنامه ریزیم مشکل داره؟؟کلا اگه براتون ممکنه درموردبرنامه ریزی تو ابن سال توضیحی بدین لطفا..یه سوال دیگه اینکه درسنامه بهتره یا دیدن ویدئوآموزشی وpdf...؟؟

سلام قربانت. آره اگه تموم نمی‌شه برنامه‌ریزیت مشکل داره به نظرم چون برنامه آزمون برای یه دانش‌آموز متوسط طراحی شده. برنامه ریزی ویس آقای افشار رو گوش کن و توضیح هم دادم تو متن، دفتر برنامه‌ریزیم رو هم گذاشتم :دی. به نظرم کتاب بهتر از بقیه منابعه از ویدیو و اینا هم یکم استفاده کن ولی خب منبع اصلیت تست و کتاب باشه.

سلام و خسته نباشید خدمت شما
خیلی ممنون بابت نکات اموزندتون
تجربیم من
شما برای شیمی کلاس انلاین پیشنهاد میکنین اصن؟منیکه تو شیمی هیچی بارم نیست با کلاسا و تست زیاد تو کنکور میتونم یه درصد خوب بزنم{از الان شروع کنم}؟؟
واقعا فیزیکو میشه با درسنامه کتابایی ک معرفی کردین یاد گرف یا فیلم اموزشی میتونه بهتر باشه؟؟
ممنون میشم جواب بدین

سلام شیمی دوازدهم یه سری ویدیو هست تو سایت گزینه ۲ برا ماشاالله سلیمانی طبع که خوب درس داده بود. احتمالا کلاس آنلاین بابایی و بازرگان هم خوبه. آره فیزیکم و همه چی رو هم می‌شه با کتاب یاد گرفت فقط باید بخونی و وقت بذاری.

سلام
نظرت درباره کتاب های نردبام چیه؟ بنظرت کتاب های نردبام میتونه برای کنکور مفید باشه؟؟؟
من زبانم قویه بنظرت نردبام کار کنم یا مبتکران اناری؟؟

آره نردبام‌ها هم بعضی‌هاشون خوبن. مثلا فیزیک یازدهمش رو من داشتم بد نبود و حسابان جامعشم خوب بود. زبانش هم بد نیست ولی به نظرم در کنار کتاب شهاب اناری کتاب نردبام رو اگه خواستی کار کن.

سلام وقت بخیر
به نظرتون الان که کلاسا آنلاین شده من بعضی از کلاس ها که به نظرم بازدهی خیلی مفیدی ندارن رو شرکت کنم یا بجاش خودم مطالعه کنم؟آخه اگه شرکت نکنم و بخوام خودم بخونم هم تمرکز خیلی زیادی ندارم چون همش نگران اینم که حضور غیاب نکن و بخاطر همین توی چند تا درس هم از کلاس عقب افتادم.
و برای گسسته من فقط خوشخوان رو دارم و همین کتاب کافیه یا یه کتاب اسون تر هم بگیرم چون سرعت حل تست های خوشخوان خیلی پایینه و تعداد تست کم تر به نظرتون کافیه؟ چون نمیرسم همه ی خوشخوان رو حل کنم.
من تابستون خیلی نتونستم بخونم و دهم و یازدهم هم زیاد تست کار نکردم و الان برای شیمی پایه برای قلم چی خود کتاب و همین موج ازمون کافیه یا وقت بیشتری بزارم و از اول خیلی سبز دهم رو مثلا
شروع کنم؟(چون آخه خیلی هم وقت ندارم)
خیلی خیلی ممنون:)

سلام

تمرکز خیلی مهمه و اگه می‌بینی وقتی سر کلاس نیستی تمرکز نداری کلاس رو برو و خیلی نگران نباش که کلاس ازت وقت تلف کنه سعی کن بهترین بهره ممکن رو از کلاس ببری. برای گسسته به نظرم کنار کتاب خوشخوان یه کتاب دیگه هم بخون که کمکت کنه چون خوشخوان همونطوری که گفتی این ایرادات بهش وارده. به نظرم برای شیمی کتاب آبی و موج آزمون کافی نیستن و یه کتاب هم با درس‌نامه مفصل‌تر بخون. 
قربانت و موفق باشی. =))

سلام برای دهم چه کتابی معرفی میکنید برای همه دروس رشته تجربی هستم

کتابایی که به نظرم خوب بودن رو نوشتن و دهم و یازدهم و دوازدهم هم نداره برای کنکور هستن!

سلام
برای حسابان بنظرت بین جامع نشر الگو ومهروماه کدوم بهتره ؟ پایه قوی دارم

من این کتاب‌ها رو نداشتم ولی فکر کنم الگو سخت‌تر از مهروماه باشه.

سلام وعرض تبریک تاثیر سوابق تحصیلی درکل چقدره؟؟؟

الان نمی‌دونم چطوری شده زمان ما تاثیرش مثبت بود.

سلام
بین پت و مت و نترسیم از متن کدوم به عنوان منبع اول بهتره

نترسیم از متن

سلام..ببخشید من برا هندسه جامع میکرو نقره ای گرفتم خوبه؟؟
برا حسابان هم میکروطلایی.اینم خوب هس یا نه؟
برا گسسته و امار هم خیلی سبز.ـاین چطور؟

میکرو طلایی حسابان خوبه. میکرو نقره‌ای هندسه اگه نویسندس آرش عمیده کتابشو دیدم خوبه در غیر این صورت نمی‌دونم. گسسته و آمار خیلی سبز رو من باهاش ارتباط نمی‌گرفتم ولی کتاب بدی نیست. رو کتاب‌ها خیلی حساس نباش رضا.

مرسی بابت نظر قبلتون...ی سوال دیگه بین کتاب های مبحثی نشر الگو و هفت خوان کدوم بهتر هس؟

هفت‌خوان

سلام سلام:)
من دوازدهم ریاضی ام و تو سالهای پایه پراکنده خوندم و با اینکه مدرسه خوب و پیگیری داریم/در این حد ک از اول تیر صبح تا عصر پای کلاسای آنلاین ادوب بودیم!/ من از تابستون هم بهره ای نبردم!
یعنی عملا بفیه بچه ها تو تابستون دهم رو جمع بندی کردن و در خوندن و ساعات مطالعه و تستشون ب ی تعادلی رسیدن ولی من هنوز با خودم سر این مسئله درگیری دارم! در حدی ک چندین هفته ست ساعت مطالعه ام ب زور به ده ساعت میرسه!
در حال حاضر دو آزمون از قلمچی هم گذشته و من اونها رو هم کلا نخوندم!
نه ک کاملا بی تفاوت باشم... نه ...کلی برنامه ریزی میکنم ولی عملی نمیشن!
که البته این واسه اون کمالگرایی خیلی زیادی بود ک داشتم و همچنان هم دارم ولی کنترل شده!_از این نظر کنترل شده که ی برنامه ریزی تقریبا سبک تر نوشتم و درصددم ک بهش عمل کنم_
و الان ی جورایی دربرابر بقیه همکلاسی هام صفر محسوب میشم!
گسسته وفیزیک 3درسایین که یا سر کلاس خوب گوش ندادم یا کلا به بهونه های مختلف گوش ندادم تا الان و دارم با آلا میخونشون تا ب معلم مدرسه مون برسم! البته وضع فیزیک بهتره و نیازی به نگاه کردن فیلم آموزشی ندارم و همون درسنامه خیلی سبز کارمو راه میندازه
مدرسه با گزینه دو پیش میره و من با قلمچی! و خب خود مدرسه جمعه هایی ک گزینه دو آزمون نداره داره ی سری آزمون هایی رو ک حدود 3 ساعتن و جامع هستن میگیره و من بعضیاشونو ب دلیل تداخل با قلمچی نمیدم! _ک البته هماهنگ کردم با مدرسه و گفتن موردی نداره! فقط خواستم وضعیتو کامل شرح بدم_همونطور ک گفتم مدرسه کارش درسته و بر همون مبنا هم تکالیف رو باید توی سایت کارسنج براشون بارگزاری کنیم و من تا به الان ک یک ماه از سال تحصیلی گذشته اکثر تکالیف رو انجام ندادم و نفرستادم!
خب حس میکنم وضع خیلی خرابه و باید خیلی بجنم و ب خودم بیام! و درمورد هدف هم:
هدف دانشگاهیی دارم ولی خب اگر بخوایم واقع بین باشیم هدف اصلیه اصلیم چیزیه که با کنکور نمیشه بهش رسید !:)
ب هر حال شرایط طوریه ک تنها راه و مسیر روبروی من کنکوره و باید به موفقیت برسم ولی با این وضعیت کلی حس عقب موندن از بقیه و فکر اینکه آیا واقعا میتونم با این وضعیت ب رتبه سه رقمی کشوری برسم؟ یا نه داره عذابم میده !
کلا همه چی تو همه دیگه!:)

اولش که کامنتت رو دیدم اینطوری بودم که یا خدا چقدر طولانی :دی

سلام سلام
حیف شده که تابستون رو از دست دادی :( ولی نگران نباش!
خیلی خوبه که همچین مدرسه‌ای داری تو این شرایط و توصیه می‌کنم تا حد ممکن سعی کنی با مدرسه سینک بشی و باهاشون جلو بیای که خیلی بهت کمک می‌کنه حتما. خب ساعت مطالعه‌ات خیلی خیلی کمه سعی کن بیشترش کنی. مثلا به ۳۰ تو هفته به عنوان هدف اولت نگاه کن و ۴۰ هدف بعدی و یواش یواش بیشتر هم می‌تونی بکنی... ببین من نمی‌دونم کمال‌گرایی واقعا توی آدم‌ها هست یا نه ولی خیلی از افرادی که من دیدم و میان بهم می‌گم کمال‌گرا هستن بیشتر این شکلی‌ان که یا حال و حوصله انجام دادن کاری رو ندارن و یا ریسک وقت گذاشتن برای یه کاری رو نمی‌پذیرن و می‌ترسن که شکست بخورن و خودشون رو پشت این دلیل پنهون می‌کنن که «کمال‌گرا» هستم. خب تو یه چیز بی‌نقص توی این دنیا می‌تونی بهم نشون بدی؟ موقعیت کاری بی‌نقص، همسر یا پارتنر بی‌نقص، برنامه بی‌نقص یا آزمون بی‌نقص و...؟ واقعا خب این عملی نیست یه طورایی و باید دل رو بزنی به دریا :دی
همین که داری برنامه‌ات رو منطقی می‌نویسی تا بهتر بهش عمل کنی گام بزرگیه و ایول!
ببین خودت رو خیلی با هم‌کلاسی‌هات هم مقایسه نکن سعی کن فقط به همدیگه انگیزه بدید و از هم انگیزه بگیرید چون دردسر ذهنی می‌شه برات تو ادامه مسیر کنکور. 
تو خودت چرا با گزینه دو پیش نمی‌ری اگه مدرستون با گزینه دو پیش می‌ره؟ قلم و گزینه مگه چقدر فرق می‌کنن که این آشفتگی برنامه رو به آزمون‌های گزینه دو ترجیح می‌دی؟ 
ببین هنوز اول ساله و خیلی زمان داری که تلاش کنی و رتبه سه رقمی کنکور هم خارج از دسترس نیست به هیچ وجه! اما سعی کن هر چه زودتر شروع کنی و قوی بخونی :))
این آیدی من تو تلگرامه خواستی می‌تانی اونجا هم پیام بدی: benyamin_beyzaie

سلام
شیمی نشرالگو بنظرت خوبه کار کنم؟
یا همون خیلی سبز کار کنم بهتره؟

الگو هم خوبه من خیلی سبز رو ترجیح می‌دم.

سلام
سطح زبان ام خوبه در واقع دیپلم زبان دارم بنظرت اگه برای زبان فقط موج آزمون و نترسیم از متن کار کنم میتونم به درصد بالای 90 برسم؟ ( از لحاظ درسنامه مشکل ندارم و خود موج آزمون یه درسنامه مختصر داره )
منظورم این هست که تست موج آزمون همراه با نترسیم از متن برای من که زبان خوبی دارم برای رسیدن به درصد بالا 90 کافیه ؟ ( جدا از اینکه هیچ کتابی کافی نیست)

چندتا قلم بده با این روشت ببین کافیه یا نه. احتمالا کافیه.

سلام
گفتی که دینی خیلی سبز درسنامه خوبی نداره پس
اگر برای دینی کتاب رو خودم بخونم میتونم به تست های خیلی سبز جواب بدم؟
(معلم خوبی داریم)

سلام آره کتاب رو خط به خط خوب بخونی رواله.

سلام
شیمی میکروطلایی رو دیدی
نظرت دربارش چیه
بنظرت بهتر از خیلی سبز هست یا نه
ببخشید خیلی سوال میپرسم

سلام به نظرم شیمی خیلی سبز بهتره

سلام بنظرتون من کنکوری ۱۴۰۱ انسانیم و الان که یازدهمم ویس اقای افشار و اقای میرهلی گوش میدم من فکر میکنم مشاورا یک چیزی میدونن که ما نمی دونیم و درحالی که بخوام یکسال دیگه مشاور بگیرم خیلی هزینه داره. در حالی که من با ویس های اغای افشار و روش برنامه ریزی خیلی راحتم بنظرتون چیکار کنم ؟

سلام اگه با روشای خودت جواب می‌گیری همه چی اوکیه مشاورها هم چیز خاصی قرار نیست بهت بگن.

سلام بنیامین جان یکم میشه راجع یه دفتر برنامه ریزیت توضیح بدی؟ آدم گیج میشه واقعن:) رشتم تجربیه دوازدهمم با آرزوی موفقیت :)

سلام ایمان ایمیلت رو برام بفرست من یه ویدیو در مورد دفترم داره که برات می‌فرستم.

ممنونم ویس های چه مشاوری رو بجز اغای افشار پیشنهاد میکنید ویس های رایگانشون ؟ واینکه امسال که من یازدهمم ازمون انلاینه بدرد نمیخوره برم بنظرتون اینطور بهتر نیست ؟ تو ۲ سال از نظر شما میشه واقعا رتبه برتر شد چون یک چند روزیه فرا تر ازاون هدف قبلیم رو میخوام ؟ نمون برنامه خودمو بفرستم کمکم میکنید ببینید چه چیزی اشکال داره ؟

کاوان من فرصت ندارم که نمونه برنامه‌ات رو ببینم و اشکالت رو بگم می‌تونی مشاور بگیری و ازش بخوای که این کار رو برات انجام بده. 

من مشاوره خیلی نمی‌شناسم و اینکه دو سال برا رتبه برتر شدن یکم زیاده به نظرم یه سال هم کافیه آزمون هم برو به نظرم کمکت می‌کنه.

سلام میشه یه مقاله درباره روش مطالعه درسای خوندنی مثل زیست و دینی و ... بذارین ممنونم ازتون :)

می‌شه ایمان! این اواخر وقت ندارم ولی...

سلام شیمی کنکور 99 رو بررسی کردی؟
با توجه به سطح شیمی کنکور 99 با شیمی خیلی سبز میشد به سوالات شیمی کنکور 99 جواب داد ؟
برای کنکور 1401 بین شیمی خیلی سبز و مبتکران و میکرو کدوم رو پیشنهاد میکنید؟؟؟ ( با توجه به سطح کنکور 99 )
باتشکر

سلام آره دیدمش!

با خیلی سبز درصد خوب کسب کردن یکم سخت بود من برا کنکور ۹۹ مبتکران رو بیشتر توصیه می‌کنم.

مهندس تشکر
شیمی مبتکران حجمش مقداری زیاده!
منم در شیمی خیلی مشکل ندارم بنظرت با خیلی سبز و سه سطحی کارم راه میوفته و اگه شیمی کنکور من مثل 99 باشه با این دو کتاب میتونم به درصدای بالا برسم؟؟؟ یا در کنار خیلی سبز و سه سطحی یه منبع دیگه هم باید کار کنم؟ اگه باید کارکنم میشه اسم منبع رو لطف کنی
با تشکر فراوان

کتاب آزمونی هم کار کن مثل شیمی موج آزمون و شیمی فار و اینا. درصد بالا این شکلی نیست که همش وابسته به کتابی باشه که می‌خونی.

سلام
چندتا سوال داشتم
1 در تابستان دوازدهم در آزمون شرکت کنم یا نه؟
2 دروس دوازدهم رو بهتره با آزمون پیش ببرم یا بهمن تموم کنم

تابستون آزمون برو به نظرم. درسای دوازدهم رو هم با آزمون پیش بیا اگه دیدی ترازت بالای ۷۰۰۰ می‌شه تو آزمونا جلوتر از آزمون هم می‌تونی بخونی و تموم کنی.

سلام وقت بخیر.. آقا بنیامین نظرتون درباره آزمون های گاج چی هست ؟

بالاتر هم یکی پرسیده بود، خوبه آزمونای گاج، برنامه‌اش هم تقریبا عین قلم‌چیه.

سلام
با این منابع
فیزیک نشرالگو + موج آزمون
شیمی خیلی سبز+ مسائل خیلی سبز+ سه سطحی + ( موج آزمون در صورت وقت اضافه )
حسابان مهروماه + موج آزمون
آمار و گسسته آبی قلمچی + خیلی سبز
هندسه میکروطلایی
میشه به درصد نسبتا خوبی رسید؟ ( درصورتیکه سطح کنکور مثل 99 باشه )

سلام معلومه که می‌شه

سلام وقت ات بخیر در همه درس های تخصصی لازمه که منبع سطح دوم هم داشته باشم ؟؟؟؟ من در فیزیک و شیمی و حسابان کتاب های سطح دوم دارم آیا لازمه برای آمار و هندسه هم سطح دوم داشته باشم؟

سلام نه لازم نیست

سلام بر شما.
شما برای حسابان و هندسه و گسسته و فیزیک گفتید کدوم کتاب هارو خونده بودید. من کمی وسواس اتمام کتاب دارم یعنی باید تمام تست هاشو بزنم. اگه ممکنه بگید واسه مباحث بالا چند کتاب رو کامل زدید. بسیار متشکر از توجهتون.

برا فیزیک همه رو کامل زدم به جز اونایی که دهم و یازدهم داشتم

برا هندسه هم آبی رو کامل زدم با فصل آزمون فکر کنم
برا گسسته آبی رو زدم با میکرو
برا حسابان هم آبی رو زدم با خیلی سبز نردبام
موج‌ها چندتا آزمونش مونده بود.

سلام
یازدهم هستم
کدوم؟؟
1 شیمی آبی + مسائل خیلی سبز
یا
2 شیمی خیلی سبز

شیمی خیلی سبز یا مبتکران

سلام‌خسته نباشید
ممنون میشم راهنماییم کنید
بین شیمی مبتکران و خیلی سبز موندم(بخاطر سختی سوالات ۹۹) از طرفی میگن مبتکران خیلی بهتره ولی خب هم حجمشون زیاده هم قیمت ازون طرف هم میگن خیلی سبز دیگه پاسخگو سوالاتی مثل ۹۹ نیس
شیمی فار هم بچه های نظام قدیم میگن عالی بوده از نظر سوالاتش
ولی توی سایت "چی بخونم" نوشته شده شیمی فار(نظام جدید) سوالاتش تفاوتی با بقیه ی انتشارات نداره و خلاقانه نیست
ممنون میشم‌نظرتون رو بدونم لطفا

سلام من نظرم مبتکران حجمش هم منطقیه خیلی زیاد نیست. شیمی فار شنیدم سخته فقط خودم نداشتمش.

سلام
سوالات دفترچه سوالات رو به ترتیب پاسخ بدیم یا اینکه اول درسی که قوی تر هستیم رو بزنیم مثلا من نقاط قوتم اول فیزیک بعد شیمی هست و همچنین هندسه نقطه ضعف من هست بنظرت اول از کدام درس شروع کنم ؟

به نظرم روش‌های مختلف رو تو آزمون آزمایشی تست کن و ببین کدومش بهتر جواب می‌ده من می‌گم به ترتیب قوی بودن بزنی.

سلام دانش آموز یازدهم ریاضی هستم
قلمچی ثبت نام کردم
بنظرت روز قبل هر آزمون آزمون سال قبل گاج و قلمچی رو بزنم یا فقط آزمون سال قبل قلمچی کافی هست

به نظرم یه آزمون  رو به عنوان پیش آزمون بزنی کافیه. برا بعضی آزمون‌ها گاج رو بزن بعضی‌ها قلم‌چی رو بزن که با سبک‌های متفاوت سوالات آشنا شی.

سلام دینی رو فقط با کتاب درسی و سوالات آزمون و کنکورهای گذشته بخونم و تست بزنم میتونم به درصد خوبی برسم؟ یعنی کتاب نگیرم برای دینی

کتاب هم بگیری تست‌های به دردبخورش همون تست‌های کنکوره بیشتره. پاسخ‌نامه مهمه و مراجعه به متن کتاب درسی. تست زدن حتما باید تو برنامه‌ات باشه.

سلام بنظرت تراز آزمون های قلمچی امسال با پارسال چقدر تفاوت کرده ؟( باتوجه به اینکه آزمون های امسال آنلاین هست و تقلب هم از سال های گذشته بیشتره )
و برای دانش آموز یازدهمی چه ترازی خوبه؟

واقعا نمی‌دونم

سلام کتاب های سه سطحی رو برای کدوم درس ها پیشنهاد میکنی؟

همه اختصاصی‌ها

سطح سه سطحی متوسط هست یا بالا!
آبی تا تراز چند رو جوابگو هست

سه سطحی برا تراز بالای ۶۵۰۰ مناسبه

آبی برای هر ترازی مناسبه
نمی‌دونم آبی تا چه ترازی جوابگوعه بستگی به استفاده‌ات داره.

سلام.واقعا بهتون بابت کسب رتبه فوق العادتون تبریک میگم.ولی بیشتر از اون به خاطر صداقت وراهنمایی های بی دریغ تون تبریک میگم. واقعا ممنون به خاطر معرفی اثر مرکب و همچنین قرار دادن وویس اقای افشار.من دوازدهمی تجربی هستم وامروز خیلی سرگردون بودم که دقیقا چجوری برنامه ریزی کنم ویا چجوری ادم موفقی باشم.خواستم بگم ممنون که با محتوای صمیمانه و خوبتون امروز به من کمک کردین.امیدوارم بعد از کنکور1400بیام واینجا بنویسم که تونستم داروسازی قبول شم.ودوباره ازتون تشکر کنم.امیدوارم همیشه در کارو زندگیتون موفق باشید (زهرا-شیرازی)

سلام زهرا خیلی باعث خوشحالیمه! من هم امیدوارم هم در کنکور و هم در باقی زندگیت(که چالش‌های خیلی اساسی‌تر از کنکور رو قراره توش تجربه کنی) موفق باشی! 

سلام
برای تحلیل آزمون واجبه جواب های درست رو هم تحلیل کنم!
و منیع زبان برای سطح بالا بنظرت کدوم کتاب مناسب تره

بهتره تحلیل کنی.

کتاب خیلی سبز نردبام برا سطح بالا مناسبه.

سلام سطح زبانم خوبه (چندسال کلاس رفتم ) بنظرت لازمه برای زبان درک مطلب بگیرم

اگه سطحت خوبه بگیر اتفاقا :)))

سلام
اول از همه تشکر بابت این همه مطلب خوب
دوم:من امسال دوازدهمم و بجزتیر ماه دیگه از تابستون هیچ استفاده ای نکردم حتی مهرماه هم نخوندم!از اول ابان شروع کردم خیلی نگرانم از اینکه نرسم درسارو تموم کنم چون حجمشون واقعا زیاده ساعت مطالعمم میانگین ۶ساعت درروزه بنظرت اگر ساعت مطالعمو ببرم بالامیتونم رتبه ی خوبی بیارم؟یا اصلا بنظرت چیکار کنم تا خود کنکور؟

مباحث رو اولویت‌بندی کن و سعی کن ساعت مطالعه‌ات رو بالا ببری. با الویت‌بندی پیش بیا اگه رسیدی همه رو بخونی که چه بهتر اگه نرسیدی هم حداقل مطمئنی بهترین‌ها رو طبق اولویت خوندی. امیدوارم رتبه خوبی بیاری.

سلام
یازدهم ریاضی هستم تو آزمون های قلمچی هر چه تلاش میکنم ترازم بالا نمیاد
تست هم کم نمی زنم و تحلیل بعد آزمون هم انجام میدم ولی از آزمون اولم تا اینجا رشد چندانی نکردم آزمون اولم ترازم 4600 شد ولی از آزمون دوم که ترازم 5500 شد تا آزمون پنجم که امروز بود ترازم تغییری نکرده و روی 5500 گیر کردم در طول این 4 آزمون هر کاری کردم ترازم تغییری نکرده و به نتیجه ایی نرسیدم بنظرت مشکل کارم کجاست؟؟؟؟؟
یه سوال دیگه هم دارم بنظرت شیمی مبتکران به همراه سه سطحی برای یازدهم خوب و کافیه؟ (جدا از اینکه هیچ منبعی کافی نیست)
با تشکر

مدیریت آزمون و مهارت آزمون زدنت رو تقویت کن و تست زمان‌دار هم بزن. شاید درست شد. نگران نباشد چهارتا آزمون زیاد نیست.

شیمی مبتکران و سه سطحی برا یازدهم کافیه آره.

سلام برادر من طبق محساباتم و کتاب هایی که خوندم...
تو حسابان آیکیو جامع و نردبام جامع و یه کتاب دیگه
تو هندسه میکروطلایی جامع و خیلی سبز جامع و آیکیو جامع
تو گسسته و آمار خیلی سبز جامع و آیکیو جامع و نشرالگو
تو فیزیک خیلی سبز جامع میکروطلایی جامع و نردبام
تو شیمی هم بهمن و خیلی سبز و فیل ها
فارسی قرابت سبطی و الگو/ آرایه هفت خوان و الگو / دستور سبطی و الگو/ لغت سبطی و الگو
عربی مهروماه جامع و خیلی سبز جامع و متن میکروطلایی
رو تموم کنم.
دینی و زبان مسلط می باشم
البته تغییر رشته دادم و از تجربی به ریاضی اومدم البته با اطمینان به سطح ریاضیم....
خلاصه که احتمال میدم رتبه ی کافی واسه مهندسی کامپیوتر تهران رو بدست بیارم (البته dont get me wrong از روی غرور نمیگم. فقط یه تخمینه)
به نظرت می تونم به مهندسی کامپیوتر شریف هم برسم؟ اینو دیگه نتونستم تخمین بزنم
حالا سوال به کنار آرزوی موفقیت دارم واست؟ انشالله که تپ mit ببینیمت

سلام ابن ملجم. من سطحت رو نمی‌دونم و خب داده کافی برا تخمین زدن ندارم. سعی کن تا هر جا که می‌شه پیشرفت کنی خودت رو محدود نکن، اگه کامپیوتر شریف آوردی سعی کنی رتبه یک بشی اگه می‌گی رتبه یک می‌شه سعی کن همه درصدات رو فول کنی :)))) تخمین منطقی خوبه ولی منظورم اینه که محدودیت هم نذار برا خودت. موفق باشی. 

سلام اقای بیضایی
خسته نباشید
شما بدون درنظر گرفتن اینکه ادبیات و عربی انسانی با رشته ریاضی متفاوته،بجز خیلی سبز چه کتابی رو پیشنهاد میکنین؟

موضوعی‌های دریافت و خیلی سبز.

عربی مهرماه و موضوعی گاج و فیلمای ناصح‌زاده آلا.

سلام
برای لغات زبان چه کتابی ر پیشنهاد میکنی
لقمه مهروماه جی بی خیلی سبز یا یه کتاب دیگه

کتاب کوچولویی که همراه کتاب شهاب اناری هست.

سلام
از حسابان مهروماه استفاده کردی ؟بنظرت میشه با این کتاب به درصد بالا رسید؟

استفاده نکردم ولی احتمالا می‌شه

سلام برای آمار و گسسته با آبی + سه سطحی کار کنم میتونم به درصد بالا برسم ؟ و اینکه برای شیمی مبتکران و برای آمار و گسسته آبی + سه سطحی کافیه (جدا از اینکه هیچ منبعی کافی و کامل نیست)

یه سوال دیگه هم داشتم در متنی که نوشتی خیلی عالی و خوبه ولی یه لحظه فکر کن برگشتی عقب بنظرت همین راه رو برای کنکور میای؟ و اینکه پیشه بی اگه برگردی عقب کدوم کار و اشتباه رو انجام نمیدی؟
این سوال رو میتونی جواب هم ندیده ولی خوشحال میشم جواب بدی☺

 سلام احساس می‌کنم بهتره جای سه سطحی آمار یه چیز دیگه کار کنی. 


من اگه برگردم همین راه رو می‌رم آره. بعضی اشتباه‌هاتم رو که تو متن هم نوشتم تکرار نمی‌کنم البته مثلا تابستون خیلی عمومی نمی‌خونم.

پس برای آمار و گسسته جامع آبی دارم برای منبع دوم هم گفتی سه سطحی خوب نیست جامع آیکیو خوبه؟؟
معمولا با آبی درصد آمارم 55 درصد هست

آره این ترکیب خوبه

خیلی ممنون
فقط آمار و گسسته موج آزمون رو دیدم که 1120 تا تست داره و بنظرم برای دوران جمع بندی یه ذره سنگینه و آیکیو 1400 تا تست کلا داره
با این وجود در کنار آمارو گسسته ((آبی)) بنظرت کدوم رو بخونم 1 از همین الان از موج آزمون استفاده کنم 2 آیکیو رو بخونم و دوران جمع بندی هم تست های ستاره دار و غلط رو دوباره بزنم ؟؟؟
بازم ممنون

به نظرم آی‌کیو

سلام شما موافق این هستید من که سال یازدهمم سال دیگه میرم دوازدهم از مهر با کتاب های ازمونی کار بکنم کتابای جکع بندی میگم مثل کتاب زرد کانون اخه بعضی مشاورا میگن داشته باش واسه جمع بندی کمکت میکنه یا اشتباهه زود تستاش تموم بشه واسه دوران جمع بندی چیکار کنم من کنکوری ۱۴۰۱ رشته انسانیم

سلام کاوان

به نظرم لازم نیست از مهر کتاب‌های آزمونی کار کنی. کتاب‌های آزمونی رو بذار مثلا برای بهمن به بعد اگه زودتر درسا رو تموم کردی یا بودجه‌بندی آزمون‌ها رو از روی کتاب‌های تست معلمولیت تموم کردی برو سمت تست‌های آزمونیت.

سلام
خسته نباشی
من تست های شیمی مبتکران رو میزنم و در بعضی تست های المپیاد این کتاب مشکل دارم
بنظرت لازمه همه تست های المپیاد مبتکران رو حل کنم یا لازم نیست؟؟
و بنظرت برای دوازدهم بین کتابای شیمی مبتکران بهتر از بقیه است یا نه؟
کتاب مسایل شیمی استفاده میکردی؟؟ بین مسایل الگو و خیلی سبز کدوم بهتره؟؟
انشالله در شریف قبول میشم و از نزدیک ازت تشکر کنم
( البته اگه تا اون موقع کرونا نباشه )

سلام :))

به نظرم حل کن دیگه همه سوالاش رو سختاش رو ببین یاد بگیر.
آره به نظرم کتابای مبتکران شیمی بهتره...
آره من مسائل خیلی سیز رو بیشتر دوست داشتم.
به امید دیدارت در شریف.

ممنونم از راهنمایی های خوبتون من یک سوالی برام پیش اومده اقای افشار یا مشاوران دیگه میگن کتاب های جمع بندی که درسنامه خلاصه داره بگیرید اول سال کار کنید فرق کتاب تست خودمون با اونا چیه تست هاش چجوره خودتون استفاده کردید

جدی افشار همچین توصیه‌ای می‌کنه؟! نه من استفاده نکردم اول سال... وسط سال و اون آخری یکی دوتا داشتم کتاب جمع‌بندی ولی خیلی حال نمی‌کردم کلا! فرقش هم مشخصه اگه مقدمه کتاب‌ها رو بخونی...

سلام
تست های مسایل شیمی مبتکران بنظرت کافیه





سلام آره احتمالا کافیه چون زیاد و سختن. تست آزمونی هم بزن ولی.

سلام بنیامین
امروز شنیدم که تو شیمی نظام جدید معادله واکنش رو میدن درسته !

سلام تو کنکور ما داده بودن

سلام بنیامین عزیز.
بابت راهنمایی عالیت ممنونم.
من فارغ التحصیل ریاضی هستم سال89.الان میخام واسه فیزیوتراپی دانشگاه تهران یا شیراز«رتبه زیر2000منطقه2»بخونم.ممنون میشم راهنمایی و نظرتو بدونم درباره نقشه کلی راه... من صفر کیلومترم با ساعت مطالعه صفر در حال حاضر.
ممنون

سلام فرانک عزیز بابت نظر مثبتت ممنونم، سعی کردم تمام چیزی رو که می‌دونستم توی همین پست بنویسم اما اگه سوال مشخصی داری که توی متن جوابش رو پیدا نکردی برام کامنت بذار که اگه بلد باشم جواب بدم و تجربه خودم رو در موردش بگم. :)) از یه جایی شروع کن و کم کم به حالت ایده‌آل خودت برس.

سلام
خسته نباشی یه سوال در متن ننوشتی از کدام استان هستی و نوشتی منطقه دو ، از یزد هستی؟
یا سوال دیگه هم دارم
بین ادبیات و عربی اگه بخوایم یکی رو بالا بزنیم بنظرت کدوم بهتره و کدوم بهتر برای کنکور تراز میده؟

سلام من از یه شهرستان کوچیک تو آذربایجان شرقی‌ام :دی 

جفتشو می‌تونی بالا بزنی نگران نباش =))) ولی اینکه گفتی اگه بخوای انتخاب کنی بستگی به چیزایه دیگه فارغ از تراز داره!

منظورم این هست که کدوم بهتر رتبه میده و باعث میشه رتبه بهتری بگیریم

باید بین درصدی که می‌تونی کسب کنی و ترازی که درس داره یه چیزی رو بهینه کنی و بعد تصمیم بگیری.

سلام بنیامین خوبی؟
من تازه از خدمت سربازی برگشتم و میخوام کنکور شرکت کنم و برای منابع از گته هاتون استفاده کردم مفید بودم .ممنون ولی الان نمیدونم بخرمشون یا نه چون خیلی ها میگن دیگه از الان نمیشه رتبه خوبی اورد . من برق و کامپیوتر دانشگاهای تهران میخوام بیارم ولی میگن رقابت تو ریاضی بر سر این رشته ها سنگین شده
نظر شما چیه؟میشه بگید از الان باید چجوری بخونه کسی مثل من ؟ من اماده ام بمیرم ولی برسم به هدف . ممنون

سلام هر چقدر می‌تونی بیشتر بخون و با تمرکز بالا درس بخون از الان هم می‌شه رتبه خوبی آورد نگران نباش اگه هدفت اینه تلاشت رو بکن. چجوری خوندن که خیلی مفصله من سعی کردم چیزایی که می‌دونم رو اینجا بنویسم ولی مباحث رو اولویت‌بندی کن و از ساده به سخت شروع کن به خوندن و کار کردن. امیدوارم موفق باشی.

سلام
امیدوارم حالت خوب باشه
من تستای مسایل شیمی مبتکران رو زدم وپایه یازدهم هستم بنظرت اول برم سراغ موج آزمون یا برم سراغ یه کتاب مسایل مثل خیلی سبز بعد برم سراغ موج آزمون الان به برنامه آزمون رسیدم و مرور هم آخر هفته تموم میشه و برای همه درس های تخصصی میخوام برم موج آزمون کار کنم ولی فکر میکنم مسایل هنوز باید بیشتر کار کنم و یکمی ضعیف هستم
پیشاپیش ممنون برای پاسخ ات
انشالله 1401 برق شریف قبول بشم و از نزدیک ازت تشکر کنم به امید دیدار!

سلام، مسائل رو به مرور کار کن به آزمون زدن یا نزدنت ربطی نداره. پست آخر وبلاگم که مربوط به شیمیه رو ببین ممکنه کمکت کنه. به امید دیدارت در شریف و از بین رفتن کرونا :))

سلام
من یازدهم هستم و هرشب یک ریدینگ میزنم بنظرت بهتر نیست یک شب در میان یک ریدینگ بزنم کتابم نترسیم از متن هست

اگه وقت داری که هر روز بزن، اگه وقت نداری یه شب در میون بزن و یه شب در میون یه چیز دیگه مثل قرابت یا متن عربی کار کن :دی

سلام
دوتا سوال داشتم
1 برای عربی بنظرت کتابهای موضوعی میتونن خوب باشن ؟ بین میکرو طلایی و نقره ایی کدوم بهتره
و بنظرت برای درس های تخصصی برای همش لازمه کتاب آزمونی داشته باشیم یا تست های علامت دار کتاب اصلی کافی و فقط برای فیزیک و شیمی آزمونی داشته باشیم (منظورم آزمونی هست نه کتاب سطح دوم)
باتشکر از لطفت

سلام اره برای عربی کتابای موضوعی میتونن خوب باشن. یه نگاه اجمالی به کتاب میکرو طلایی داشتم و به نظرم کتاب خوبی بود. برای همهههه دروس می‌تونی کتاب آزمونی نداشته باشی با توجه به سطحت و زمانی که رو هر کدوم می‌ذاری تصمیم بگیر که کتاب آزمونی برات لازمه یا نه کتاب آزمونی کلا خیلی به رشد درصد‌هات کمک می‌کنه...

سلام
من یازده ریاضی هستم و همه تخصصی هام در قلمچی به جز هندسه بالای 70 درصد هست و هندسه حداکثر 30 زدم! و مشکلم از بحث آموزش و کتاب هست
اول هندسه پایه خیلی سبز رو کار کردم و دیدم خوب نیست و اومدم میکروطلایی کار کردم ولی واقعا با میکروطلایی هم هنوز برای حل تست ها زمان زیادی از دست میدم و مثلا برای یه تست معمولی هندسه به اندازه 3 تست فیزیک زمانم میره و هم در ازمون بهم ضربه میزنه هم در برنامه ام منو خیلی عقب می اندازه و یکماه هست که هر شب مثل قرابت 5 تست هندسه میزنم که کارم درست بشه اما فایده نداشته در متن گفتی آبی خوبه اما باتوجه به درسنامه هایی که از ابی دیدم فکر نکنم بدردم بخوره . بنظرت تست های علامت دار میکروطلایی رو کار کنم و کاری به بقیه تستا نداشته باشم و در آزمون هم فقط تستای آسون رو جواب بدم و وقت هندسه رو بین درسای دیگه پخش کنم بهتر (درکنکور هندسه آمار حسابان همش باهم جزو ریاضیات هست و خیلی در کنکور ضربه نمیبینم ) یا اینکه نظر دیگه ایی داری
پیشاپیش ازت ممنونم

سلام یه مدت آبی بگیر کار کن و فقط تست‌هاش رو بزن ببین چی می‌شه... تمرینای کتاب رو هم حل کن، نتیجه رو بعد از ۳ یا ۴ آزمون بیا بگو همنیجا تا شاید راه دیگه‌ای هم پیدا کردیم.

سلام
از موج آزمون فیزیک راضی بودی ؟
من برای فیزیک بین فصل آزمون و موج آزمون موندم کدوم رو بگیرم یه سری از بچه ها میگن فصل آزمون راحته و پوریا مردوخی هم که یکی از مشاورای مطرح هست میگفت موج آزمون فیزیک خوب نیست حالا من موندم برم سمت موج آزمون یا فصل آزمون (حجم فصل آزمون تقریبا نصف موج هست و موج آزمون یک درسنامه خلاصه داره ولی فصل آزمون نداره)
ممنون میشم نظرت رو بگی

موج آزمون بهتره برا فیزیک

سلام. بالا دیدم کسی گفته بود آقای افشار گفته کتاب جمع‌بندی برای اول سال بگیرید.!!
نه اصلا اینطور نیست اتفاقا تو ویس هاشون کاملا برعکس اینو گفتند.ایشون میگند زیاد رو درسنامه نمونید و بیشتر دنبال تست باشید.

حق با توعه.

سلام
امیدوارم حالت خوب باشه
من از اواخر شهریور شروع کردم با ساعت مطالعه 3 و رفته رفته بیشتر شد و الان رسیده به 12 ساعت ، در پرسش هایی که بچه ها کردن گفتی ساعت مطاله برای یازدهم بین 4 تا 6 و هرچی بیشتر بهتر اما من الان با 12 ساعت بنظرت میتونم تا پایان دوازدهم همینجوری پیش برم با قدرت یا اینکه بنظرت یه کم ساعت رو کم کنم که بعدا خسته نشم.
من چند باری ازت سوال پرسیدم و هر دفعه جوابم رو دادی واقعا در حال حاضر کسی مثل شما کم پیدا میشه باید شریف قبول بشم که ببینمت و یه تشکر کامل ازت بکنم

سلام

به نظرم ساعت مطالعه‌ات زیاده یکم و ۱۲ ساعت مداوم خوندن تو درازمدت ممکنه برای بعضی افراد سخت باشه و آسیب برسونه اگه حالت با ۱۲ خوبه اوکی ولی اگه می‌بینی اذیت می‌شی یکم کمترش کن و بیار رو ۸ تا ۱۰ مثلا. کلا یه سری افسانه‌ها هستن که آدم خسته می‌شه و اینا ولی اغلب درست نیستن ببین حال خودت چطوره با ۱۲ ساعت درس خوندن و بعد تصمیم بگیر، من یه شاگرد داشتم که نان‌استاپ دوازده ساعت می‌خوند و هرچقدر بهش می‌گفتم کم کن می‌گفت عادت کردم و نمی‌تونم کمتر کنم و آخرشم رتبه ۹ کنکور شد :دی البته اون بعد از عید سال آخر ۱۲ بود ولی قبلشم کم نبود.
مشتاق دیدارت در شریف :دی 

سلام به نظرتون از نیم سال دوم یازدهم به بعد چه کارایی می تونیم کنیم؟پایه دهم تقریبا برای هر اختصاصی(جز شیمی که مبتکران می زدم)دوتا منبع کامل زدم و یازدهم هم تا الان تقریبا همین روند بوده.
ادبیات موضوعی هم از پارسال تابستون می خوندم.(از روی سبطی و هفت خوان)
فقط یه ذره هندسه (هم 1 و هم 2 )رو می لنگم.بقیه درسام هم توی وضع خوبین.
ترازم هم از 6900 تا 7300 متغیره:)
پیشاپیش ممنون.

چقدر خوبه ترازت :))‌ باریکلا!

به نظرم خودت بلدی کار‌های اساسی رو انجام بدی با همین فرمون بیا جلو و فقط سعی کن لکه‌گیری کنی، مثلا نذار ساعت مطالعه روزانه‌ات از یه حدی کم بشه، نذار چیزی باعث نارحتیت بشه و رو درست تاثیر بذار، روحیه‌ات رو خوب نگه دار، تعداد تستت رو بیشتر کن تست ترکیبی و زمان‌دار کار کن و درسا رو هم مفهومی یاد بگیر و با یه برنامه آزمون بیا جلو همیشه. برا هندسه هم یه منبع ساده بگیر و تست‌هاش رو دقیق بزن و با پاسخ بخون.
موفق باشی.

سلام
اون 12 ساعتایی که خوندم بالاخره جواب داد 500 تا رشد تراز در آزمون جمع بندی واقعا خیلی لذت بخشه
3 تا آزمون ترازم فیکس مونده بود اما تو دوتا آزمون ساعت مطالعه و کیفیت رو بردم بالا سخت بود اما خیلی خوب نتیجه داد دو تا آزمون روی هم 900 تا رشد تراز و یک قدم به دیدارت در شریف نزدیک تر شدم
مهر 1401 وعده دیدار در شریف
(فکر کنم یکم تند پیش رفتم)

سلام

کلا به نتیجه خیلی فکر نکن و در بند نتیجه سعی کن نباشی صرفا تلاشت رو بکن و سعی کن لذت ببری و خوشحال باشی :)) شریف شد، شد نشد هم نشد. آرزوی موفقیت روزافزون.

سلام ، قلمچی یه کد کتاب رایگان برای من فرستاده و من برای سه سطحی بین (حسابان) و (آمار و گسسته )موندم البته برای آمار و گسسته آبی کانون و آیکیو رو دارم و احتمالا حسابان رو انتخاب کنم اما چون از سه سطحی ها کتاب نداشتم خواستم بپرسم حسابان سه سطحی خوبه یانه؟ اگه بده آمار و گسسته سفارش بدم
راستی ممنون بابت وقتی که میزاری

آره سه سطحی‌ها برا اختصاصی‌ها خوبن

سلام برای آمار درکنار آیکیوپلاس + آبی + سه سطحی آیا نیاز هست که موج ازمون هم کار بشه

نه

سلام من 12 ریاضی هستم،تو حفظیات شیمی مشکل دارم یعنی بعد 2 هفته بیشتر چیزایی که خوندم یادم میره چه راهکاری پیشنهاد میدید و برای جمع بندی از چه زمانی پیشنهاد میکنید مثل کنکور از همه مباحث از خودم امتحان بگیرم؟
موفق باشید.

سلام هر روز شیمی بخون و برنامه آزمون مرور کن و زیاد تست بزن. برا جمع‌بندی هم حداکثر ماه آخر شروع کن آزمون کنکوری زدن رو هر چقدر سریع‌تر هم شروع کنی بهتره...

سلام.ممنون بخاطر پیام قبلی🌹
از الان زوده بخوام مسائل شیمی رو شروع کنم و موضوعی بخونم؟
و پیشنهادتون واسه ضبط حرکت عربی چیه؟

سلام برای شیمی نه زود نیست و برای حرکات عربی هم نه اونقدر که بخوای وقت خیلی زیادی روش بذاری ولی کتاب مهرماه پیوست خوبی برای این موضوع داره که می‌تونی از روش بخونی من ماه آخر کنکورم خوندم اینا رو.

سلام
امروز دوباره متن ات رو خوندم و واقعا به 100 تا مصاحبه ی رتبه برتر ها می ارزه !!!
امروز که به برنامه ام نگاه میکردم دیدم سبکه و میشه فشرده تر هم بشه و دهم رو هم که ناقص خوندم و گفتم یه ذره به خودم فشار بیارم و برنامه ام رو زودتر تموم کنم که دهم رو زودتر از تابستان شروع کنم (فروردین یا اردیبهشت) و به قولی جلوتر بیوفتم . (یازدهم رو تا الان عالی خوندم (البته بنظر خودم و با توجه به نتیجه آزمون ها ) و یازدهم ریاضی هستم
با این اوصاف بنظرت خوبه که شیمی و فیزیک (2 نقطه قوتم) رو تا فروردین تموم کنم و بقیه درسا رو با برنامه آزمون پیش برم یا اینکه نظر دیگه ایی داری . باتشکر.

سلام ممنون از لطفت، به نظرم درسا رو تو یازدهم با برنامه آزمون پیش بیا و اگه می‌بینی می‌تونی بیشتر بخونی برگرد پیش‌نیاز‌ها رو از دهم بخون و تست بزن و لازم نیست که بخوای یازده رو زودتر تموم کنی تو تابستون اگه پایه رو خوب خونده باشی قبلش، فرصت کافی برای جمع‌بندی پایه و پیش‌روی هم هست. موفق باشی!

سلام
امیدوارم حال دلت خوب باشه
یک منبع جمع جور برای زبان بنظرت چه کتابی خوبه ؟(برای ریدینگ و کلوز نترسیم از متن رو دارم)
دیپلم زبان دارم و فقط میخوام کتاب جمع و جوری باشه مبتکران رو دیدم برای دهم یازدهم تستاش خوب بود ولی برای دوازدهم بیشتر بود ، بنظرت با مبتکران کار کنم کافیه؟ (جدا از اینکه هیچ کتابی کافی نیست!)

مبتکران رو بزن و یه کتاب برا آزمون، اگه آزمون شرکت می‌کنی همون سوالای آزمونت با مبتکران کافیه و ماه‌های آخر سوالات زبان بقیه آزمون‌ها رو کار کن و کنکور‌های عمومی رو هم بزن.

سلام مهندس
از اونجایی که تو بعضی درسا خیلی عقب موندم در حال حاضر و تو تموم کردن منبع اول هم موندم آیا زدن تستا به صورت مضربی(مثلا یکی در میون) کار درستیه؟ اینطوری احساس میکنم زودتر میتونم برم سراغ کتابای آزمونی و...حالا بعدش اگه وقت شد برگردم اون تستایی که نزدمو بزنم از یه طرف هم احساس میکنم این که نصف تستای منبع اول زده نشه انگار ماستمالی کردن 🤔
در آخر هم تشکر فراوون😘

سلام حتی اگه عقب نمونده بودی هم مضربی تست زدن عیبی نداره.

سلام بنیامین تازه فهمیدم منظورت از اینکه از درس خوندن لذت ببر چی بود
من دهم رو غیر فیزیک تقریبا از نظر تستی هیچی کار نکردم به همین دلیل تابستان بنظرت برای صفر تاصد دهم کم نیست! تازه پیش خوانی حرکت و... هم میخوام بکنم (البته یازدهم رو عالی دارم پیش میرم)
با این اوصاف باکمی فشار میتونم یازدهم رو تا آخر فروردین ببندم با مرور عالی و بعدش یرم دهم رو هم شروع کنم بنظرت این روشم خوبه و جواب میده

نه تابستون کم نیست برا پایه می‌تونی قسمت‌های مربوط یه یازدهم رو بخونی با دهم.

سلام بنیامین عزیز،ممنون از وقتی که میزاری.من قبلا تلگرامت پیام فرستادم و ازت راهنمایی گرفتم🌹،فارغ التحصیل ریاضی سال89 هستم.حدود یک ماهه شروع کردم به خوندن با درس شیمی مبتکران با حدود روزی3 ساعت،مشکلم اینه که در محاسبات خوب نیستم،از نظر دقت و ذهنی حساب کردنش و از ترفندهای سریع محاسباتی هم چیزی نمیدونم،کتاب ورزش ذهن گاج پیگیر بودم اما تو شهرم«نیشابور»پیدا نکردم،ممنون میشم اگر راهی واسه تهیه کتاب میشناسی بهم بگی😊 و لطفا مشخصات دقیق کتابو،
و اگر جز کتاب پیشنهاد دیگه ای داری ممنون میشم بگی.

سلام

ببین این کتاب هم معجزه نمی‌کنه ولی خوبه
کتاب ورزش ذهن انتشارات گاج، شاید از اینترنت بتونی پیداش کنی ولی تا اونجا که میدونم توقف چاپ شده...
برا محاسبات تست خیلی خیلی ساده هم خوبه.
یه سری تکنیک محاسبه هم هست که جالبن و من خودم از اینور و اونور یاد گرفته بودم. خیلی مهم نیست این محاسبه بیشتر سوادته که مهمه و با تست زدن خودت دستت میاد.

سلام امیدوارم حال دلت خوب باشه
کتابای زیادی کار کردی و نظرت هم اینکه کتابای متوسط رو بزنیم و سمت کتابای خیلی سخت نریم (البته تا حدودی که متوجه شدم) این روش برای کنکور 98 بهترین روشه اما اگه مثل 99 سخت باشه اونموقع کار یکم سخت میشه با این اوصاف بنظرت بیشتر به سمت منابع سخت یا متوسط بریم؟

سلام من برای هر کنکوری توصیه می‌کنم منابع متوسط بیشتر از منابع سخت کار بشه. منابع سخت محدود کار بشه.

حدیث هایزنبرگ کبیر ۲۲ بهمن ۹۹ , ۲۲:۳۰
دمت گرم!همین.
منم از پنج روز پیش شروع کردم به خوندن جدی.دوازدهم ریاضیم.
می دونم که می تونم رتبه ۲۲۱ بشم.
یکم راهنمایی درباره عربی،که ازش بدم میاد یکم و یکم دیگه راهنمایی درباره اینکه چطوری تو دروس اختصاصی تست زیاد بزنم؟می خواستم.ممنون.
بازم خعلی دمت گرم.صادقانه رفتی سر اصل مطلب👍

آرزوی موفقیت!

درباره عربی: کتاب درسی رو بخون و هر چند روز یه بار تست متن حل کن و فیلمای ناصح‌زاده رو ببین.
درباری دروس اختصاصی: از کتاب‌های ساده شروع کن و کم کم به کتاب‌های پیشرفته برس.

سلام وقت بخیر .برای اموزش مجازی از درسنامه کتاب کار کمک بگیرم یا ویس های دبیر و در طول امتحان های نهایی تست کار کنم یا تشریحی؟

ویس شاید خیلی کمکت نکنه، ویدیو و درسنامه احتمالا بیشتر بهت کمک می‌کنن. اگه درس رو اول مفاهیمش رو یاد بگیری و بعد تست کار کنی روز قبل امتحانات مرور تشریحی بکنی مشکلی برای امتحانات نهایی نخواهی داشت.

سلام خسته نباشی
برای کسی که دهم یازدهم شیمی مبتکران +موج آزمون + سه سطحی کار کرده بنظرت شیمی دوازدهم مبتکران بهتره یا میکرو ( خیلی سبز هم خوبه اما فکر کنم مسایل رو از روش کتاب درسی رفته که بدرد من نمیخوره چون من با تناسب حل میکنم ) با تشکر

سلام به نظرم مبتکران بهتره


سلام شما از روش تناسب حل کردید یا از مبتکران؟
من برام تناسب خیلی سبز قابل فهمتره.
خیلی سبز پایه دارم سال به سال هم بگیرم؟

روش تناسب و کسر تبدیل تقریبا یک چیز هستند و خیلی فرقی ندارند من از هر دو روش استفاده می‌کردم.

چقدر جالب که بعد از 1 سال، هنوز تو حس و حال از کنکور نوشتن هستین..

واقعا اون حس سال کنکورم رو ندارم دیگه و کمتر در مورد کنکور می‌نویسم اما به سوالا جواب می‌دم :دی 

سلام
وقت بخیر
چه زمانی درسارو تموم کردی و رفتی سراغ جمع بندی ؟
و بنظرت بهترین زمان برای تموم کردن و رفتن سراغ مرور چه زمانی هست؟
و بین کنکوریوم چندکنکور و دوردنیا و زرد کانون کدوم رو پیشنهاد میکنی؟

سلام من حدودا دوماه مونده بود که تقریبا تموم کردم ولی بخش‌هایی رو هم هنوز کامل نبودم.

به نظرم اگه آزمون زدن رو از عید شروع کنی خوبه ولی لزوما نیاز نیست تموم کرده باشی همه دروس رو منم اولین آزمون جامعم رو وقتی زدم تموم نکرده بودم.
من دوردنیا و چند کنکور خیلی سبز رو از کنکوریم و زرد بیشتر دوست دارم. کتاب عمومی خوشخوان هم خیلی خوبه.

دوج کوین چیست؟

سرچ کن :)) یه کریپتوکارنسیه :دی 

سلام
از برنامه آزمون ها در این دوران جدا شدی؟
بنظرت اگه الان از برنامه جدا بشیم بهتره یا طبق برنامه پیش بریم ؟ تا الان با برنامه پیش رفتم

در حالت کلی از برنامه جدا نشدم نه 

سلام وقت بخیر
یازدهم هستم ادبیات هفت خان (قرابت آرایه دستور)تموم کردم بنظرت الان میکروطلایی کار کنم؟ یا نشرالگو؟
خودم بیشتر نظرم روی میکروطلایی هست

سلام به نظرم کتاب‌های نشر دریافت رو کار کن که سخت‌تر هستند. آزمون پلاس ادبیات گاج هم خوب بود.

سلام عیدت مبارک بابت پاسخ به همه سوالات تشکر میکنم امیدوارم به اهدافت در زندگی برسی

سلام عید تو هم مبارک و منم برات آرزوی موفقیت دارم

سلام وقت بخیر
برای حسابان منبع دوم بین نردبام و موج آزمون بنظرت کدوم بهتره ؟
برای گسسته بین نشرالگو و میکرو(آیکیو پارسال) کدوم رو پیشنهاد میکنی ؟
آمار آیکیو دارم راضی ام ( مولف های آمار و گسسته آیکیو و میکرو با هم جابجا شدن)
باتشکر

۱- جفتش خوبن برای ماه‌های پایانی موج آزمون رو توصیه می‌کنم.

۲- برای گسسته نشر الگو رو تو اولویت بالاتر می‌دونم
موفق باشییی

خیلی ممنون
امسال یازدهم هستم
برنامه ام به این شکل هست که از الان تا آخر تابستان برای گسسته و حسابان(جامع) منبع اول رو کامل و برای حسابان کمی هم از منبع دوم بزنم و درطول سال هم منبع اول و دوم رو کامل بزنم و بعد عید هم برای حسابان فصل ازمون رو بزنم بنظرت با این شرایط منبع دومم نردبام باشه بهتره یا موج آزمون ؟
مولف های نردبام با فصل آزمون تقریبا یکی هستن به همین دلیل خودم بیشتر به سمت موج ترغیب شدم
(تا آخر تیر جمع بندی پایه هم انجام میدم)

ببین فصل آزمون هم کتاب خیلی خیلی خوبیه من اونم زدم.

اینطوری بخونی خیلی فرقی نمی‌کنه به نظرم موج آزمون رو تو اولویت بذار و بعد اگه رسیدی به بقیه برس.

سلام وقت بخیر
خواستم درباره ی جمع بندی سوال بپرسم
شما آزمون های سه روز یکبار و تو خرداد زدی؟ با وجود امتحانات نهایی میشه از این روش استفاده کرد؟
و اینه کلا روی امتحانات نهایی وقت بذاریم ؟ چون مشاور من خیلی تاکید میکنه و میکه کلا خرداد و بذار برای نهایی
مرسی

سلام بله من در دوران امتحانات آزمون‌های سه روز یک بار و جمع‌بندی عمومی رو می‌زدم و روزهای قبل امتحان هر درس اشکالاتم توی آزمون‌های سه روز یکبار اون درس رو مرور می‌کردم و کتاب درسی رو هم تورق می‌کردم. امتحانات نهایی خیلی آسون هستن اگه برای کنکور خونده باشی و خیلی لازم نیست که روشون وقت بذاری.

سلام خسته نباشی
برای شیمی دوازدهم بنظرت مبتکران دوجلدی بهتره یا اینکه مبتکران تک جلدی + موج آزمون کار کنم؟
(مبتکران تک جلدی اواخر تابستان منتشر میشه)
و اینکه برای فیزیک دوازدهم ریاضی نردبام یا نشرالگو رو ارجح میدونی؟ (با کتاب های دیگه خیلی ارتباط نگرفتم و برای پایه نشرالگو دارم ولی برای دوازدهم بنظرم نشرالگو حجمش زیاده )

مبتکران تک‌جلدی و دوجلدی توی درسنامه تفاوتی ندارند معمولا و تفاوت در گزینش تست‌هاست که خودت می‌تونی انجام بدی و عملا فرقی نداره.

بله موج آزمون کار کن.
نردبام فیزیک کتاب مناسبی برای کنکور نیست و بهتره اول یک کتاب مناسب‌تر کامل تموم کنی و بعدش بری سراغ نردبام.

سلام
خیلی ممنون
فقط من برای پایه فیزیک الگو داشتم که آموزش اصلی اش رو تست ها بود و درسنامه خلاصه داشت ، منظورت از(( نردبام فیزیک کتاب مناسبی برای کنکور نیست )) این بود که تست های سختی داره و از مسیر کنکور کلا جدا شده یا اینکه درسنامه خلاصه و ناکامل داره؟
اگر مشکل اش درسنامه باشه میتونم حلش کنم ولی اگه تستاش کلا از مسیر کنکور جدا هست از لیست ام حذف میشه
ببخشید پر حرفی کردم بازم ممنون

بسیاری از تست‌هاش مناسب کنکور نیستن.

سلام
وقت بخیر
برای هندسه اگه فقط تست های زوج رو بزنیم مشکلی پیش نمیاد؟

سلام وقت شما هم به خیر :دی  

منظورت چیه که مشکلی پیش نمیاد؟ باید اولویت‌بندی کنی و ببینی چه کاری چقدر بهت سود می‌رسونه و به نفعته و مبنای اون زمانت رو تقسیم کنی و درس بخونی... یعنی اول باید ببینی چقدر قراره هندسه بخونی و بعدش ببینی تو این مدت زمانی که هندسه می‌خونه می‌رسی چندتا تست بزنی و اینطوری اگه نصف/یک‌سوم/همه تست‌ها رو زدی به هر حال مطمئن هستی که بهتر از این نمی‌تونستی عمل کنی...

سلام وقتت بخیر
فیزیک دوازدهم الگو رو بررسی کردی؟ بنظرشما برای منبع اول مناسبه؟ و بین سه سطحی موج آزمون کدوم بهتره؟
باتشکر

سلام بررسی نکردم. موج‌آزمون از سه سطحی بهتره ولی برای آزمون‌ها قلم‌چی سه سطحی رو هم کار کن.

سلام .وقتت بخیر دوست عزیز . من یه مشکلی دارم و اونم اینه که تو تایم باقی مانده کنکور در طول روز نمیتونم مسائل و حفظیات شیمی رو درست برنامه ریزی کنم یعنی مثلا نمیدونم جزوه دبیر و بخونم یا تست حفظی بزنم یا تست مسائل رو واقعا سردرگمم.
سوال دومم اینه که حفظیات شیمی رو چجوری و چن بار مرور کنم که تو ذهنم بمونه؟

سلام پست روش شیمی همین وبلاگ رو بخون

سلام
زمان استفاده از مینی میکرو گاج برای آیات دینی چه زمانی هست؟ در طول تابستان یا از مهر یا زمان جمع بندی؟

تابستون که نه اما قبل آزمون‌های طول سال قلم‌چی مثلا می‌تونی برای مرور استفاده کنی یا تو تایم‌های مرده ازش استفاده کنی برا جمع‌بندی هم که خوبه.

سلام و عرض ادب خدمت شما
اممم والا من خیلی دنبال کسی میگشتم که این سوال رو ازش بپرسم چه عالی تر که یک رتبه برتر باشه حالا زیاد حاشیه نرم برم سراغ اصل مطلب
خدمتتون عارض شم که من کنکوری 1400 هستم اما خب به دلایلی که بیشتر میشه گفت ضعف پایه درسیم بود و مدرسه عادی میرفتم که از جهت اموزش کمکی ب من نمیکرد از همین جهت من سراغ این رفتم که خودم مطالبو یاد بگیرم و همین موضوع وقت زیادی رو از من گرفت تا بتونم روش های خودمو پیدا کنم اما با این فرصت باقی مونده گمان نمیکنم بتونم رتبه مطلوبمو بیارم
الان من میانگین عمومی 40 دارم و میانگین تخصصی 30
و قصد دارم برای 1401 یه رتبه دورقمی بیارم
از جهت پشت کنکور موندنش مشکل ندارم چون درس خوندن به تنهایی که نه ولی فهمیدن درسا برام واقعا لذت بخشه
به نظر شما شدنیه ؟؟

سلام عزیز بله معلومه که شدنیه چرا شدنی نیست؟... ولی در وهله اول سعی کن خیلی جدی بری سر کنکور ۱۴۰۰ و بعد اگه نشد تمرکز کنی برای سال بعد امیدوارم موفق باشی.

سلام وقت بخیر
یازدهم هستم من در هندسه پایه خیلی ضعف دارم ترام حدود 6400 هست ، و به ترتیب از خیلی سبز میکروطلایی و آیکیو استفاده کردم ولی نتیجه نگرفتم ، بنظر شما اگر آبی بگیرم کار کنم ممکن هست مشکلم حل بشه؟ و اینکه برای دوازدهم هم آبی بگیرم؟

بله آبی کانون بگیر و تست ساده حل کن شاید مشکلت حل بشه.

سلام
برای پیشخوانی دوازدهم کدام درس رو پیشنهاد میدید؟ (فعلا گسسته رو شروع کردم)

مشتق از ریاضیات و حرکت فیزیک

برای علوم اجتماعی و سلامت بهداشت چه کتابی پیشنهاد میدی

=)))) کتاب درسی رو بخون و کتاب شب امتحان خیلی سبز هم خوبه.

سلام ممنون از پست عالی تون. من چند سال از درس دور بودم الان برای شیمی گاج میکروطلایی گرفتم بعدش که سرچ کردم دیدم کتابای بهتری هم هست. تصمیم گرفتم حالا که اینو خریدم یه دور اینو بخونم بعد برم سراغ مبتکران. به نظرتون درسته این کار یا از همین اول منبعم رو تغییر بدم؟

یک مدت بخون ببین باهاش راحتی و نتیجه می‌گیری یا نه...

سلام
منظور از پیشخوانی دوازدهم چیه؟ یعنی مثلا اون مطلب رو مثل پایه کامل بست یا اینکه یه دور و نه خیلی عمیق درسنامه و تست های اون مطلب رو بزنیم؟

بیشتر دومی منظوره... من توصیه‌ام در مورد پیشخوانی خوندن چندتا مبحثه که بیشتر به درد میخوره تو حل مسائل مختلف و اینا مثل مشتق.

سلام بهتره قبل ورود به رشته کامپیوتر یا علوم کامپیوتر چه مهارت هایی رو یاد بگیریم؟ مثلا کدوم زبان برنامه نویسی ؟

سلام نیازی نیست مهارت خاصی یاد بگیری دوره کارشناسی دوره یاد دادن مهارت‌های لازم به شما است اما اگه کمی ترکیبیات و ریاضیات المپیاد رو بخونی و مقدمات برنامه‌نویسی رو با یک زبان یاد بگیری خیلی در ابتدای مسیر بهت کمک می‌کنه. به ما جاوا یاد دادن اولش ولی خیلی فرقی نداره شما یکی از زبان‌های جاوا یا سی یا سی پلاس پلاس یا پایتون رو تمرین کنید خوبه قبل از دانشگاه. 

سلام
برای هندسه آبی پایه و دوازدهم + فصل آزمون پایه + آزمون های قلمچی کافیه؟
برای دوازدهم فصل آزمون رو جزو کتاب ها ننوشتی بنظرت لازمه؟

راستش بستگی به فاکتور‌های متنوعی داره و نمی‌دونم برات کافی باشه یا نه ولی برای شروع خوبه همینا. به نظرم خوبه فصل ازمون دوازدهمم بزنی.

سلام خسته نباشی
برای آمارگسسته آیکیو جامع + فصل آزمون یا موج آزمون؟

جفتش خوبن.

آبی جامع چی؟ بهتر از فصل و موج هست؟(آماروگسسته)

سبک دو کتاب کاملا جداست مقایسه‌شون اشتباهه

منظورم این هست که برای منبع دوم بعد آیکیو موج و فصل آزمون بهتره یا آبی . با تشکر فراوان

به عنوان منبع دوم موج آزمون یا فصل آزمون کتاب‌های بهتری هستند.

سلام وقت بخیر
برای هندسه منبع دوم بعد آبی نظرت درباره موج آزمون چی هست؟ فصل آزمون یا موج آزمون در هندسه بهتره؟

فصل آزمون سبک‌تره. چون کتاب موج آزمون رو حل نکردم نمی‌دونم کدوم بهتره ولی فصل آزمون کتاب خوبی بود.

سلام خسته نباشی
برای ادبیات آزمون پلاس دیگه چاپ نمیشه کتاب دیگه ایی برای منبع دوم یا افزایش سرعت بنظرت چی خوبه؟(منبع اول میکروطلایی)

۱۰۰۰تست سبطی شاید خوب باشه آزمون‌های آزمایشی سال‌های پیش قلم‌چی و گاج و سنجش رو هم میتونی استفاده کنی. آزمون انرژی اتمی هم خوبه.

سلام
منبع دوم زبان درکنار مبتکران و نترسیم از متن چه کتابی رو پیشنهاد میکنی؟ نردبام یا موج آزمون خوبه؟

می‌رسی یه کتاب متن دیگه هم کار کنی کنارشون مثلا پت و متن خوب بود.

کتاب آزمونی هم خوبی در کل موج آزمون باید خوب باشه آزمون پلاس هم بد نبود.
تست‌های آزمون‌های دیگه هم خوبه.
کتاب خیلی سبز هم می‌تونی کار کنی ولی فکر کنم نردبامش خیلی به درد کنکور نمی‌خوره همون معمولی کیاسالارش بهتره.

سلام
تست های کنکور 98.99.1400 رو در کتاب تست بزنیم؟ یا بزاریم برای آزمون جامع بعد عید؟(چون باعث درصد کاذب میشه)

خیلی اهمیت نداره راستش... کلی آزمون جدید هست که با اونا درصد واقعیت رو تخمین میزنی

سلام ممنون بابت متن عالیتون،
من میخواام در این تابستون فقط پایه ی دهم و حسابان و فیزیک یازدهم رو کار کنم .اماخیلی نگرانم از اینکه کارم درسته یان
واینکه من ریاضیم ضعیفه به نظر شما از چه منبعی استفاده کنم اول ؟(آموزش شگفت انگیز خیلی سبز خوبه؟)

کارت حداقل اشتباه نیست و تصمیم خوبیه اگه مطالب کم رو با کیفیت بالا بخونی ولی آزمون هم شرکت کن

برا ریاضی از کتاب آبی استفاده کن و یه کتابی که به درسنامه‌اش ارتباط میگیری و تمرینات کتاب درسی رو هم حل کن

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه. من می خواستم بپرسم بنظرتون تو تابستون کنکور چه جور کتابی استفاده کنم جامع یا پایه یا تک پایه؟ بعد این موضوع برای عمومی و اختصاصی متفاوته؟

کلا کتاب جامع استفاده کن بهتر از تک‌پایه است معمولا. پایه و جامع هر دو برا کنکور نوشته میشن و فرقی ندران. برا عمومی و اختصاصی هم متفاوت نیست خیلی ولی باید کتاب‌ها رو تک تک هم بررسی کن مثلا کتاب فرید شهریاری پایه به پایه است و جامع نداره ولی کتاب خوبیه برا کنکور هم مناسبه.

سلام
چند ماه پیش گفتم در هندسه مشکل دارم و چندتا کتاب کار کردم ولی حل نشده ، گفتید آبی کار کنم ، کار کردم خداراشکر مشکلم حل شد ، خواستم تشکر کنم 🙏🙏

خوشحالم :دی 

سلام وقت بخیر
لغات آخر کتاب رو بخونیم + تست کافیه؟یا لغات در متن هم باید بخونیم؟(هم برای کنکور هم برای قلمچی)

لغت متن هم بهتره بخونی اما لغات آخر کتاب مهم‌تر هستند و زمان بیشتری رو صرف اون‌ها کن

سلام در آزمون های کانون تقریبا جمعیت چقدر بود ؟ که رتبه کنکورتون از کانون بهتر شد

رتبه بهتر هم داشتم تو کانون یادم نیست جمعیت چقدر بود فکر کنم حدود ۱۳هزار نفر اینطورا


سلام وقت بخیر
منبع دوم فیزیک چب پیشنهاد می کنید؟
(موج آزمون فعلا تا بهمن چاپ نمیشه و فصل آزمون ساده هست)

پیشنهادم میکرو طلایی، آبی قلم‌چی، موج آزمون و فصل آزمونه اینا کتابای خوبی هستن برای منبع دوم نگران سادگی هم نباش اگه به نظرت ساده هستن برای خودت چالش زمانی رو سخت‌تر در نظر بگیر

سلام خوبید من یازدهم تجربیم و تا آخر مرداد میتونم منابعم رو جمع کنم( دروس پایه)
کتابایی ک تاالان داشتم و درطول سال تونستم ۲مارکشون کنم ریاضی دهم یازدهم میکرو
شیمی دهم میکرو یازدهم مبتکران
فیزیک دهم و یازدهم میکرو
همین سه تا درس رو بگید
ک منبع بعدیمو چی انتخاب کنم ممنونتون میشم
این منابعم تا ۳مارکه میرسن یکسری جزوه و تکالیفی ک از موسسه ای هم بودن روهم کارکردم بنظرتون شهریور موقع خوبیه برای منبع جدید؟؟اگ نظرتون مثبتع منابع رو معرفی کنید و اگر منفیه یعنی پیشنهاد میدید شهریور روهم از همین منابع استفاده کنم؟؟

سلام توصیه‌ام اینه که از کتابای جامع استفاده کنی برای فیزیک پایه میکروطلایی کتاب خوبیه برای شیمی کتاب موج رو شاید بتونی از الان کار کنی چون دوتا کتاب سنگین رو تموم کردی و ریاضی هم از نردبام خیلی سبز یا موج آزمون میتونی استفاده کنی. حتما آزمون شرکت کن و سوالات بقیه آزمون‌ها رو هم کار کن اگه وقت اضافی آوردی

سلام وقت بخیر
من برای درس حسابان کتاب نردبام جامع رو تهیه کردم، ولی می خواستم در کنارش امسال یک کتاب دوازدهم هم داشته باشم. به نظرتون بین خوشخوان و نشر الگو کدوم منبع قوی تری هست؟ (مورد بهتری سراغ دارین؟) شنیدم چاپ های جدید خوشخوان دیگه به سختی گذشته نیستن.
هم چنین سطح تست های میکروطلایی فیزیک رو نسبت به تست خیلی سبز یا نردبام چطوری ارزیابی می کنید؟
ممنون :)

سلام کتاب خوشخوان و سه سطحی برای منبع دوم منابع بهتری هستند. خوشخوان سخت غیرمنطقی نیست و کتاب مناسبیه و ایده‌های خوبی توش پیدا میکنی. تست‌های میکرو طلایی فیزیک مشابه خیلی سبز ساده و هر دو این کتاب‌ها ساده‌تر از نردبام هستند. اگه سمت نردبام فیزیک میری مطمئن شو حداقل ۷۰درصد از نمره درصد فیزیک رو توی آزمون‌ها کسب میکنی. موفق باشی.

مچکرم😍❤

قربانت

سلامی دوباره درباره منبع دوم فیزیک بنظرشما سه سطحی چطور هست؟

عالیه

سلام
ببخشید زیاد سوال میپرسم
فیزیک یازدهم رو معمولا بالای 80 قلمچی و دهم رو معمولا 50 .60 درصد میزنم
برای منبع دوم فیزیک بنظرت سراغ نردبام برم یا موج آزمون؟

موج آزمون

تو پست قبلی یادم رفت بگم نظرت درمورد کار کردن آزمون ها چیه؟ یعنی بعد منبع اول سراغ آزمون های مختلف برم و کتابی بعنوان منبع دوم نگیرم

به نظرم‌ منبع دوم بهتره و بعد یکی دوتا آزمون هم رسیدی بزن

سلام وقت بخیر
درکنار قلمچی اولویت بین آزمون های ماز نشانه مدارس برتر و گاج با کدومه؟

نشانه و گزینه دو خوبن برا آزمون دوم

سلام
برای ادبیات میکروطلایی دارم و در همه مباحث بجز دستور خوبم دستور زبان هم در بعضی مباحث ضعیف هستم بنظرت با میکروطلایی ادامه بدم و برای دستور بیشتر وقت بزارم یا دستور هامون سبطی رو بگیرم؟(درسنامه میکروطلایی کمی ضعیفه)

دستور هامون سبطی رو بگیر به نظرم

سلام چطوری پسر
قبل از هرچی تبریک می گم بهت بابت رتبه خوبت و امیدوارم همیشه موفق باشی
و اینکه من مقاله شمارو تقریبا دوسه بار خوندم و هر قسمت خواستم ببینم دقیقا چی می خوای بگی ولی یه قسمتی رو متوجه نمی شم
شما الان برای فقط ریاضیاتت ۲۲ تا کتاب کار کردی دقیقا می تونی توضیح بدی چجوری این همه کتابو توی یه سال کار کردی؟(چه بسا کامل هم نکرده باشی)
و سوال دومم اینه که بنظرت تغییر رشته کار درستیه؟ یه زمانی تو می بینی هرکاری می کنی واقعا تکون نمی خوری و پیشرفت خاصی نمی کنی مثلا من شیمیو همیشه ۷۰ اینا می زنم یا حسابانو ولی هندسه و گسسته و فیزیک بزور ۲۰ درصد یادمه یبارم منفی زدم فیزیکو
حالا اگر فیزیکو فاکتور بگیریم تغییر رشته به تجربی برای منی که حسابانم خوبه(که مشترکه مباحثش با ریاضی تجربی)و شیمیمم خوبه کار درستیه؟

سلام علیکم :)) هر کجا به نظرت ایراد نگارشی داره و نمیشه فهمید دارم چی میگم رو همینجا داشت کن لطفا  تا من تو پست اصلاح کنم. امممم بله همه کتاب‌ها که ۱۰۰درصد تموم نشدن ولی خب ریاضیات هم بخش سنگینی از کنکوره و این کتاب‌ها رو هم همه رو تو طول یک سال کار نکردم بلکه بخشی از اونها برای سال‌های پایه است(کتاب‌های تک‌پایه معمولا برای سال پایه است). ضمن اینکه از یه جایی به بعد سرعت تست زدنت خیلی بیشتر میشه و میتونی سریع کتابا رو لت و پار کنی این اتفاق معمولا از بهمن یا عید نوروز به بعد تو بچه‌ها دیده شده! در مورد تغییر رشته باید فاکتورهای مختلفی رو در نظر بگیری مخصوصا علاقه و استعدادت رو و آینده کاری که میخوای انجام بدی و دوستش داری صرفا با درصد‌های دروس در این مورد تصمیم نگیر.

سلام مجدد
ایراد نگارشی نداره منظورم این بود که همه لایه های پنهان متنتو دراوردم😅
و ببخشید که خیلی طولانی شد صحبتم ولی مثلا فرض کن(در ادامه داستان انتخاب رشته)تو توی کلاس خیلی از مباحثو نمی فهمی و این مباحثم صرفا توی یه سری از دروس تخصصیت خلاصه می شه مث همون فیزیک و گسسته و... و خودت باید بخونی طبیعتا
برای اینکه یاد بگیری؛تو سر کلاسی و می بینی همه سریع یاد می گیرن و خوبم حل می کنن و تو هنوز توی فهم مطلب موندی با اینکه دست به قلمم می شی ولی بازم یا نمی تونی حل کنی یا غلط حل می کنی و بعد یه مدتم کلافه می شی تازه مدرسه هم سطحش خیلی بالا نیس و در واقع تو از معمولی هاهم عقب تری!
تایمم زیاد گذاشتم ولی واقعا در حد تایمی که گذاشتم نتیجه نگرفتم
موضوع دوم این که من توی حالت تشریحیشم باز ایراد دارم و تشریحیشم برام قابل فهم نیس
با تمام این تفاسیر باز هم پیشنهادت چیه؟
یه تیکه ایم در مورد آینده کاری گفتی واقعیتش آینده کاری خاصی در نظر نگرفتم و بیشتر به اصرار خانواده ریاضی خوندم و الان بعد سه سال تازه فهمیدم دروس تجربیو بهتر می گیرم و واقعا راحت ترن برام آینده کاریشم تو ایران خوبه نسبتا
بازم دمت گرم که جواب می دی:))

پشنهاد خاصی که ندارم! اگه فکر میکنی تو تجربی موفق‌تری خب تغییر رشته بده فقط قبلش با فضای درس زیست بیشتر آشنا شو تا تصمیم مطمئن‌تری بگیری

حتما
مرسی که راهنمایی کردی
سلام
من حسابان جامع مهروماه رو تموم کردم (بخش های دوازدهم رو هم خوندم) و تست های مهم رو علامتدار کردم
امروز بخش هایی از نردبام رو هم زدم دیدم تستای بهتری نسبت مهروماه داره و بیشتر ارتباط میگیرم
بنظرت از شروع دوازدهم برم سمت نردبام و کلا مهروماه رو کنار بزارم؟
یعنی نردبام کل تیپ تست ها رو پوشش میده؟
(به مباحث دهم یازدهم مسلطم و مباحث دوازدهم مهروماا رو هم کامل حل کردم)

آممم آره میتونی بره سمت نردبام کنارش سه سطحی و یه کتاب آزمونی هم کار کنی. نردبام کتاب خوبیه ولی هیچ کتابی همه تیپ سوالا رو پاسخ نمیده نگران هم نباش که همش رو پاسخ میده یا نمی‌ده تست جدید هم میتونی سر جلسه حل کنی.

خب بین موج آزمون و فصل آزمون کدوم مکمل بهتریه؟
و نظرت درباره سوالات آزمون های گاج گزینه دو و ماز و نشانه چیه؟ میشه از سوالاشون بجای کتاب آزمونی بهره برد؟

موج آزمون بهتره... سوالاتش متنوع‌ترن

سوالات نشانه و گزینه‌دو خوبن به طراح آزمون‌ها نگاه کن و از طراح‌های مخنلف سوال حل کن. این سوالات رو بیشتر قبل از آزمون اصلی خودت بزن و به عنوان کتاب استفاده نکن.

با سلام و خسته نباشید
ممنون از مقاله خوبتون و توضیحات کاملتون؛
ببخشید می خواستم نظرتون رو در مورد منابع شیمی بپرسم با توجه به سوالات شیمی کنکور امسال و پارسال بنظرتون این ترکیب منابع برا سه بخش آموزشی سنجشی و زمان دار پوشش کامل برای درصد بالای۷۰ کنکور ۱۴۰۱میده.
منابع:
آموزش:شیمی پایه دهم خیلی سبز+ شیمی مبتکران یازدهم+شیمی مبتکران دوازدهم
سنجشی :نردبام یازدهم+نردبام دهم +سه سطحی های قلم چی
زمان دار: موج آزمون
الان بنظرتون منبع دیگه به جز اینا لازمه کار بشه بنظرتون کتاب آی کیو شیمی رو هم باید کار کنم ؟
با سپاس

سلام علیکم :))

بین نردبام و آیکیو یکیش رو کار کنی به نظرم کافیه! سوالای کنکور رو بررسی کن و ببین چطوری میشد حلش کرد و باید چیا بلد میبودی، الان همه کنکور رو خب بلد نیستی طبعا ولی بخشایی که خوندی رو یه نگاهی بنداز از رو دفترچه و اگه ترکیبی نباشن ببین طراح چطوری نگاه میکنه... سعی کن کتابی رو کار کنی که به دید طراح نزدیک‌تره یکم اینطوری پیش بری خودت دستت میاد ولی به نظر من کتاب مبتکران و یه کتاب اضافی که خودت چندتا انتخاب کردی برای تراز خوب تو شیمی کنکور کافیه. 
موفق باشی.

البته واسه سه پایه شیمی آبی هم کار کردم قبل اینا و واسه مسائل شیمی هم تازگیا کتاب الگو رو گرفتم .

کار خوبی کردی =))) 

خیلی ممنون
طراح گزینه 2 مهرداد کیوان و شفیع زاده و چندتا دیگه هستن که مولف نردبام هم هستن
برای نشانه هم یه بار که آزمونش رو دیدم شفیع زاده بود
با این وجود برم سمت گاج و اینا که طراحای مختلفی داشته باشه؟
و برای همه تخصصی ها موج آزمون رو گرفتم (حتی آمار گسسته) الان فقط موج فیزیک12 و موج شیمی 12مونده که برای فیزیک دوازدهم احتمالا وقت نشه موج بزنم
ولی برای شیمی موندم موج بگیرم کنار میکرو یا الگو یا خیلی سبز بزنم یا مبتکران دوجلدی بگیرم و کامل کار کنم بدون موج کدوم بنظرت کدوم؟

راستش رو بخوای آره آزمون گاج و اینا رو بزن که با طراح‌های مختلف آشنا بشی یکم. البته سوالاش تنوع دارن کلا ولی خب بد نیست از دید یه طراح دیگه هم نگاه کنی...

نظرم رو مبتکران دو جلدیه ولی خودت بررسی کن =))) 

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
سوالم اینه که شما در روز درسای بودجه بندی آزمونتونو میخوندین یا برای درسای همونروز مدرسه تست میزدین؟ چجوری مدیریت میکردین تایم روزانتونو؟
من پایه هستم البته

پایه که برنامه‌ریزی خاصی نداشتم و اولویتم مدرسه بود اما دوازدهم اولویتم آزمون بود

سلام
زمان کار کردن کنکور های عمومی عید باشه خوبه؟
و وقتی مثلا عمومی 99 رو کار میکنیم دوباره وقتی آزمون های جامع رو میزنیم تکراری نمیشه؟ و باعث درصد کاذب نمیشه؟

آره عید باشه خوبه ولی برای اینکه تکراری نباشه میتونی اون سال آخری‌ها رو نگه داری و حل نکنی و به جاش آزمون تالیفی بزنی. نگران چند بار زدن و درصد کاذب خیلی نباش چون آزمون شرکت میکنی و اون تقریبا معیار مناسبی برای درصده.

سلام خسته نباشی
برای رشته برق شریف چه لپتاپی مناسبه(core i 7 ؟ و ram ؟ )و از چه مارکی ؟

سلام شریف بودن یا نبودن که نباید خیلی رو انتخاب لپ‌تاپ تاثیر بذاره! =))))) برای کارهای برنامه‌نویسی معمول که درس ای پی و بی پی ارائه میشه تو برق یه لپ‌تاپ i7 10th gen و رم 8 مثلا بیشتر از کافیه تقریبا فکر نمیکنم رشته برق نیاز به نرم‌افزار‌های گرافیکی داشته باشه ولی از خود بچه‌ها بپرس. مارکش هم فرقی نداره راستش رو بخوای. خیلی رشته تاثیری رو انتخاب لپ‌تاپت نمیذاره فقط بدون که گرافیک میخوای یا نه و اینکه جا به جایی و باتری هم برات مهم باشه.

سلام
برای یه کنکور معمولا چه درصد هایی برای رتبه زیر 100 ریاضی نیازه؟ (کنکوری که درس ها متوسط باشن نه مثل 98 نه مثل ریاضی 1400)

سلام از سایت قلم‌چی این موارد رو میتونی چک کنی برای هر سال من حضور ذهن ندارم خیلی.

سلام خسته نباشید،
به نظرتون برای هندسه، بین کتاب های جامع مهروماه یا میکروطلایی سطح کدوم بالاتره؟ منظورم تعداد سوالات چالشی و سخت هست...
هم چنین در مورد کتاب شیمی میکرو جامع (آقای هادیان فرد) اطلاعی دارید؟
با سپاس

سلام به نظرم کتاب میکرو برا هندسه کتاب بهتریه در کل اما در مورد سوالات سخت مطمئن نیستم البته توصیه میکنم در درس هندسه بیشتر وقتت رو به سوالات آسون اختصاص بدی. در مورد کتاب میکرو شیمی به این نویسنده چیزی به خاطرم نمیاد اما کتاب مبتکران و خیلی سبز رو بیشتر توصیه میکنم. میدونم آقا هادیان فرد نویسنده خویه و کتاب مسائل خیلی سبزش خوب بود.

موفق باشی :دی 

سلام
مرور تست هایی که علامتدار میکنیم همون روز باشه یا فرداش یا هفته بعد؟

هفته و هفته‌های بعد

سلام خسته نباشید دو تا سوال داشتم
در حال حاضر ترازم 6500 هست
تست های منبع اول + مرور تست های علامتدار در هفته دوم (و دوران جمع جمع بندی ) + موج آزمون اختصاصی ها + آزمون گاج + ماز + مشابه پارسال قلمچی ، کافی ان برای به رتبه خوب ؟

و اینکه گفتید کنکور های عمومی رو عید کار کنم پس عمومی ها رو قبل عید تموم کنم؟

سلام ایولا به این تراز :))) بله کافی هستن برای رتبه خوب! حتما تست‌های کنکور رو هم کار کن.


برای اینکه کنکور‌های عمومی رو کار کنی لازم نیست تمام درس‌های عمومیت رو تموم کنی. بیشتر هدف اینه که کلیت عمومی زدن و ترکیبی تست زدن دستت بیاد بالای ۸۰درصد مباحث رو خونده باشی میتونی شروع کنی به نظرم.

سلام وقت بخیر
درمورد مهندسی برق سوال داشتم
علاقم برق هست و (تراز قلمچی ام 6400 )ولی خیلیا میگن سخته و وسط راه پشیمون میشی . بنظر شما در حدی سخت هست که از انتخابش پشیمون بشم؟

راستش من خیلی در مورد این موضوع مطمئن نیستم... از دانشجوهای برقی بپرس

سلام و عرض ادب
چند سوال در رابطه با منابع پایه یازدهم داشتم

برای آموزش عمیق درس فیزیک یازدهم سیر تا پیاز بهتره یا آموزش شگفت انگیز؟ آموزش شگفت انگیز دوازدهم شنیدم عالیه ولی یازدهم رو نمیدونم

برای تست فیزیک یازدهم هم الگو رو پیشنهاد میکنید یا نردبام ؟ الگو رو شنیدم پاسخنامه های ناقصی داره ولی هنوز مردد هستم

یه منبع ریاضی خوب هم برای آموزش و تست بهم معرفی کنید لطفا
اولویت من با فهمیدن درسه و میخوان درسنامه کامل و تست های چالشی توی کتاب موردنظر باشه

شگفت‌انگیز کتاب بهتریه

برای تست اول شگفت انگیز رو کامل کار کن و اگه وقتت رسید از روی آبی و سه سطحی به نظرم تست بزن

برای ریاضی من توصیه میکنم تو کلاس یادبگیری بیشتر و بعد هم فقط تست کنکور بزنی 

سلام وقتتون بخیر. میشه بگین برای درصد 30تا50 توی شیمی و ریاضیات کدوم مباحث یا فصول رو بخونم؟(البته که میدونم این درصد به سختی و اسونی کنکور هم بستگی داره)خودم میخواستم برای شیمی فصل های 1و2 از شیمی دهم و یازدهم و فصل های 1تا3 رو از شیمی دوازدهم بدون قسمت مسائل بخونم(تا 29اسفند) و اگر مسلط شدم فروردین یمقدار مسائل هم کار کنم

سلام مقاله شیمی من رو تو همین وبسایت بخون و برای ریاضیات هم از کسی که تازه کنکور داده کمک بگیر من یه مقدار ترتیب مباحث و اینها یادم رفته

سلام خسته نباشید
برای دینی میشه فقط کتاب رو خوند؟ یعنی تست نزد ولی کتاب رو دقیق خوند یا فقط تستای کنکور رو کارکرد؟ چون بنظرم تایم زیادی میگیره که بخوام کل تستای دینی رو بزنم و با خوندن کتاب در آزمون نتیجه خوبی میگیرم

فقط تستای کنکور و آزمونت کافیه به نظرم

سلام
برای جلسه آزمون بهتره چه چیزایی همراه داشته باشیم؟
آزمون قبلی آب و شکلات بردم ولی اواسط آزمون کلا مغزم انگار قفل کرد و تا آخر آزمون به حالت نرمال برنگشت وقتی شکلات میخوردم مدت کوتاهی خوب میشد ولی بعدش دوباره قفل میکرد

سلام

اولا که صبحونه کامل بخور و کنارش نوشیدنی هم بخور ولی نه زیاد
سر جلسه آزمون من اب میبردم و مویز(کشمش) که خوب بود 
آب که ضروریه و یه چیز شیرین هم کنارش مفیده شکلات فکر کنم بهتر از مویزه ولی
شب قبل آزمون یا صبحش دوش بگیری کمک میکنه شبش اگه بری به کیفیت خوابت کمک میکنه و صبح حالت بهتره

سلام وقت بخیر
بعد قبولی در دانشگاه میشه کسب درآمد کرد؟(مرتبط با رشته)

بله بله معلومه که میشه

سلام وقت بخیر
انشالله تا 21 اسفند درسا رو تموم میکنم برای بعدش چیکار کنم؟ (باتوجه به اینکه دو آزمون بعدش مرور هست)آزمون های جامع موسسات مختلف بزنم؟ یا کتاب نوروز قلمچی رو بگیرم؟ یا آزمون های موج آزمون رو بزنم؟ اینم بگم که بجز جمعه های دو هفته یه بار که آزمون میدم یه دور دیگه آزمون های قلمچی رو زدم

کتاب نوروز خیلی کتاب خوبی نیست. آزمون جامع موسسات خوبه و با توجه به اشکالاتت آزمون از موج آزمون و کتاب‌های آزمون مبحثی حل کن. فکر کنم قلم‌چی یه جزوه اشکالات هم درمیاره که از اون هم میتونی استفاده کنی. 

پس آزمون های جامع + موج آزمون بزنم و کنکور های عمومی نزنم؟

سوالات عمومی کنکور(کتاب زرد عمومی مثلا) رو قبل از اینها شروع کن و هر چند روز یک بار حداقل یکی رو حل کن.

سلام
برای کنکور عمومی بین کنکوریوم و چندکنکور کدوم بهتره؟(خیلی بررسی کردم و زرد رو کنار گذاشتم چون تعداد کنکور کم داشت و دور دنیا هم چون پاسخنامه خوب نبود حذف کردم و بین کنکوریوم و چند کنکور موندم)

فرقی نمیکنه خیلی... هر کدوم رو بیشتر حال کردی بزن. خیلی سبز کتاب خوبیه به نظرم و اشتباه نگارشی و ایراد علمی کمتر از بقیه کتاب‌ها داره.

سلام
برای قبل شروع دانشگاه کدوم زبان برنامه نویسی رو پیشنهاد میکنی یاد بگیرم؟ (و راه های آموزش رو هم بگی ممنون میشم)

پیشنهاد میکنم زبان جاوا یا سی رو یاد بگیری در طی کورس‌های برنامه‌نویسی پایه و پیشرفته هم یکی از زبان‌های سی، سی پلاس پلاس یا جاوا رو معمولا ارائه میدن بهتون. برای آموزش جاوا میتونی از فیلم‌های سایت جاوا کاپ استفاده کنی برای سی هم میتونی توی یوتیوب سرچ کنی و بعدش از توی آموزش‌های متنی دنبال کنی و بیشتر بخونی و یاد بگیری. حتما سعی کن در کنار سینتکس برنامه نویسی الگوریتم و حل مسئله هم یاد بگیری توی سایت‌هایی مثل leetcode و کوئرا به زبان فارسی میتونی مسائل خوبی پیدا کنی که با حل کردنشون تمرین الگوریتم کرده باشی.

سلام
در سه روز یکبار همان روز تحلیل کنیم یا مثلا روز اول فیزیک و عربی رو تحلیل و بعدش رفع اشکال کنیم و روز بعد رو به دونصف روز تقسیم و در هر کدوم دو درس رو تحلیل و رفع اشکال کنیم؟

به نظرم همون روز تحلیل کن و روزای بعد با اطلاعاتی که به دست آوردی درس بخون

سلام برای آزمون های جامع در کنار قلمچی و سنجش و کنکور های داخل و خارج 6 سال گذشته ، کدوم موسسه رو بزنم؟(ماز گاج گزینه دو)

سعی کن از منابع مختلف بزنی

هر کدوم رو که میرسی به ترتیب از گاج و گزینه دو و ماز بزن

سلام برای 2 هفته آخر چطور برنامه ریزی کنیم؟ فقط خلاصه ها و تحلیل آزمون ها رو بخونیم یا آزمون هم بزنیم؟

آزمونم میتونی بزنی به نظرم

سلام برای ترم های یک و دو لپتاپ نیازه؟

وابسته به اینکه چه رشته‌ای بخونی ممکنه کمتر یا بیشتر لازمت شه ولی من فکر میکنم در کل لازمه و بودنش خوبه


سلام
یه سوال دیگه هم داشتم. برای مهندسی برق (core i7 g) بهتره یا (core i5 h)؟

فکر نکنم اصلا فرقی کنه =)))) ولی من برق نخوندم مطمئن نیستم

سلام بین دانشگاه تهران و امیرکبیر برای مهندسی کدوم بهتره؟

راستش خیلی نمیدونم ولی منطقا به رشته‌ات هم بستگی داره

سلام
برای برنامه نویسی ++c چه نرم افزاری رو باید نصب کنم؟

https://www.youtube.com/watch?v=ZzaPdXTrSb8

سلام
خسته نباشید
مبانی برنامه نویسی که در ترم یک آموزش میدن معمولا از کدوم زبان برنامه نویسی هست؟ و در چه حدی آموزش میدن؟ و میشه یه منبع برای آموزش معرفی کنید؟(ترم یک مهندسی شیمی میخونم و با کارنامه سبز میخوام به کامپیوتر تغییر رشته بدم)

سلام مبانی رو معمولا زبان سی درس میدن برای کامپیوتری‌ها. سعی کن تمارینی که استادت میده رو کامل حل کنی و منبع هم میتونی برای آموزش‌های پایه از یوتوب استفاده کنی و یه پلی‌لیست آموزش زبان سی رو بخونی یا هر زبانی که درس میدن. یادگرفتن زبان خیلی سخت نیست و از هر منبعی میتونی استفاده کنی ولی یاد گرفتن الگوریتم ممکنه زمانبر باشه که به مرور با گرفتن درسای بیشتر تو ترمای آینده خودت میفهمی چطوری باید بخونیشون. میتونی از سایت کوئرا و leetcode هم استفاده کنی و بعد از اینکه سینکتکس یه زبان رو یادگرفتی مسائل الگوریتمی حل کنی.


امیدوارم تو شروع ترمتون مهسا امینی و دانشجو‌هایی که اخیرا زندانی شدن رو هم فراموش نکنید :)) به امید فرداهای بهتر!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.