از برنامه نویسی و تغییر...! :: BenYamin is typing...

از برنامه نویسی و تغییر...!

تابستون خوبی بود. درگیری من با کد و برنامه نویسی و جدا شدن از احساسات و ادبیات خلاصه از این تابستون و سه ماهه اخیر زندگی من بود. رفتن به سمت نرم افزارهای آزاد و پا گذاشتن به دنیای بی نهایت لینوکس!

با چند نفر از بچه های مدرسمون یه اپلیکیشن نوشتیم که اولین تجربه من در برنامه نویسی اندروید بود و اسمش رو گذاشتیم شرلوکیسم، شرلوکیسم همیشه یادم میمونه چون پر بود از کلی تجربه های تلخ و شیرین برای من!

اگر شما هم می خواهید برنامه نویس بشوید ادامه متن را بخوانید

برنامه نویسی به زبان جاوا خیلی هیجان انگیزه و چاپ Hello World هم حتی کلی پیش نیاز میخاد و باید قبلش کلی مراحل مختلف رو طی کرده باشید (که البته Android Studio IDE همه کارا رو براتون انجام میده) به دلیل جامعیت اندروید بین کاربران و بازار کاری خوب خیلی از علاقه مندان به تکنولوژی دوست دارن که برنامه نویس اندروید بشن.

چرا نباید برنامه نویسی را با اندروید و زبان جاوا شروع کرد؟

نکته اول اینجاست! توصیه من اینکه سعی کنید B4A و هر نوع برنامه ساختن برای اندروید رو فراموش کنید و فقط روی جاوا (اینجا در مورد کوتلین حرفی به میان آورده نشده) تمرکز کنید. اما زبان برنامه نویسی جاوا برای شروع برنامه نویسی اصلا مناسب نیست چون بسیاری از کارا رو خودش انجام میده و قبل از اینکه برنامه نویس مبانی رو درک کنه زبان جاوا ما رو دعوت میکنه تا کارای شگفت انگیزی بکنیم. این ویژگی خوب زبان جاوا برای افراد مبتدی که فاقد دید مناسبی نسبت به برنامه نویسی هستند باعث سردرگمی میشه و گاهی افراد رو نا امید میکنه.

برای اینکه شما یک برنامه نویس شوید و نه یک برنامه ساز ابتدا باید بتونید هر ایده ای به زبان ریاضی و الگوریتم فلوچارت تو ذهنتون پیاده سازی کنید و سپس شروع کنید اونو با کامپیوتر در میون بذارید تا کامپیوتر هم خروجی مورد نظر رو به شما بده.

چگونه باید برنامه نویسی را شروع کرد؟

من به عنوان یک آسیب دیده شروع با زبان جاوا توصیه میکنم برنامه نویسی رو با C یا C++ شروع کنید ولی اگر احساس میکنید درک مناسبی از برنامه نویسی دارید برید سمت PHP , Python  این دو زبان برای ادامه برنامه نویسی و تبدیل شدن به یک برنامه نویس ارشد خیلی خوبن و بعد اگه علاقه مند بودید برید سمت Java

اما مورد بعدی پیدا کردن یه منبع مناسب برای آموزش برنامه نویسیه. هیچ منبعی نمیتونه شما رو از ۰ به ۱۰۰ برسونه و شما رو یه برنامه نویس ارشد مگر جستجو های پی در پی و دیباگ کردن های طولانی مدت! شما نباید یاد بگیرید که تمام مشکلات رو حل کنید شما فقط باید یاد بگیرید چطور جستجو کنید. اگر بلد باشید چطور جستجو کنید حتما پاسخ خود را خواهید یافت چون در ۹۹ ٪ مواقع اشخاص دیگری هم به مشکل شما برخورده اند و بعد از حل مشکل راه حلشان را به اشتراک گذاشه اند.

برای شروع برنامه نویسی یکی از موارد که از نظر من ضروریه یادگیری متوسط زبان انگلیسی هست تا حدی که بتونید سوال بپرسید و جواب های مطرح شده رو درک کنید. منبعی که برای شروع معرفی میکنم سایت جذاب coursera.org هست. حتما به این سایت سری بزنید. یا ویدیو های تهییه شده به زبان فارسی رو ببینید. از نظر من برنامه نویسی رو با ویدیو شروع کنید و بعد برید سمت داکیومنت خوندن.

آیا حتما لازم است به لینوکس مهاجرت کنیم؟

اگر تا به حال در مورد لینوکس خوانده باشید یا با لینوکس کار کرده باشید حتمن واژه ترمینال به گوشتان خورده است. در کنار رابط گرافیکی لینوکس وجود ترمینال بسیار دلچسب و دوست داشتنی است. برای برنامه نویسی و یا تست نفوذ وجود مهاجرت لینوکس ضروری نیست ولی لینوکس شما را مجبور به یادگیری میکند تا جایی که یک متخصص سیستم عامل به تمام معنا بشوید. اگر به کار با لینوکس تمایل خاصی ندارید نوشته های دوست داران لینوکس را بخوانید تا نظرتان عوض شود. اگر دوست داشتید به usethis مراجعه کنید.

من از توزیع های دبیان ubuntu , deppin استفاده میکنم.

پیمان محسنی کیاسری ۱۰ مهر ۹۶ , ۲۲:۴۸
سلام بنیامین جان
خیلی قدم بزرگی هست توی این سن و این همه پیش‌رفت و خیلی احسنت داره.
خوش‌حال می‌شم وقتی آدمایی مثل تو، توی این جامعه هستن :)
موفق و پیروز باشی.

مررررررسی :)

پیمان محسنی کیاسری ۱۰ مهر ۹۶ , ۲۲:۴۹
راستی یادم رفت بگن
اون لینک «یوز دیس» برای من کار نمی‌کنه.

مرسی که که گفتی

سلام بنیامین جان، از پستات فهمیدم کتابخون هستی، من از کتابخونا خوشم میاد، امیدوارم تو هر مسیری که هستی موفق باشی ❤️

خیلی ممنون من هم برای شما آرزوی موفقیت دارم :)

علیرضا آهنی ۰۱ مهر ۹۷ , ۰۶:۵۳
ا شمام پس لینوکس کار میکنی

آره (با زبون جادی بخوانید)

علیرضا آهنی ۰۲ مهر ۹۷ , ۲۲:۲۳
جادی فیلتری (:
ی بدبختی ک چهار ساله شرلوک هلمزو دوست میدارع گرل فن شرلوک ۰۹ فروردين ۰۲ , ۱۷:۲۱
برنامه تون هنوز جا دارع
لطفا اسم بقیه بازیگران شرلوک هلمز بنویسین

سلام :))) متاسفانه برنامه شرلوکیسم تو این چند سال اخیر توسعه داده نشده ممکنه من سر فرصت مناسب دوباره از نو بنویسمش و ایده‌های جدیدی بهش اضافه کنم اما فعلا برنامه جدی برای توسعه‌اش ندارم اما ممنون که از برنامه ما استفاده کردی :)))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.